In Franstalig België is L’Avenir het lokale medium bij uitstek. De lokale verankering die het zo kenmerkt, lijkt meer dan ooit te functioneren voor L’Avenir.
Het jaar 2023 werd afgesloten met uitstekende resultaten voor de titel: financiële toename van digitale abonnementen (+36% omzet), een webpubliek dat met 7% groeide in een markt die met 10% kromp, een verdubbeling van de productie van kwalitatieve video’s, de bijlage Deuzio die nu in alle dagbladen van de groep te vinden is… Kortom, L’Avenir zit in een goede flow!
In 2024 hopen we op hetzelfde elan verder te gaan. “We zijn het laatste lokale medium dat verslaggeeft over heel Wallonië, lokaal en microlokaal”, zegt Thierry Remacle, hoofdredacteur.
“Dit DNA dat het succes van onze titel heeft gemaakt, is ons dierbaar. Zowel in print als digitaal willen we als lokaal en regionaal nieuwsmedium zo bereikbaar mogelijk zijn voor onze lezers en daarin onderscheiden we ons echt.”
Deze lokale verankering stelt L’Avenir niet alleen in staat om zijn rol als 4e macht ten volle te vervullen, maar ook om een band te scheppen met het publiek. Thierry Remacle wijst trouwens ook op de kwaliteit en loyaliteit van het lezerspubliek van dit dagblad, waarvan 90% van de omzet uit abonnementen komt. Een enorme troef die hij ook vanuit commercieel oogpunt wil benadrukken, want “als massa- maar kwaliteitsmedium zijn we ook een partner van degenen die aan Franstalige kant de economie doen draaien: we zijn er ook voor hen!”
Wil je meer weten over L’Avenir?
Ontdek ons print en digitale aanbod of neem contact met ons op info@ipmadvertising.be !