DH Radio zet zijn groei voort

Alle indicatoren staan op groen voor de radio van de IPM-groep, het vernieuwende formaat slaat duidelijk aan De radiostudie met luistercijfers van het CIM, het Centrum voor Informatie over de Media, werd vandaag gepubliceerd. Ze heeft betrekking op de periode…
23 april 2021

Alle indicatoren staan op groen voor de radio van de IPM-groep, het vernieuwende formaat slaat duidelijk aan

De radiostudie met luistercijfers van het CIM, het Centrum voor Informatie over de Media, werd vandaag gepubliceerd. Ze heeft betrekking op de periode van september 2020 tot februari 2021.

Stijging van de luistercijfers:  

  • Bij de groep 12+ stijgt het aantal luisteraars van 58.024 per dag naar 64.253, dat is +10,7%.
  • Bij de groep van 18-44 stijgt het aantal luisteraars van 26.028 per dag naar 30.517, dat is +17,2%.

Groei van het marktaandeel:

  • Bij de groep 12+ stijgt het marktaandeel van 1,4 naar 1,7%, dat is +21,4%.
  • Bij de groep van 28-44 stijgt het marktaandeel van 2,1 naar 2,4%, dat is +14,2%.

De luistertijd van 140 minuten toont de interesse van de luisteraars voor de programmatie.

“Het formaat van DH Radio is uniek, het is een echte muziekradio, met daarnaast veel ruimte voor informatie. Het succes komt voort uit deze combinatie van een rijk muzikaal aanbod met aandacht voor ontdekkingen en een van de beste informatieve programma’s” , vertelt François le Hodey, CEO van IPM Group.

Philippe Deraymaeker, directeur van de radio, bevestigt de wens om het ochtendblok te versterken: “We zijn net gestart met een nieuw praatprogramma met authentieke ontmoetingen met Maxime Binet, Il faut qu’on parle’, en dit wordt niet enkel uitgezonden op de radio, maar ook op de websites dh.be en lalibre.be, waardoor het een van de meest gemediatiseerde programma’s voor Brussel en Wallonië is”.

Ook de Facebook-pagina van de radio blijft groeien, met momenteel 127.000 abonnees.

Voor alle commerciële informatie: sales@rmb.be

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

La Libre Belgique, 140 jaar in dienst van de democratie!

La Libre Belgique, 140 jaar in dienst van de democratie!

La Libre Belgique begon zijn geschiedenis in 1884 onder denaam Le Patriote, op initiatief van Louis en Victor Jourdain. Le Patriote positioneert zich via offensievejournalistiek, maar wil ook respect tonen voor andere ideeën. In 1914, toen de Eerste Wereldoorlog...

Moustique viert dit jaar zijn 100-jarig jubileum 

Moustique viert dit jaar zijn 100-jarig jubileum 

Moustique wordt 100 jaar in november 2024. Het is dan ook een bijzonder jaar voor Moustique, dat een spiegel van de tijdgeest is met zijn relevante en ietwat aparte kijk op actuele zaken. Het komt niet vaak voor dat je je 100ste verjaardag kunt vieren! Ter gelegenheid...

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...