
Alles wat u moet weten over ons agentschap en de mediawereld
Nieuws, laatste cijfers, doelgroepen, nieuwsbrieven… Onze blog houdt u op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van mediacommunicatie.
News
IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!
IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding om je aanwezigheid in de media deze zomer een boost te geven! Of het nu digitaal of gedrukt is, profiteer van uitzonderlijke tarieven voor alle publicaties tussen 30 juni en 24 augustus 2025. 3 onweerstaanbare...
IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!
In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...
De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne
De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...
PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt
Om een bepaalde doelgroep te bereiken voor advertentiedoeleinden, ‘waste’ te vermijden en geleidelijk verdwijnende cookies te compenseren, biedt IPM geavanceerde targeting strategieën. We denken eerst aan contextuele targeting. Dit betreft gegevens die worden gebruikt...
De IMMO-nieuwigheden voor 2025
Bij IPM volgen we de vastgoedmarkt op de voet met drie gespecialiseerde mediamerken: Paris Match, La Libre IMMO en L’Essentielle IMMO. In 2025 versterken we onze vastgoedcontent en aanbiedingen nog verder! Elke maand zet L’ESSENTIELLE IMMO Belgisch erfgoed in de...
Bij IPM heerst een geweldige sfeer!
Michel Ronsmans vervoegde in oktober de IPM-groep als nieuwe Cross Media Account Manager. "Mijn taak bestaat erin om top of mind te blijven bij mediabureaus en adverteerders om IPM-producten te promoten, zowel in print als digitaal. Het doel is om de juiste formule te...
IPM Advertising innoveert opnieuw en implementeert als eerste de First-id identificatie in België!
In een digitale markt die snel evolueert naar een wereld zonder third-party cookies, speelt IPM Advertising een voortrekkersrol in advertentie-innovatie. IPM introduceert als eerste Belgische mediagroep First-id, een identificatie-technologie die nu al een ingrijpende...
La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!
Vanaf zaterdag 11 januari heeft de bijlage La Libre Eco Week-end een nieuwe look. Deze 20 pagina’s tellende bijlage bij La Libre bevat elk weekend al het economische en financiële nieuws, inclusief beurskoersen en de waardes van beleggingsfondsen. Wat kunnen de lezers...
Resultaten van de CIM 2024
Ter gelegenheid van de publicatie van de resultaten van de CIM BPS-studie kunnen we bevestigen dat de Belgen dol zijn op hun persmerken, aangezien 94,1% van hen maandelijks minstens één persmerk raadpleegt! 83,0% leest ze ook in digitale versie, vooral op smartphones,...
TBOO and more: onze must-have aanbiedingen voor het Autosalon 2025 :
IPM en Ads&data brengen de reclameproducten voor de Brussels Motor Show 2025 in exclusiviteit op de markt. In samenwerking met onze Vlaamse partner hebben we vier advertentieoplossingen gecreëerd voor de meest veeleisende autoadverteerders.
La Libre Belgique, 140 jaar in dienst van de democratie!
La Libre Belgique begon zijn geschiedenis in 1884 onder denaam Le Patriote, op initiatief van Louis en Victor Jourdain. Le Patriote positioneert zich via offensievejournalistiek, maar wil ook respect tonen voor andere ideeën. In 1914, toen de Eerste Wereldoorlog...
Moustique viert dit jaar zijn 100-jarig jubileum
Moustique wordt 100 jaar in november 2024. Het is dan ook een bijzonder jaar voor Moustique, dat een spiegel van de tijdgeest is met zijn relevante en ietwat aparte kijk op actuele zaken. Het komt niet vaak voor dat je je 100ste verjaardag kunt vieren! Ter gelegenheid...
NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia
NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...
IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !
Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...
De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar
In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique. « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...
Paris Match viert 75ste verjaardag!
Het wordt dan ook een bijzonder jaar voor het iconische magazine dat deze speciale verjaardag op gepaste wijze zal vieren met een reeks exclusieve dossiers. Paris Match, opgericht in 1949 en met de beroemde slogan "Le poids des mots. Le choc des photos", staat...
Reportages en themadossiers: ontdek de nieuwe IMMO-aanbiedingen van IPM
IPM heeft drie mediamerken voor de vastgoedsector: Paris Match, La Libre IMMO en L'Essentielle IMMO. In 2024 breidt IPM haar aanbod en content verder uit. Elke donderdag (40 nummers/jaar) verschijnt de vastgoedbijlage La Libre IMMO bij La Libre Belgique. De...
