DH Radio zet zijn groei voort

Alle indicatoren staan op groen voor de radio van de IPM-groep, het vernieuwende formaat slaat duidelijk aan De radiostudie met luistercijfers van het CIM, het Centrum voor Informatie over de Media, werd vandaag gepubliceerd. Ze heeft betrekking op de periode…
23 april 2021

Alle indicatoren staan op groen voor de radio van de IPM-groep, het vernieuwende formaat slaat duidelijk aan

De radiostudie met luistercijfers van het CIM, het Centrum voor Informatie over de Media, werd vandaag gepubliceerd. Ze heeft betrekking op de periode van september 2020 tot februari 2021.

Stijging van de luistercijfers:  

  • Bij de groep 12+ stijgt het aantal luisteraars van 58.024 per dag naar 64.253, dat is +10,7%.
  • Bij de groep van 18-44 stijgt het aantal luisteraars van 26.028 per dag naar 30.517, dat is +17,2%.

Groei van het marktaandeel:

  • Bij de groep 12+ stijgt het marktaandeel van 1,4 naar 1,7%, dat is +21,4%.
  • Bij de groep van 28-44 stijgt het marktaandeel van 2,1 naar 2,4%, dat is +14,2%.

De luistertijd van 140 minuten toont de interesse van de luisteraars voor de programmatie.

“Het formaat van DH Radio is uniek, het is een echte muziekradio, met daarnaast veel ruimte voor informatie. Het succes komt voort uit deze combinatie van een rijk muzikaal aanbod met aandacht voor ontdekkingen en een van de beste informatieve programma’s” , vertelt François le Hodey, CEO van IPM Group.

Philippe Deraymaeker, directeur van de radio, bevestigt de wens om het ochtendblok te versterken: “We zijn net gestart met een nieuw praatprogramma met authentieke ontmoetingen met Maxime Binet, Il faut qu’on parle’, en dit wordt niet enkel uitgezonden op de radio, maar ook op de websites dh.be en lalibre.be, waardoor het een van de meest gemediatiseerde programma’s voor Brussel en Wallonië is”.

Ook de Facebook-pagina van de radio blijft groeien, met momenteel 127.000 abonnees.

Voor alle commerciële informatie: sales@rmb.be

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...