Hoe ziet het lezerspubliek van Paris Match België eruit?

Al meer dan 70 jaar heeft Paris Match wekelijks een afspraak met zijn lezers die draait rond emoties en passies, en dit zowel op papier als via de website en de sociale netwerken. In een ontmenselijkte wereld, waar alleen cijfers tellen,…
23 februari 2021

Al meer dan 70 jaar heeft Paris Match wekelijks een afspraak met zijn lezers die draait rond emoties en passies, en dit zowel op papier als via de website en de sociale netwerken. In een ontmenselijkte wereld, waar alleen cijfers tellen, waar informatie vaak abstract blijft, wil Paris Match een baken zijn.

Een uitzonderlijk lezerspubliek

Paris Match is trouw aan zijn waarden en ambities en onderscheidt zich door zijn unieke aanpak die informatie en ontspanning met elkaar combineert. Zo weet het 565.000 lezers (papier, digitale en webeditie) te boeien. Als echt mediummerk 360° dat uniek is op de Belgische markt, staat het meer dan ooit voor het gewicht van woorden, de kracht van foto’s.

Associeer uzelf met dit legendarische blad en bereik uw doelgroep!

De Target Group Monitor (TGM) is een vijfjaarlijks onderzoek naar de koopgewoonten en het gedrag van de Belgische consumenten. Het licht 21 sectoren door en omvat duizenden gegevens.In dit onderzoek bewijst Paris Match zijn hoogstaande prestaties en bevestigt het zijn prestige.

Op basis van deze TGM trekt Paris Match vooral lezers aan met het volgende profiel:

  • Aangetrokken door tuinen: 77% van de lezers van Match heeft een tuin.

  • Bekommerd om kwaliteit: 73% verklaart dat de kwaliteit van een aankoop belangrijker is dan de prijs ervan.

  • Gevoelig voor merken: 54% gaat akkoord om meer te betalen voor merken.

  • Stellen bioproducten op prijs: 44% koopt minstens eenmaal per week bioproducten, en 68% leest aandachtig de etiketten van schoonheids-, verzorgings- en hygiënische producten.

  • Grote liefhebbers van horloges: 33% beslist (mee) over de aankoop van een horloge.

  • Eigenaars van een tweede verblijf in het buitenland: tweemaal zo vaak bij het lezerspubliek van Paris Match in verhouding tot de Belgische bevolking!

Hebt u vragen over het lezerspubliek van Paris Match België?

  • Wilt u uw merk associëren met dit legendarische blad uit de informatieve pers?

Neem contact op met Jean-Pierre Tordeurs 0475/511 462 – Michel Druart 0475/467 134 – Natacha El-Guennouni 0486/021 868

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Het audiovisuele luik van IPM zet de transformatie verder. Op radiovlak is de krachtenbundeling tussen Fun Radio en LN Radio nu officieel, onder leiding van onze Programmadirecteur Lloyd Byloos. Daarbij behouden beide zenders hun unieke redactionele stijl en aanpak....

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Met deze krachtige titel begon onze hoofdredacteur zijn artikel in de editie van 19 juni 2025, waarin hij ons feliciteerde met het winnen van de Future Proof Award tijdens de 20e AMMA Awards. We zijn trots op deze bekroning, een mooie erkenning voor een mediamerk dat...