DH Radio zet zijn groei voort

Alle indicatoren staan op groen voor de radio van de IPM-groep, het vernieuwende formaat slaat duidelijk aan De radiostudie met luistercijfers van het CIM, het Centrum voor Informatie over de Media, werd vandaag gepubliceerd. Ze heeft betrekking op de periode van september 2020 tot februari 2021. Stijging van de luistercijfers:   Bij de groep 12+ stijgt […]

Alle indicatoren staan op groen voor de radio van de IPM-groep, het vernieuwende formaat slaat duidelijk aan

De radiostudie met luistercijfers van het CIM, het Centrum voor Informatie over de Media, werd vandaag gepubliceerd. Ze heeft betrekking op de periode van september 2020 tot februari 2021.

Stijging van de luistercijfers:  

  • Bij de groep 12+ stijgt het aantal luisteraars van 58.024 per dag naar 64.253, dat is +10,7%.
  • Bij de groep van 18-44 stijgt het aantal luisteraars van 26.028 per dag naar 30.517, dat is +17,2%.

Groei van het marktaandeel:

  • Bij de groep 12+ stijgt het marktaandeel van 1,4 naar 1,7%, dat is +21,4%.
  • Bij de groep van 28-44 stijgt het marktaandeel van 2,1 naar 2,4%, dat is +14,2%.

De luistertijd van 140 minuten toont de interesse van de luisteraars voor de programmatie.

“Het formaat van DH Radio is uniek, het is een echte muziekradio, met daarnaast veel ruimte voor informatie. Het succes komt voort uit deze combinatie van een rijk muzikaal aanbod met aandacht voor ontdekkingen en een van de beste informatieve programma’s” , vertelt François le Hodey, CEO van IPM Group.

Philippe Deraymaeker, directeur van de radio, bevestigt de wens om het ochtendblok te versterken: “We zijn net gestart met een nieuw praatprogramma met authentieke ontmoetingen met Maxime Binet, Il faut qu’on parle’, en dit wordt niet enkel uitgezonden op de radio, maar ook op de websites dh.be en lalibre.be, waardoor het een van de meest gemediatiseerde programma’s voor Brussel en Wallonië is”.

Ook de Facebook-pagina van de radio blijft groeien, met momenteel 127.000 abonnees.

Voor alle commerciële informatie: sales@rmb.be

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

TARIEFBESCHERMING TOT 30/11/22

TARIEFBESCHERMING TOT 30/11/22

Vanwege de toenemende kosten op gebied van grondstoffen en energie, maar ook parallel met de inflatie, zijn we genoodzaakt om vanaf 7/11/22 onze advertentietarieven in print te verhogen met 8%.