Alles wat u moet weten over ons agentschap en de mediawereld
Nieuws, laatste cijfers, doelgroepen, nieuwsbrieven… Onze blog houdt u op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van mediacommunicatie.
News
Virtuele munten: het mysterie in 6 weken ontrafeld. #décrypto – Achter de schermen van een indrukwekkende campagne
Cryptogeld? Bitcoins? Iedereen heeft er al van gehoord, maar veel Belgen weten nog altijd niet wat dit is of wie erachter zit. Bij de opstart van bit4you (het eerste Belgische platform voor cryptogeld) in 2018 wouden Sacha Vandamme, José Zurstrassen en Marc...
De gezichten van IPM Advertising: Marc Hellingh, die op zeer jonge leeftijd al in de mediawereld verzeild raakte
Marc las als kind al de krant en raakte al op zeer jonge leeftijd in de mediawereld verzeild. Hij groeide op in Brussel, in beide landstalen, studeerde voor vertaler en begon daarna zijn carrière in verschillende mediabedrijven en agentschappen. Deze veelzijdigheid...
De kracht van bloemen … in de volgende Gourmandiz
De dagen worden langer, onze gerechtjes worden lichter. Laat die mooie dagen maar komen! Het rijke comfortfood van deze winter maakt stilaan plaats voor lichtere en fijnere specialiteiten. De lente staat voor de deur! En zo ook al zijn heerlijke lekkernijen! Het...
IPM en voetbal, een winnend team
Al meer dan een jaar moeten we het zonder de grote sportcompetities stellen. Het is dus massaal aftellen geblazen naar de start van het EK Voetbal. Van 11 juni t/m 11 juli 2021 zullen de voetbalfans leven van wedstrijd naar wedstrijd. Het kampioenschap...
Courrier International, het beste uit de wereld bij IPM
Courrier International is een aparte weekkrant met een uniek concept. Een unicum in medialand! Dit actualiteitenmagazine biedt sinds 1990 het beste van de buitenlandse pers, vertaald in het Frans. De Belgische editie wijdt minstens 4 pagina’s aan België,...
IPM lanceert een nieuw platform voor begrafenisondernemers
Ad2Order is het nieuwe platform voor begrafenisondernemers die een overlijdensbericht in de kranten L’Avenir, La Dernière Heure en La Libre Belgique willen plaatsen. Het platform ging op 2 maart 2021 live. “Het platform Ad2Order biedt begrafenisondernemers een...
eSport bij IPM: van theorie naar praktijk!
Twee! Onze eFoot-teams speelden de eerste twee rondes van het FIFA 21 B2B-toernooi. We hebben je al verteld over deze eSport-competitie die door Media Marketing en Azerion voor de media- en reclamesector is gelanceerd. Deze toernooien brengen in totaal 64 spelers...
Editie ‘Santé & Bien-être’ – Paris Match
Elke week belichten we in Paris Match actuele thema’s en nuttige tips rond gezondheid en welzijn in de rubriek ‘Votre Santé’. Naar aanleiding van het succes van die pagina’s hebben we in 2020 twee specials ‘Santé & Bien-être’ uitgebracht. Deze nummers van april en...
Wat is ‘targeted’ en ‘retargeted’ adverteren?
In de wereld van digital marketing noemen we retargeted adverteren ook wel remarketing. Hierbij toont u gerichte advertenties aan de gebruikers van uw website of mobiele app. Met remarketing kunt u uw doelpubliek beter bereiken door u te richten op de...
Onze ‘ontspannings’-tijdschriften verenigd in een nieuwe aanbieding
Vrije tijd, ontspanning, tuinieren, koken, toerisme, … Onze weekendtijdschriften zijn niet alleen gevuld en onderhoudend maar bovendien nuttig door een weekoverzicht met alle tv-programma’s te bieden. Kortom, het zijn langverwachte pagina’s die 7 dagen lang gelezen en...
IPM steunt jonge creatieven en het medium ‘magazine’
De Student Magazine Print Award (kortweg StuMPA) is een wedstrijd die WE MEDIA, de federatie van uitgevers, elk jaar organiseert. Studenten uit het tweede en derde jaar Hoger Kunstonderwijs grafisch ontwerp en publiciteit kunnen zich inschrijven voor deze creatieve...
Terugkeer van Michel Mabille bij IPM
Michel Mabille is benoemd tot directeur Innovaties voor IPM Group. ‘Als groot kenner van de media- en reclamewereld is het voor Michel een terugkeer naar zijn roots aangezien hij van 1997 tot 2009 commercieel directeur bij IPM was’, verduidelijkt François le Hodey,...
Philippe Deraymaeker aan de leiding bij DH Radio
DH Radio staat elke dag garant voor twee assen die luisterplezier combineren met de eigenheid van het DH-merk: non-stopmuziek en nieuws. Achter het station staat een hecht en bijzonder geëngageerd team. IPM heeft de leiding erover nu toevertrouwd aan Philippe...
Hoe ziet het lezerspubliek van Paris Match België eruit?
Al meer dan 70 jaar heeft Paris Match wekelijks een afspraak met zijn lezers die draait rond emoties en passies, en dit zowel op papier als via de website en de sociale netwerken. In een ontmenselijkte wereld, waar alleen cijfers tellen, waar informatie vaak...
