 
			Alles wat u moet weten over ons agentschap en de mediawereld
Nieuws, laatste cijfers, doelgroepen, nieuwsbrieven… Onze blog houdt u op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van mediacommunicatie.
News
‘Il faut qu’on parle’, het nieuwe praatprogramma van DH Radio, is sterk van start gegaan
Dit is een van de meest gemediatiseerde programma’s van Brussel en Wallonië. De nieuwe uitzending ‘Il faut qu’on parle’ is elke weekdag om 7.30 uur live te beluisteren. Het interview wordt gefilmd, op alle websites van de groep herhaald en op de sociale netwerken...
DH Radio zet zijn groei voort
Alle indicatoren staan op groen voor de radio van de IPM-groep, het vernieuwende formaat slaat duidelijk aan De radiostudie met luistercijfers van het CIM, het Centrum voor Informatie over de Media, werd vandaag gepubliceerd. Ze heeft betrekking op de periode van...
De gezichten van IPM Avertising: Edmond Arnoys, een man met een belangrijke missie
Al 38 jaar bij IPM! Wie doet beter? Edmond Arnoys ging in 1982 aan de slag bij de toenmalige Régie Générale de Publicité, de voorloper van IPM Advertising. Voor zijn werk doorkruiste hij alle straten van Brussel om onder meer de belichtingsfilms op te halen voor de...
La Libre Essentielle en de Tuinen van Aywiers: een samenwerking van twintig jaar
Twintig jaar! Tussen La Libre Essentielle en de abdij van Aywiers bestaat al twintig jaar een innige liefde. “Sinds 2001 brengen we ter gelegenheid van ons evenement samen met La Libre Essentielle tweemaal een 'Speciale editie over de Tuinen van Aywiers' uit”, zegt...
Wereldmilieudag op 5 juni: zorg dat u in onze specials staat
Wereldmilieudag? Sinds de lancering in 1972 is Wereldmilieudag uitgegroeid tot een wereldwijd platform voor sensibilisering van het grote publiek. Deze dag wordt over de hele wereld in de kijker gezet. Bedrijven, ngo's, steden, regeringen en beroemdheden uit alle...
Télé Pocket, een welkome nieuwkomer!
Télé Pocket is het ‘kleine broertje van Moustique’: een van de meest complete tv-gidsen, met de uurroosters van maar liefst vijftig zenders. Het weekblad is onlangs bij de IPM Group gekomen toen die begin 2021 L'Avenir Hebdo SA overnam. Hoofdredacteur Jean-Luc Cambier...
Betaalde verspreiding: La Libre Belgique noteert de grootste vooruitgang!
Met een groei van 14,5% is La Libre Belgique het Belgische Franstalige dagblad dat in 2020 de grootste vooruitgang heeft geboekt. Dat blijkt uit de meest recente cijfers van het CIM, het Centrum voor Informatie over de Media. De cijfers hebben betrekking op de...
De gezichten van IPM Advertising: Apoline Lescot, onze Juffrouw Cijfer
Toen ze op een mooie dag in maart 2019 in Brussel aankwam, kon Apoline niet vermoeden dat ze er twee jaar later nog altijd zou zijn. Deze jonge vrouw die marketing studeerde in Amiens, dacht 6 maanden te blijven voor haar afstudeerstage bij IPM Advertising. Maar...
De man staat centraal in de Paris Match van 15 april
De volgende speciale editie van Paris Match, als het ware een magazine in het magazine, is gepland voor 15 april. In deze editie met een Special Mannen leest u hoe u stijlvol de lente kunt ingaan en wat er allemaal te beleven valt op het vlak van cultuur en lifestyle:...
Driemaal meer kliks met onze ‘Adyoulike’-campagnes
Je kunt ze aanpassen naar keuze: kort, lang, vierkant ... dun, dik of rond. Nee nee, we hebben het hier niet over de Barbapapa’s, die figuren die de vorm kunnen aannemen van om het even welk voorwerp. Maar wel over native reclame, die aangestuurd wordt door de...
Wij verwelkomen Thierry Remacle op de redactie van L’Avenir
Sinds januari 2021 maakt het dagblad L’Avenir deel uit van IPM. Dat heeft binnen de groep tot een transfer geleid. Thierry Remacle verlaat immers zijn functie van adjunct-hoofdredacteur bij La Dernière Heure/Les Sports en wordt hoofdredacteur bij L'Avenir....
Nextfin.be: een nieuwe lente, een nieuw geluid in financiële communicatie
In maart 2020 besloten La Libre Belgique en De Standaard om hun krachten te bundelen in Nextfin.be: de twee dagbladen met nationaal bereik die bekendstaan voor de kwaliteit en relevantie van hun berichtgeving, bieden u een publiek van meer dan 700.000 lezers aan....
Virtuele munten: het mysterie in 6 weken ontrafeld. #décrypto – Achter de schermen van een indrukwekkende campagne
Cryptogeld? Bitcoins? Iedereen heeft er al van gehoord, maar veel Belgen weten nog altijd niet wat dit is of wie erachter zit. Bij de opstart van bit4you (het eerste Belgische platform voor cryptogeld) in 2018 wouden Sacha Vandamme, José Zurstrassen en Marc...
De gezichten van IPM Advertising: Marc Hellingh, die op zeer jonge leeftijd al in de mediawereld verzeild raakte
Marc las als kind al de krant en raakte al op zeer jonge leeftijd in de mediawereld verzeild. Hij groeide op in Brussel, in beide landstalen, studeerde voor vertaler en begon daarna zijn carrière in verschillende mediabedrijven en agentschappen. Deze veelzijdigheid...
