IPM Advertising innoveert opnieuw en implementeert als eerste de First-id identificatie in België!

In een digitale markt die snel evolueert naar een wereld zonder third-party cookies, speelt IPM Advertising een voortrekkersrol in advertentie-innovatie. IPM introduceert als eerste Belgische mediagroep First-id, een identificatie-technologie die nu al een ingrijpende impact heeft op de Franse markt.…
4 februari 2025

In een digitale markt die snel evolueert naar een wereld zonder third-party cookies, speelt IPM Advertising een voortrekkersrol in advertentie-innovatie. IPM introduceert als eerste Belgische mediagroep First-id, een identificatie-technologie die nu al een ingrijpende impact heeft op de Franse markt.

Dankzij deze strategische samenwerking kan IPM Advertising nu ook gebruikersdata uniek identificeren over de verschillende contactpunten heen, en zo adverteerders toegang geven tot waardevolle, geverifieerde en gesegmenteerde doelgroepen.

First-id is al in gebruik bij meer dan 30 mediagroepen wereldwijd en zal nu ook worden toegepast op alle websites en apps van de IPM-groep, waaronder: www.lavenir.net, www.parismatch.be, www.dhnet.be, www.lalibre.be, www.moustique.be, www.ln24.be, www.cinebel.be, www.lejde.be, enz.

Door de implementatie van First-id kan IPM Advertising:

  • Cross domain gebruikers beter targeten, waardoor een volledig beeld ontstaat van het contentverbruik van gebruikers, wat leidt tot effectievere advertentiecampagnes en doelgerichte marketingacties.

  • Effectiever adverteren op alle browsers, inclusief Safari en Firefox, door gebruik te maken van een identificatie-technologie op basis van first-party data.

  • De verzamelde gegevens optimaliseren door een efficiëntere identificatie en een betere compatibiliteit met platforms zoals Open RTB, Prebid en Google PPID, waardoor third-party cookies overbodig worden.

Sophie Vanderwinkel – General Manager – IPM Advertising

“Wij zijn erg blij met deze samenwerking, die onze voortdurende drang naar innovatie bevestigt. First-id vormt een essentiële aanvulling op onze adtech-infrastructuur en was de ontbrekende technische schakel in onze ambitie om te werken met first-party data en cookieless oplossingen.

We beschikken nu over de techniek om anonieme gebruikers te volgen op verschillende apparaten, websites of apps en om het bereik van onze first-party data te vergroten voor de geïdentificeerde gebruikers. Onze partners en adverteerders zullen ten volle kunnen profiteren van deze integratie op ons platform, ongeacht hun favoriete aankoopkanaal”.

David Folgueira -CEO et Co Founder – First.id

“We zijn trots om First-id in België te lanceren samen met IPM Advertising, een pionier in technologische innovaties. De cookieless toekomst biedt mediabedrijven een unieke kans om opnieuw controle te krijgen over hun first-party data en zo de waarde van hun content en merken te versterken tegenover de grote Amerikaanse platformen”.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

Vanaf zaterdag 11 januari heeft de bijlage La Libre Eco Week-end een nieuwe look. Deze 20 pagina’s tellende bijlage bij La Libre bevat elk weekend al het economische en financiële nieuws, inclusief beurskoersen en de waardes van beleggingsfondsen. Wat kunnen de lezers...

Resultaten van de CIM 2024

Resultaten van de CIM 2024

Ter gelegenheid van de publicatie van de resultaten van de CIM BPS-studie kunnen we bevestigen dat de Belgen dol zijn op hun persmerken, aangezien 94,1% van hen maandelijks minstens één persmerk raadpleegt! 83,0% leest ze ook in digitale versie, vooral op smartphones,...