Een nieuwe wagen kopen in 2021? Wat denken de Belgen?
Hoe ziet het mobiliteitsgedrag van de Belgen eruit in deze bijzondere tijden? Welke tendensen en gewoonten tekenen zich af? Is er nog een toekomst weggelegd voor bedrijfswagens nu het telewerk veralgemeend wordt? Hoe staan de Belgen tegenover het openbaar vervoer? Om...
LaLibre.be razend populair!
De website LaLibre.be is sinds het begin van de gezondheidscrisis aan een sterke opmars bezig: bij de laatste telling noteerden we bijna 300.000 unieke surfers en gemiddeld meer dan een miljoen bekeken pagina’s per dag in België! Gaat het om een kortstondig succes...
Het ‘prikkelende’ weekblad nu ook bij IPM!
Wie of wat is 'Moustique'? Een gesprek met Jean-Luc Cambier Jawel, het tijdschrift Moustique maakt zijn entree in ons huis! Door de overname van het bedrijf L’Avenir Hebdo SA door IPM Group mochten we onlangs onze nieuwe collega's verwelkomen op onze redactie aan de...
Gourmandiz, het toptijdschrift voor lezers en lezeressen van alle leeftijden
Het tijdschrift Gourmandiz verscheen voor het eerst in 2020 en is bestemd voor alle liefhebbers van koken. La Libre Belgique en La Dernière Heure bieden hun lezers deze smakelijke pauze in 6 nummers per jaar. Omdat we allemaal lekkerbekken zijn en verzot op creatieve...
IPM partner van alle sporten!
IPM is sterk aanwezig in het eerste tornooi van eSport, georganiseerd voor de media- en reclamesector. De trainingen en eerste wedstrijden verlopen vlot in afwachting van de finale op 10 juni! Het tornooi FIFA 21 B2B, gelanceerd door Media Marketing en Azerion, heeft...
De nieuwe regionale reclameafdeling van de IPM Group is geboren
Régie des Médias Régionaux.be #boostevosactivités Op 22 december laatstleden ontving de IPM Group groen licht van het college van de Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) voor de overname van de krant L’Avenir en het bedrijf L’Avenir Hebdo SA, uitgever van de...
De Editions de l’Avenir overgekocht door de IPM Group
Op 22 december laatstleden gaf de Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) toestemming aan de IPM Group om de “persactiviteiten” van de Editions de l’Avenir SA en het bedrijf L’Avenir Hebdo SA over te nemen.
De website van IPM Advertising in een nieuw kleedje
Vollediger, helderder en moderner presenteert de nieuwe website van IPM Advertising alle diensten van deze echte marketing factory die overduidelijk gericht is op multimediacommunicatie.
Philippe Cavadini benoemd tot nieuwe CFO van de IPM Group
Vanaf januari ek. wordt Philippe Cavadini de nieuwe CFO van de IPM Group. Erkend voor zijn competenties in de bedrijfswereld, en voor zijn vermogen inzake analyse, strategie en marketing, heeft Philippe Cavadini al gewerkt met verschillende bekende bedrijven in de...
MAGnify: een debat over A.I. met François le Hodey
Elk jaar organiseert WE MEDIA1 MAGnify, een internationale conferentie over het uitgeven van tijdschriften. Op vier donderdagen in oktober en november werden digitale bijeenkomsten van ongeveer 30 minuten georganiseerd. Deze debatten boden de gelegenheid om...
MAGnify, een debat over lokale media met François le Hodey, CEO van de IPM Group (2de deel)
Elk jaar organiseert WE MEDIA1 MAGnify, een internationale conferentie over het uitgeven van tijdschriften. Op vier donderdagen in oktober en november werden digitale bijeenkomsten van ongeveer 30 minuten georganiseerd. Deze debatten boden de gelegenheid om...
MAGnify, een debat over lokale media met François le Hodey, CEO van de IPM Group
Elk jaar organiseert WE MEDIA MAGnify, een internationale conferentie over het uitgeven van tijdschriften. Op vier donderdagen in oktober en november werden digitale bijeenkomsten van ongeveer 30 minuten georganiseerd. Deze debatten boden de gelegenheid om...
IPM en Mediahuis lanceren een studie over de mobiliteit van de Belgen en de vooruitzichten voor het kopen van een auto
Hoe zien de Belgen hun toekomstige mobiliteit? Vermindering van de CO2-uitstoot, ontwikkeling van hybride en elektrische voertuigen, deelauto's, telewerken opgelegd in de strijd tegen de pandemie Covid-19... de mobiliteit van de Belgen evolueert als nooit tevoren. IPM...
Lezerspubliek CIM 2020 resultaten beïnvloed door de lockdown
Het CIM (Centre d’information sur les médias) heeft de resultaten gepubliceerd van zijn studie over het lezerspubliek van de geschreven pers. Het CIM (Centre d’information sur les médias) heeft de resultaten gepubliceerd van zijn studie over het lezerspubliek van de...
Het media-agentschap van de toekomst: welke modellen?
In samenwerking met IPM Advertising heeft MM enkele dagen geleden een Webinar georganiseerd over de uitdagingen waarvoor de media-agentschappen staan.
Impact van het coronavirus op de marketing
Hoe in tijden van crisis communiceren met de nieuwe regeringsrichtlijnen die deze laatste dagen verspreid worden? Hoe de banden met de klanten versterken?