De gezichten van IPM Advertising: Apoline Lescot, onze Juffrouw Cijfer

Toen ze op een mooie dag in maart 2019 in Brussel aankwam, kon Apoline niet vermoeden dat ze er twee jaar later nog altijd zou zijn. Deze jonge vrouw die marketing studeerde in Amiens, dacht 6 maanden te blijven voor haar…
6 april 2021

Toen ze op een mooie dag in maart 2019 in Brussel aankwam, kon Apoline niet vermoeden dat ze er twee jaar later nog altijd zou zijn.

Deze jonge vrouw die marketing studeerde in Amiens, dacht 6 maanden te blijven voor haar afstudeerstage bij IPM Advertising. Maar na dat halve jaar hadden beide partijen zin om de samenwerking voort te zetten! En zo werd Apoline in het team opgenomen als ‘Marketing & Communication Executive’.

Wat haar zo bevalt aan de job? “De diversiteit van mijn opdrachten. Ik kwam net uit een heel theoretische masterrichting en kwam meteen volop in de praktijk terecht, met heel wat projecten en uitdagingen. Zo werkte ik onlangs mee aan de herpositionering van IPM Advertising als de Media & Marketing Factory van de groep.”

Apoline sprong ook al heel snel vlot om met de CIM-gegevens om er het mediumbereik van de verschillende titels van de groep uit af te leiden. Ondertussen is ze een crack geworden in presentaties en analyses en goochelt ze als geen ander met al deze statistieken die voor haar geen geheimen meer hebben. Kortom, zoals de kleine Robbe zijn rekenlerares heeft, heeft IPM Advertising haar Juffrouw Cijfer!

Maar haar job is heel ruim en bestaat er ook in de zichtbaarheid van het bureau te vergroten: Apoline werkt achter de schermen aan het beheer van de sociale media en de website.

Wanneer de jonge vrouw niet verdiept is in haar Excel-tabellen, wandelt ze graag rond in Brussel, een stad die ze ‘gezellig en groen’ vindt. Ze kijkt vooral uit naar het einde van de lockdown, zodat ze opnieuw samen met haar collega’s kan gaan picknicken in het Jubelpark.

Bedankt en nog veel succes bij IPM Advertising!

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Het audiovisuele luik van IPM zet de transformatie verder. Op radiovlak is de krachtenbundeling tussen Fun Radio en LN Radio nu officieel, onder leiding van onze Programmadirecteur Lloyd Byloos. Daarbij behouden beide zenders hun unieke redactionele stijl en aanpak....

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Met deze krachtige titel begon onze hoofdredacteur zijn artikel in de editie van 19 juni 2025, waarin hij ons feliciteerde met het winnen van de Future Proof Award tijdens de 20e AMMA Awards. We zijn trots op deze bekroning, een mooie erkenning voor een mediamerk dat...