De kracht van bloemen … in de volgende Gourmandiz
De dagen worden langer, onze gerechtjes worden lichter. Laat die mooie dagen maar komen! Het rijke comfortfood van deze winter maakt stilaan plaats voor lichtere en fijnere specialiteiten. De lente staat voor de deur! En zo ook al zijn heerlijke lekkernijen! Het...
IPM en voetbal, een winnend team
Al meer dan een jaar moeten we het zonder de grote sportcompetities stellen. Het is dus massaal aftellen geblazen naar de start van het EK Voetbal. Van 11 juni t/m 11 juli 2021 zullen de voetbalfans leven van wedstrijd naar wedstrijd. Het kampioenschap...
Courrier International, het beste uit de wereld bij IPM
Courrier International is een aparte weekkrant met een uniek concept. Een unicum in medialand! Dit actualiteitenmagazine biedt sinds 1990 het beste van de buitenlandse pers, vertaald in het Frans. De Belgische editie wijdt minstens 4 pagina’s aan België,...
IPM lanceert een nieuw platform voor begrafenisondernemers
Ad2Order is het nieuwe platform voor begrafenisondernemers die een overlijdensbericht in de kranten L’Avenir, La Dernière Heure en La Libre Belgique willen plaatsen. Het platform ging op 2 maart 2021 live. “Het platform Ad2Order biedt begrafenisondernemers een...
eSport bij IPM: van theorie naar praktijk!
Twee! Onze eFoot-teams speelden de eerste twee rondes van het FIFA 21 B2B-toernooi. We hebben je al verteld over deze eSport-competitie die door Media Marketing en Azerion voor de media- en reclamesector is gelanceerd. Deze toernooien brengen in totaal 64 spelers...
Editie ‘Santé & Bien-être’ – Paris Match
Elke week belichten we in Paris Match actuele thema’s en nuttige tips rond gezondheid en welzijn in de rubriek ‘Votre Santé’. Naar aanleiding van het succes van die pagina’s hebben we in 2020 twee specials ‘Santé & Bien-être’ uitgebracht. Deze nummers van april en...
Wat is ‘targeted’ en ‘retargeted’ adverteren?
In de wereld van digital marketing noemen we retargeted adverteren ook wel remarketing. Hierbij toont u gerichte advertenties aan de gebruikers van uw website of mobiele app. Met remarketing kunt u uw doelpubliek beter bereiken door u te richten op de...
Onze ‘ontspannings’-tijdschriften verenigd in een nieuwe aanbieding
Vrije tijd, ontspanning, tuinieren, koken, toerisme, … Onze weekendtijdschriften zijn niet alleen gevuld en onderhoudend maar bovendien nuttig door een weekoverzicht met alle tv-programma’s te bieden. Kortom, het zijn langverwachte pagina’s die 7 dagen lang gelezen en...
IPM steunt jonge creatieven en het medium ‘magazine’
De Student Magazine Print Award (kortweg StuMPA) is een wedstrijd die WE MEDIA, de federatie van uitgevers, elk jaar organiseert. Studenten uit het tweede en derde jaar Hoger Kunstonderwijs grafisch ontwerp en publiciteit kunnen zich inschrijven voor deze creatieve...
Terugkeer van Michel Mabille bij IPM
Michel Mabille is benoemd tot directeur Innovaties voor IPM Group. ‘Als groot kenner van de media- en reclamewereld is het voor Michel een terugkeer naar zijn roots aangezien hij van 1997 tot 2009 commercieel directeur bij IPM was’, verduidelijkt François le Hodey,...
Philippe Deraymaeker aan de leiding bij DH Radio
DH Radio staat elke dag garant voor twee assen die luisterplezier combineren met de eigenheid van het DH-merk: non-stopmuziek en nieuws. Achter het station staat een hecht en bijzonder geëngageerd team. IPM heeft de leiding erover nu toevertrouwd aan Philippe...
Hoe ziet het lezerspubliek van Paris Match België eruit?
Al meer dan 70 jaar heeft Paris Match wekelijks een afspraak met zijn lezers die draait rond emoties en passies, en dit zowel op papier als via de website en de sociale netwerken. In een ontmenselijkte wereld, waar alleen cijfers tellen, waar informatie vaak...
Een nieuwe wagen kopen in 2021? Wat denken de Belgen?
Hoe ziet het mobiliteitsgedrag van de Belgen eruit in deze bijzondere tijden? Welke tendensen en gewoonten tekenen zich af? Is er nog een toekomst weggelegd voor bedrijfswagens nu het telewerk veralgemeend wordt? Hoe staan de Belgen tegenover het openbaar vervoer? Om...
LaLibre.be razend populair!
De website LaLibre.be is sinds het begin van de gezondheidscrisis aan een sterke opmars bezig: bij de laatste telling noteerden we bijna 300.000 unieke surfers en gemiddeld meer dan een miljoen bekeken pagina’s per dag in België! Gaat het om een kortstondig succes...
Het ‘prikkelende’ weekblad nu ook bij IPM!
Wie of wat is 'Moustique'? Een gesprek met Jean-Luc Cambier Jawel, het tijdschrift Moustique maakt zijn entree in ons huis! Door de overname van het bedrijf L’Avenir Hebdo SA door IPM Group mochten we onlangs onze nieuwe collega's verwelkomen op onze redactie aan de...
Gourmandiz, het toptijdschrift voor lezers en lezeressen van alle leeftijden
Het tijdschrift Gourmandiz verscheen voor het eerst in 2020 en is bestemd voor alle liefhebbers van koken. La Libre Belgique en La Dernière Heure bieden hun lezers deze smakelijke pauze in 6 nummers per jaar. Omdat we allemaal lekkerbekken zijn en verzot op creatieve...






























