De gezichten van IPM Advertising: Christine Winnepenninckx, een 100% webjob die voortdurend evolueert

Wanneer Christine Winnepenninckx begin 2021 van haar zwangerschapsverlof terugkeert, merkt ze dat er heel wat veranderd is in haar job. Christine is als ‘Ad Operations Web Executive’, samen met Émilien Vercruysse en Alexis Kahil, verantwoordelijk voor de implementatie van webadvertenties…
4 mei 2021

Wanneer Christine Winnepenninckx begin 2021 van haar zwangerschapsverlof terugkeert, merkt ze dat er heel wat veranderd is in haar job. Christine is als ‘Ad Operations Web Executive’, samen met Émilien Vercruysse en Alexis Kahil, verantwoordelijk voor de implementatie van webadvertenties op alle websites van de groep.

‘De overname van L’Avenir werd in januari van kracht. In februari zijn we van server veranderd om onze campagnes te programmeren, om nog maar te zwijgen van Logic-Immo.be dat midden in een migratie zit. Kortom, sinds mijn terugkeer is het parool: opleiding, opleiding, opleiding! ’

Net deze technologie in ontwikkeling trekt Christine aan in haar functie: op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen en de stand van zaken delen met haar twee collega’s met wie ze voortdurend overleg heeft. Elke dag zet het trio campagnes op die door het commercieel team gecodeerd zijn en volgt de resultaten nauwgezet op. Christine, Alexis en Émilien goochelen met data, analyses, ‘screenshots’ en rapporten … Loopt een campagne slecht? Het trio stelt aanpassingen voor betere oplossingen voor. Aanpassing en creativiteit zijn aan de orde van de dag!

Nochtans wees niets in Christines loopbaan erop dat ze ooit een webjob zou hebben. Als directiesecretaresse in opleiding kwam ze in 2014 bij IPM Group stage lopen waarna een eerste, eerder administratieve, functie volgde. Wanneer ze in 2018 wordt gevraagd om in het web te duiken, staat ze klaar. Ze wordt door een collega-webspecialist opgeleid en bevindt zich vandaag, op 33-jarige leeftijd, in de frontlinie.

Waar is Christine te vinden als ze niet achter haar scherm zit? Ongetwijfeld aan het wandelen door de velden van het platteland van Tubize of onderweg naar de crèche om haar kleine Mathias op te halen.

Bedankt en nog veel succes bij IPM Advertising!

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...