De nieuwe DH-app is succesvol gelanceerd
De minder dan twee maanden geleden gelanceerde DH-app heeft al de verwachtingen overtroffen dankzij een groots opgezette mediacampagne. "De lancering vond plaats tijdens de kerstperiode en dat stelde ons in staat om op een impactvolle manier aanwezig te zijn in de...
Connecteren zit in het DNA van L’Avenir
In Franstalig België is L’Avenir het lokale medium bij uitstek. De lokale verankering die het zo kenmerkt, lijkt meer dan ooit te functioneren voor L'Avenir. Het jaar 2023 werd afgesloten met uitstekende resultaten voor de titel: financiële toename van digitale...
Economie is een belangrijk USP van La Libre
Kapitaal, ondernemingen, investeringen... als belangrijk communicatiekanaal, bieden we een breed scala aan reclameoplossingen die uitsluitend zijn gericht op de economische sector. Binnen de portefeuille van IPM is La Libre Belgique ongetwijfeld de meest geschikte...
Carnet familial bij La Libre, wekelijkse katern met familieberichten
Het is een gevestigde waarde op de pagina's van La Libre: al meer dan dertig jaar is het Carnet familial met de vele zoekertjes en familieberichten onmisbaar geworden voor veel lezers. Elke dinsdag vindt u in het Carnet familial bij La Libre familienieuws van uw...
Outstream, uw video ads tussen geschreven tekst
Outstream is een doeltreffend web video-formaat, maar jammer genoeg is het bij adverteerders nog steeds minder populair. Outstream-videoadvertenties bieden nochtans interessante mogelijkheden om uw doelgroep te bereiken. De meesten kennen instream, een...
Laatste nieuwigheid bij de regie: een ‘Administration Excellence’ topteam
ADMEX is een nieuwe dienst binnen de reclameregie die zal inspelen op de digitale evolutie van advertentieprocessen door gepersonaliseerde opvolging. De naam, een samentrekking van “administratie” en “excellentie”, geeft al een indicatie van het doel van deze nieuwe...
2024 wordt een druk sport- en verkiezingsjaar!
Wat zal 2024 ons brengen? Sébastien Desclée, CEO van de Groep, werpt een blik op de belangrijkste hoogtepunten die het jaar zullen markeren. "2024 wordt een belangrijk jaar", aldus Sébastien Desclée. "Vanwege de drukke actualiteit zal de IPM-groep een prominente rol...
Paraplu of zonnebril? Uw boodschap in functie van de meteo
Vanaf nu kunt u bij IPM uw boodschap linken aan de meteo van de dag. “Elk van onze dagbladen en sites brengen dagelijks het weerbericht”, verklaart Pascale Biesemans, Key Account Manager. “Het idee is om adverteerders de mogelijkheid te bieden om deze...
De onderzoekseenheid van IPM
De onderzoekseenheid werd dit jaar gelanceerd en is het resultaat van de samenwerking tussen een aantal journalisten van de groep IPM (La Libre, La DH, L'Avenir, Paris Match, Moustique, LN24). Het is een idee dat al een tijdje bestaat: « onderzoek bevorderen,...
Ook IPM heeft een baksteen in de maag
Batibouw blijft een onmisbaar evenement voor elke Belg die geboren is met een « baksteen in de maag ». "We hebben speciale aanbiedingen voor adverteerders die rond dit thema willen adverteren, zowel voor, tijdens als na de bouwbeurs", vertelt Caroline Bossaert, Head...
IPM, de grootste Franstalige sportredactie van België
2024 wordt een groots sportjaar met een groot aantal sportevenementen. De redacties van o.a. La DH Les Sports en LN24 zijn reeds druk in de weer met de voorbereidingen en zetten vol in op een kwalitatief hoogwaardige verslaggeving. "DH les Sports doet zijn naam alle...
Paris Match schittert in december
Paris Match wijdt drie bijlagen aan de eindejaarsfeesten. Speciale edities, volwaardige magazines geïntegreerd in het hoofdmagazine dat tot 56 pagina's telt. Op 30 november begon het feestseizoen met de bijlage "Fêtes". Met artikels over cultuur, geschenken,...
Geniet nog meer van uw weekend met la DH
Vanaf nu verschijnt er elke zaterdag in het midden van uw krant, La DH, een extra weekendbijlage met nog meer celebrity news. Het weekendaanbod van La DH telt voortaan twee bijlagen en focust op ontspanning, enerzijds met Deuzio (ook beschikbaar bij de andere kranten...