Wij verwelkomen Thierry Remacle op de redactie van L’Avenir

Sinds januari 2021 maakt het dagblad L’Avenir deel uit van IPM. Dat heeft binnen de groep tot een transfer geleid. Thierry Remacle verlaat immers zijn functie van adjunct-hoofdredacteur bij La Dernière Heure/Les Sports en wordt hoofdredacteur bij L’Avenir. “Ik denk…
6 april 2021

Sinds januari 2021 maakt het dagblad L’Avenir deel uit van IPM. Dat heeft binnen de groep tot een transfer geleid. Thierry Remacle verlaat immers zijn functie van adjunct-hoofdredacteur bij La Dernière Heure/Les Sports en wordt hoofdredacteur bij L’Avenir.

Ik denk dat ik op het juiste moment gekomen ben, met het juiste project en het juiste profiel”, becommentarieert de nieuwe hoofdredacteur deze kleine ‘transfer’ die er kwam na een oproep tot kandidaten. Dankzij het welgevulde en gevarieerde traject dat hij tot hiertoe aflegde, eerst als lokaal en dan als nationaal journalist, met een voet in de sportwereld, in combinatie met zijn managementervaring, is hij de geknipte man voor de functie en past hij goed bij het DNA van L’Avenir.

Na zijn studies Journalistiek gaat de Namenaar eerst in eigen stad aan de slag, als correspondent bij Le Soir en La Meuse. In 2000 wordt hij als werknemer aangenomen en werkt hij bij meerdere redacties van Sudpresse. Als redactiemanager en later als adjunct-hoofdredacteur doet hij enige ervaring op met het leiden van een team. In 2015 is hij de drijvende kracht achter de fusie van de sportdiensten van Le Soir en Sudpresse, waaruit Rossel Sports zal ontstaan.

In 2017 wordt hij aangetrokken door La Dernière Heure; hij wordt adjunct-hoofdredacteur van het blad met een specialisatie in het juridische domein. En nu, vier jaar later, wacht deze 45-jarige man uit Namen een nieuwe uitdaging.

Sinds hij onlangs zijn project voorstelde aan de redactieraad van L’Avenir, merkt Thierry Remacle heel veel enthousiasme en positieve energie in de teams: “dankzij de overname door IPM kan iedereen de blik op de toekomst richten; ik ben er om vertrouwen te geven en constructieve projecten te ontwikkelen.”

Als regionaal dagblad dat kwaliteitsinformatie brengt, heeft L’Avenir een leidende positie in de provincies Namen en Luxemburg. Zijn opdracht bestaat erin zowel lezers als adverteerders een sterk lokaal verankerde krant aan te bieden, via negen regionale edities en een tiende digitale editie voor Wallonië, dit alles met een open blik op de wereld en de nationale actualiteit.

“L’Avenir is een kwaliteitskrant die dicht bij de mensen staat, met een bijzonder trouw lezerspubliek, wat blijkt uit de hoge abonnementsgraad van meer dan 90%. Dat wil zeggen dat de lezers heel tevreden zijn over het bestaande aanbod. Maar er is enorm veel marge voor vooruitgang op het internet: onze rol zal erin bestaan daar nieuwe lezersgemeenschappen aan te boren.”

Uiteraard blijven wij de evolutie van dit dagblad – dat meer dan 495.000 lezers bereikt in een opmerkelijk evenwichtige man-vrouwverhouding (49-51%) – op de voet volgen. Wij heten L’Avenir van harte welkom bij IPM!

Graag een offerte op maat? Neem contact op met ons team of stuur ons een bericht. U kunt onze tarieven ook downloaden.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Het audiovisuele luik van IPM zet de transformatie verder. Op radiovlak is de krachtenbundeling tussen Fun Radio en LN Radio nu officieel, onder leiding van onze Programmadirecteur Lloyd Byloos. Daarbij behouden beide zenders hun unieke redactionele stijl en aanpak....

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Met deze krachtige titel begon onze hoofdredacteur zijn artikel in de editie van 19 juni 2025, waarin hij ons feliciteerde met het winnen van de Future Proof Award tijdens de 20e AMMA Awards. We zijn trots op deze bekroning, een mooie erkenning voor een mediamerk dat...