Connecteren zit in het DNA van L’Avenir

In Franstalig België is L’Avenir het lokale medium bij uitstek. De lokale verankering die het zo kenmerkt, lijkt meer dan ooit te functioneren voor L’Avenir. Het jaar 2023 werd afgesloten met uitstekende resultaten voor de titel: financiële toename van digitale…
16 januari 2024

In Franstalig België is L’Avenir het lokale medium bij uitstek. De lokale verankering die het zo kenmerkt, lijkt meer dan ooit te functioneren voor L’Avenir.

Het jaar 2023 werd afgesloten met uitstekende resultaten voor de titel: financiële toename van digitale abonnementen (+36% omzet), een webpubliek dat met 7% groeide in een markt die met 10% kromp, een verdubbeling van de productie van kwalitatieve video’s, de bijlage Deuzio die nu in alle dagbladen van de groep te vinden is… Kortom, L’Avenir zit in een goede flow!

In 2024 hopen we op hetzelfde elan verder te gaan. “We zijn het laatste lokale medium dat verslaggeeft over heel Wallonië, lokaal en microlokaal”, zegt Thierry Remacle, hoofdredacteur.

“Dit DNA dat het succes van onze titel heeft gemaakt, is ons dierbaar. Zowel in print als digitaal willen we als lokaal en regionaal nieuwsmedium zo bereikbaar mogelijk zijn voor onze lezers en daarin onderscheiden we ons echt.”

Deze lokale verankering stelt L’Avenir niet alleen in staat om zijn rol als 4e macht ten volle te vervullen, maar ook om een band te scheppen met het publiek. Thierry Remacle wijst trouwens ook op de kwaliteit en loyaliteit van het lezerspubliek van dit dagblad, waarvan 90% van de omzet uit abonnementen komt. Een enorme troef die hij ook vanuit commercieel oogpunt wil benadrukken, want “als massa- maar kwaliteitsmedium zijn we ook een partner van degenen die aan Franstalige kant de economie doen draaien: we zijn er ook voor hen!”

Wil je meer weten over L’Avenir?

Ontdek ons print en digitale aanbod of neem contact met ons op [email protected] !

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

Om een bepaalde doelgroep te bereiken voor advertentiedoeleinden, ‘waste’ te vermijden en geleidelijk verdwijnende cookies te compenseren, biedt IPM geavanceerde targeting strategieën. We denken eerst aan contextuele targeting. Dit betreft gegevens die worden gebruikt...