De gezichten van IPM Advertising: Christine Winnepenninckx, een 100% webjob die voortdurend evolueert

Wanneer Christine Winnepenninckx begin 2021 van haar zwangerschapsverlof terugkeert, merkt ze dat er heel wat veranderd is in haar job. Christine is als ‘Ad Operations Web Executive’, samen met Émilien Vercruysse en Alexis Kahil, verantwoordelijk voor de implementatie van webadvertenties op alle websites van de groep. ‘De overname van L’Avenir werd in januari van kracht. […]

Wanneer Christine Winnepenninckx begin 2021 van haar zwangerschapsverlof terugkeert, merkt ze dat er heel wat veranderd is in haar job. Christine is als ‘Ad Operations Web Executive’, samen met Émilien Vercruysse en Alexis Kahil, verantwoordelijk voor de implementatie van webadvertenties op alle websites van de groep.

‘De overname van L’Avenir werd in januari van kracht. In februari zijn we van server veranderd om onze campagnes te programmeren, om nog maar te zwijgen van Logic-Immo.be dat midden in een migratie zit. Kortom, sinds mijn terugkeer is het parool: opleiding, opleiding, opleiding! ’

Net deze technologie in ontwikkeling trekt Christine aan in haar functie: op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen en de stand van zaken delen met haar twee collega’s met wie ze voortdurend overleg heeft. Elke dag zet het trio campagnes op die door het commercieel team gecodeerd zijn en volgt de resultaten nauwgezet op. Christine, Alexis en Émilien goochelen met data, analyses, ‘screenshots’ en rapporten … Loopt een campagne slecht? Het trio stelt aanpassingen voor betere oplossingen voor. Aanpassing en creativiteit zijn aan de orde van de dag!

Nochtans wees niets in Christines loopbaan erop dat ze ooit een webjob zou hebben. Als directiesecretaresse in opleiding kwam ze in 2014 bij IPM Group stage lopen waarna een eerste, eerder administratieve, functie volgde. Wanneer ze in 2018 wordt gevraagd om in het web te duiken, staat ze klaar. Ze wordt door een collega-webspecialist opgeleid en bevindt zich vandaag, op 33-jarige leeftijd, in de frontlinie.

Waar is Christine te vinden als ze niet achter haar scherm zit? Ongetwijfeld aan het wandelen door de velden van het platteland van Tubize of onderweg naar de crèche om haar kleine Mathias op te halen.

Bedankt en nog veel succes bij IPM Advertising!

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Het medium radio: de stille kracht!

Het medium radio: de stille kracht!

Volgens de laatste bereiksgolf van het CIM, het Centrum voor Informatie over de Media, over de periode tussen september 2020 en februari 2021, bevestigt het medium radio zijn kracht en stabiliteit ondanks de gezondheidsperikelen die we hebben doorgemaakt. Wanneer deze...

Het XXL ‘sport’-aanbod van IPM

Het XXL ‘sport’-aanbod van IPM

650! Dit is het totaal aantal pagina’s dat de sportredactie van IPM iedere week produceert. Een cijfer dat Pascal Alexandre, de nieuwe directeur Sport, een beetje doet duizelen: ‘Dit is veruit het grootste sportaanbod in de Franstalige geschreven pers. ’ De...

Bolhoed en top topical bij Paris Match

Bolhoed en top topical bij Paris Match

Een regenjas, bolhoed, paraplu en sobere boodschap: ‘R.I.P. ZKH prins Philip, hertog van Edinburgh’.  De achterflap van Paris Match van 15 april, gesigneerd door Maison Degand, vond de juiste toon om een laatste eer te bewijzen aan prins Philip die een paar dagen...