IPM steunt jonge creatieven en het medium ‘magazine’

De Student Magazine Print Award (kortweg StuMPA) is een wedstrijd die WE MEDIA, de federatie van uitgevers, elk jaar organiseert. Studenten uit het tweede en derde jaar Hoger Kunstonderwijs grafisch ontwerp en publiciteit kunnen zich inschrijven voor deze creatieve wedstrijd.…
8 maart 2021

De Student Magazine Print Award (kortweg StuMPA) is een wedstrijd die WE MEDIA, de federatie van uitgevers, elk jaar organiseert.

Studenten uit het tweede en derde jaar Hoger Kunstonderwijs grafisch ontwerp en publiciteit kunnen zich inschrijven voor deze creatieve wedstrijd. Het doel van deze hoogmis van creativiteit is de belangstelling voor tijdschriftadvertenties bij de jongeren aan te wakkeren.

De juryleden (creatieven, docenten van de deelnemende scholen, journalisten van de vakpers en leden van WE MEDIA, waaronder IPM Advertising) zijn op 24 en 25 februari samengekomen om de 97 projecten te bestuderen en te evalueren. Pascaline Goffin, Head of Marketing, Communication & Events, nam voor ons de zware taak op zich om 16 creaties uit de 97 inzendingen mee te nomineren.

De 16 laureaten zijn:

Haute Ecole Louvain en Hainaut (HELHa) (prof. Isabelle Hubinon)

  • Laura Dewierdt
  • Eva Foucart
  • Fabien Koenig
  • Estelle Reding
  • Nathan Roulet

ESA Saint-Luc Liège (prof. Vincent Albert)

  • Tallulah Siroli
  • Mandy Antoine
  • Guido D’Agostino

Luca School of Arts Gent (prof. Anneke Rombaut)

  • Arno Major
  • Ward Muys
  • Kai-Ya Jansens
  • Fran Scheers

ESA Saint-Luc Bruxelles (prof. Philippe Lepinois)

  • Maxime Lefebvre
  • Federica Garcia
  • Carole-Anne Verlende
  • Cécile Yaramis

Wat moesten de studenten doen? Een tijdschriftadvertentie voor print met een digitale extensie bedenken. Het is de bedoeling dat ze de voordelen van het medium ‘magazine’ op alle mogelijke manieren in de kijker zetten. Creativiteit staat hier dus boven haalbaarheid, logistieke aspecten, kostenplaatje enz.

Verschillende thema’s kwamen herhaaldelijk terug, vooral de bijzondere focus op de mishandeling van vrouwen. Pascaline licht toe:“Veel projecten hadden een maatschappelijke insteek of gingen over wederzijdse toestemming, ongetwijfeld een gevolg van de #MeToo-beweging. Ook het thema ecologie was erg populair. Verder zagen we nog projecten over COVID-19 en de vaccinatie … Maar ook de verschillende projecten die inspelen op onze vijf zintuigen, vooral geur en gehoor, waren absoluut mijn ding. Kortom, de lichting 2021 bruiste van de goede ideeën!”

Via zijn aanwezigheid als jurylid wil IPM in contact blijven met de nieuwste concepten, en de scholen en jonge creatieven steunen.

De 16 laureaten moeten hun project op 2 april verdedigen. Daarna wordt de top 5 bekendgemaakt. We houden u uiteraard op de hoogte!

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...