Driemaal meer kliks met onze ‘Adyoulike’-campagnes

Je kunt ze aanpassen naar keuze: kort, lang, vierkant … dun, dik of rond. Nee nee, we hebben het hier niet over de Barbapapa’s, die figuren die de vorm kunnen aannemen van om het even welk voorwerp. Maar wel over native reclame, die aangestuurd wordt door de ‘Adyoulike’-technologie. “Met Adyoulike kunt u internetreclame aanbieden die zich […]

Je kunt ze aanpassen naar keuze: kort, lang, vierkant … dun, dik of rond. Nee nee, we hebben het hier niet over de Barbapapa’s, die figuren die de vorm kunnen aannemen van om het even welk voorwerp. Maar wel over native reclame, die aangestuurd wordt door de ‘Adyoulike’-technologie.

Met Adyoulike kunt u internetreclame aanbieden die zich automatisch aanpast aan de ‘look & feel’ van elke website, of de lezer nu een computer, telefoon of tablet gebruikt”, zegt Christine Winnepenninckx van het team AD Operations Web van IPM Advertising. “Het grote voordeel is dat dit reclameformaat meer in de smaak valt dan de ‘klassieke’ reclame van het type banner. Het is dus gewoon performanter.”

De inhoud wordt verspreid in een vorm die de surfer herkent en op prijs stelt. Dankzij deze perfecte integratie die de betrokkenheid verhoogt, wordt de perceptie van de surfer aanzienlijk verbeterd, wat zich vertaalt in een klikpercentage van ongeveer 0,6%, in vergelijking met een gemiddeld klikpercentage van 0,2% in een digitale omgeving, stellen Alexis, Émilien en Christine van het team AD Operations web vast.

In de praktijk bestaat een Adyoulike-advertentie uit 3 elementen: een titel van maximaal 60 tekens, een wervend tekstje van 200 tekens en een visual. Het principe bestaat erin de surfer naar bepaalde inhoud te leiden. Die inhoud kan ofwel een artikel zijn (bijvoorbeeld ‘partner content’ op lalibre.be), ofwel uw eigen website, ofwel een video of een story, zoals de story’s die men bijvoorbeeld op Instagram ziet.

Voor een succesvolle native campagne raadt het Ad Op-team aan om een onderwerp te kiezen dat inspeelt op de actualiteit. Een voorbeeld? De campagne bit4you (faire un lien ou mettre visuel ?) werkt heel goed, omdat ze perfect aansluit bij wat er momenteel leeft.

De keuze van het beeld is uiteraard van cruciaal belang. Tip: verwijs niet onmiddellijk naar de prijs of het product, maar mik eerder op de esthetiek (25% extra kliks). Idem voor de titel: vermeld uw merk niet, maar wees creatiever, door bijvoorbeeld een vraag te stellen. Breng gerust een groot aantal combinaties van titels en beelden aan: ze worden in real time geoptimaliseerd op basis van de prestaties. Uiteraard staan onze teams klaar om u te adviseren.

Wilt u graag meer weten over Adyoulike? Neem in de eerste plaats contact op met Christine Winnepenninckx en in de tweede plaats met het Ad Op-team.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

De man staat centraal in de Paris Match van 15 april

De man staat centraal in de Paris Match van 15 april

De volgende speciale editie van Paris Match, als het ware een magazine in het magazine, is gepland voor 15 april. In deze editie met een Special Mannen leest u hoe u stijlvol de lente kunt ingaan en wat er allemaal te beleven valt op het vlak van cultuur en lifestyle:...

Wij verwelkomen Thierry Remacle op de redactie van L’Avenir

Wij verwelkomen Thierry Remacle op de redactie van L’Avenir

Sinds januari 2021 maakt het dagblad L’Avenir deel uit van IPM. Dat heeft binnen de groep tot een transfer geleid. Thierry Remacle verlaat immers zijn functie van adjunct-hoofdredacteur bij La Dernière Heure/Les Sports en wordt hoofdredacteur bij L'Avenir....