Wij verwelkomen Thierry Remacle op de redactie van L’Avenir

Sinds januari 2021 maakt het dagblad L’Avenir deel uit van IPM. Dat heeft binnen de groep tot een transfer geleid. Thierry Remacle verlaat immers zijn functie van adjunct-hoofdredacteur bij La Dernière Heure/Les Sports en wordt hoofdredacteur bij L’Avenir. “Ik denk…
6 april 2021

Sinds januari 2021 maakt het dagblad L’Avenir deel uit van IPM. Dat heeft binnen de groep tot een transfer geleid. Thierry Remacle verlaat immers zijn functie van adjunct-hoofdredacteur bij La Dernière Heure/Les Sports en wordt hoofdredacteur bij L’Avenir.

Ik denk dat ik op het juiste moment gekomen ben, met het juiste project en het juiste profiel”, becommentarieert de nieuwe hoofdredacteur deze kleine ‘transfer’ die er kwam na een oproep tot kandidaten. Dankzij het welgevulde en gevarieerde traject dat hij tot hiertoe aflegde, eerst als lokaal en dan als nationaal journalist, met een voet in de sportwereld, in combinatie met zijn managementervaring, is hij de geknipte man voor de functie en past hij goed bij het DNA van L’Avenir.

Na zijn studies Journalistiek gaat de Namenaar eerst in eigen stad aan de slag, als correspondent bij Le Soir en La Meuse. In 2000 wordt hij als werknemer aangenomen en werkt hij bij meerdere redacties van Sudpresse. Als redactiemanager en later als adjunct-hoofdredacteur doet hij enige ervaring op met het leiden van een team. In 2015 is hij de drijvende kracht achter de fusie van de sportdiensten van Le Soir en Sudpresse, waaruit Rossel Sports zal ontstaan.

In 2017 wordt hij aangetrokken door La Dernière Heure; hij wordt adjunct-hoofdredacteur van het blad met een specialisatie in het juridische domein. En nu, vier jaar later, wacht deze 45-jarige man uit Namen een nieuwe uitdaging.

Sinds hij onlangs zijn project voorstelde aan de redactieraad van L’Avenir, merkt Thierry Remacle heel veel enthousiasme en positieve energie in de teams: “dankzij de overname door IPM kan iedereen de blik op de toekomst richten; ik ben er om vertrouwen te geven en constructieve projecten te ontwikkelen.”

Als regionaal dagblad dat kwaliteitsinformatie brengt, heeft L’Avenir een leidende positie in de provincies Namen en Luxemburg. Zijn opdracht bestaat erin zowel lezers als adverteerders een sterk lokaal verankerde krant aan te bieden, via negen regionale edities en een tiende digitale editie voor Wallonië, dit alles met een open blik op de wereld en de nationale actualiteit.

“L’Avenir is een kwaliteitskrant die dicht bij de mensen staat, met een bijzonder trouw lezerspubliek, wat blijkt uit de hoge abonnementsgraad van meer dan 90%. Dat wil zeggen dat de lezers heel tevreden zijn over het bestaande aanbod. Maar er is enorm veel marge voor vooruitgang op het internet: onze rol zal erin bestaan daar nieuwe lezersgemeenschappen aan te boren.”

Uiteraard blijven wij de evolutie van dit dagblad – dat meer dan 495.000 lezers bereikt in een opmerkelijk evenwichtige man-vrouwverhouding (49-51%) – op de voet volgen. Wij heten L’Avenir van harte welkom bij IPM!

Graag een offerte op maat? Neem contact op met ons team of stuur ons een bericht. U kunt onze tarieven ook downloaden.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

Om een bepaalde doelgroep te bereiken voor advertentiedoeleinden, ‘waste’ te vermijden en geleidelijk verdwijnende cookies te compenseren, biedt IPM geavanceerde targeting strategieën. We denken eerst aan contextuele targeting. Dit betreft gegevens die worden gebruikt...

De IMMO-nieuwigheden voor 2025

De IMMO-nieuwigheden voor 2025

Bij IPM volgen we de vastgoedmarkt op de voet met drie gespecialiseerde mediamerken: Paris Match, La Libre IMMO en L’Essentielle IMMO. In 2025 versterken we onze vastgoedcontent en aanbiedingen nog verder! Elke maand zet L’ESSENTIELLE IMMO Belgisch erfgoed in de...

Bij IPM heerst een geweldige sfeer!

Bij IPM heerst een geweldige sfeer!

Michel Ronsmans vervoegde in oktober de IPM-groep als nieuwe Cross Media Account Manager. "Mijn taak bestaat erin om top of mind te blijven bij mediabureaus en adverteerders om IPM-producten te promoten, zowel in print als digitaal. Het doel is om de juiste formule te...