Een nieuwe wagen kopen in 2021? Wat denken de Belgen?

Hoe ziet het mobiliteitsgedrag van de Belgen eruit in deze bijzondere tijden? Welke tendensen en gewoonten tekenen zich af? Is er nog een toekomst weggelegd voor bedrijfswagens nu het telewerk veralgemeend wordt? Hoe staan de Belgen tegenover het openbaar vervoer?…
23 februari 2021

Hoe ziet het mobiliteitsgedrag van de Belgen eruit in deze bijzondere tijden? Welke tendensen en gewoonten tekenen zich af? Is er nog een toekomst weggelegd voor bedrijfswagens nu het telewerk veralgemeend wordt? Hoe staan de Belgen tegenover het openbaar vervoer? Om een antwoord te bieden op deze vragen, hebben IPM en Mediahuis in november 2020 een grootschalig onderzoek georganiseerd.

Zowel verwachte als verrassende resultaten

Ipsos organiseerde een enquête bij 800 personen, wat het mogelijk maakte cijfers te verbinden aan bepaalde voorgevoelens, zegt Sibylle de Meeûs, Head of Sales Agencies Market bij IPM Advertising. “Dankzij het onderzoek hebben we meer inzicht in de impact van de coronacrisis op de verplaatsingen van de Belgen. We konden ook meten in welke mate mensen plannen hebben voor de aankoop van een wagen in 2021, bepaalde tendensen afleiden en ons een idee vormen van het budget dat kandidaat-kopers vooropstellen. We werden verrast door bepaalde onverwachte resultaten, onder meer over de markt van tweedehandswagens en over de manier waarop Belgen zich informeren over mobiliteit. “

De ingezamelde gegeven stellen IPM en Mediahuis in staat de markt een up-to-date beeld van alle mobiliteitsaspecten te bieden. Zo kunnen meerdere grote merken die actief zijn in de mobiliteitssector en auto-industrie begin 2021 inhoud ontwikkelen die perfect afgestemd is op de – door de gezondheidscrisis veranderde – verwachtingen van de consumenten.

Acties op maat voor de nationale markt

“Het mobiliteitsonderzoek is tekenend voor de toegevoegde waarde die wij de kantoren en adverteerders willen bieden. Dankzij ons partnership met Mediahuis kunnen wij een relevant aanbod ontwikkelen voor acties op maat op de Belgische nationale markt”, aldus Pascaline Goffin, Head of Marketing, Communication & Events bij IPM Advertising.

Na het mobiliteitsonderzoek staat een tweede enquête op stapel bij de commerciële teams van onze twee persgroepen. Onder de titel ‘De Belgen en geld’ zal dit onderzoek uitpluizen hoe Belgen omgaan met geld en financiële thema’s. We houden u uiteraard op de hoogte.

  • Hebt u interesse in de resultaten van het onderzoek ‘Mobiliteit van de Belgen in tijden van pandemie’?

Neem dan contact op Sibylle de Meeûs

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...