‘Il faut qu’on parle’, het nieuwe praatprogramma van DH Radio, is sterk van start gegaan

Dit is een van de meest gemediatiseerde programma’s van Brussel en Wallonië. De nieuwe uitzending ‘Il faut qu’on parle’ is elke weekdag om 7.30 uur live te beluisteren. Het interview wordt gefilmd, op alle websites van de groep herhaald en…
4 mei 2021

Dit is een van de meest gemediatiseerde programma’s van Brussel en Wallonië. De nieuwe uitzending ‘Il faut qu’on parle’ is elke weekdag om 7.30 uur live te beluisteren. Het interview wordt gefilmd, op alle websites van de groep herhaald en op de sociale netwerken verspreid.

Aan het roer van deze nieuwe formule staat Maxime Binet. De 33-jarige journalist zat reeds voor de RTBF aan de microfoon en werkte mee aan de lancering van LN24 waar hij vooral politieke onderwerpen presenteerde. Sinds half april werkt hij bij IPM en sprong op maandag 19 april in het diepe na een week van wennen en testen. ‘We willen af van de gebruikelijke formule van traditionele ochtendprogramma’s waar je vaak dezelfde soort gesprekspartners aantreft, zegt de journalist. We willen ook graag nabijheid in onze aanpak. Dit betekent ook ons op het terrein begeven. We ontmoeten mensen waar ze zich bevinden. ’

Het ochtendblok wordt in twee delen aangeboden: het eerste deel duurt 5 minuten en gaat over de kern van het nieuws met betrekking tot de gesprekspartner. Het tweede deel, ‘Il faut qu’on parle de vous’, is persoonlijker, zodat de gast meer intieme vragen kan bespreken: wat gebeurt er achter de schermen van een onderhandeling, wat irriteert hem/haar, wat waardeert hij/zij …

Het nieuwe ochtendblok beperkt zich niet tot de politiek. Maxime Binet zegt dat hij daarin heel open is. Op zijn lijstjes staan persoonlijkheden met zeer diverse achtergronden zoals cultuur, kunst, sport … Een schooldirecteur, een wetenschappelijk onderzoekster, een specialiste in podiumkunsten, een partijvoorzitter, een verpleger op de intensive care, een minister … hebben hem al te woord gestaan.

‘Il faut qu’on parle’ is elke weekdag om 7.30 uur op DH Radio te beluisteren.

Neem contact op met RMB

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

Om een bepaalde doelgroep te bereiken voor advertentiedoeleinden, ‘waste’ te vermijden en geleidelijk verdwijnende cookies te compenseren, biedt IPM geavanceerde targeting strategieën. We denken eerst aan contextuele targeting. Dit betreft gegevens die worden gebruikt...

De IMMO-nieuwigheden voor 2025

De IMMO-nieuwigheden voor 2025

Bij IPM volgen we de vastgoedmarkt op de voet met drie gespecialiseerde mediamerken: Paris Match, La Libre IMMO en L’Essentielle IMMO. In 2025 versterken we onze vastgoedcontent en aanbiedingen nog verder! Elke maand zet L’ESSENTIELLE IMMO Belgisch erfgoed in de...

Bij IPM heerst een geweldige sfeer!

Bij IPM heerst een geweldige sfeer!

Michel Ronsmans vervoegde in oktober de IPM-groep als nieuwe Cross Media Account Manager. "Mijn taak bestaat erin om top of mind te blijven bij mediabureaus en adverteerders om IPM-producten te promoten, zowel in print als digitaal. Het doel is om de juiste formule te...