Connecteren zit in het DNA van L’Avenir

In Franstalig België is L’Avenir het lokale medium bij uitstek. De lokale verankering die het zo kenmerkt, lijkt meer dan ooit te functioneren voor L’Avenir. Het jaar 2023 werd afgesloten met uitstekende resultaten voor de titel: financiële toename van digitale…
16 januari 2024

In Franstalig België is L’Avenir het lokale medium bij uitstek. De lokale verankering die het zo kenmerkt, lijkt meer dan ooit te functioneren voor L’Avenir.

Het jaar 2023 werd afgesloten met uitstekende resultaten voor de titel: financiële toename van digitale abonnementen (+36% omzet), een webpubliek dat met 7% groeide in een markt die met 10% kromp, een verdubbeling van de productie van kwalitatieve video’s, de bijlage Deuzio die nu in alle dagbladen van de groep te vinden is… Kortom, L’Avenir zit in een goede flow!

In 2024 hopen we op hetzelfde elan verder te gaan. “We zijn het laatste lokale medium dat verslaggeeft over heel Wallonië, lokaal en microlokaal”, zegt Thierry Remacle, hoofdredacteur.

“Dit DNA dat het succes van onze titel heeft gemaakt, is ons dierbaar. Zowel in print als digitaal willen we als lokaal en regionaal nieuwsmedium zo bereikbaar mogelijk zijn voor onze lezers en daarin onderscheiden we ons echt.”

Deze lokale verankering stelt L’Avenir niet alleen in staat om zijn rol als 4e macht ten volle te vervullen, maar ook om een band te scheppen met het publiek. Thierry Remacle wijst trouwens ook op de kwaliteit en loyaliteit van het lezerspubliek van dit dagblad, waarvan 90% van de omzet uit abonnementen komt. Een enorme troef die hij ook vanuit commercieel oogpunt wil benadrukken, want “als massa- maar kwaliteitsmedium zijn we ook een partner van degenen die aan Franstalige kant de economie doen draaien: we zijn er ook voor hen!”

Wil je meer weten over L’Avenir?

Ontdek ons print en digitale aanbod of neem contact met ons op info@ipmadvertising.be !

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

La Libre Belgique, 140 jaar in dienst van de democratie!

La Libre Belgique, 140 jaar in dienst van de democratie!

La Libre Belgique begon zijn geschiedenis in 1884 onder denaam Le Patriote, op initiatief van Louis en Victor Jourdain. Le Patriote positioneert zich via offensievejournalistiek, maar wil ook respect tonen voor andere ideeën. In 1914, toen de Eerste Wereldoorlog...

Moustique viert dit jaar zijn 100-jarig jubileum 

Moustique viert dit jaar zijn 100-jarig jubileum 

Moustique wordt 100 jaar in november 2024. Het is dan ook een bijzonder jaar voor Moustique, dat een spiegel van de tijdgeest is met zijn relevante en ietwat aparte kijk op actuele zaken. Het komt niet vaak voor dat je je 100ste verjaardag kunt vieren! Ter gelegenheid...

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...