Resultaten van de CIM 2024

Ter gelegenheid van de publicatie van de resultaten van de CIM BPS-studie kunnen we bevestigen dat de Belgen dol zijn op hun persmerken, aangezien 94,1% van hen maandelijks minstens één persmerk raadpleegt! 83,0% leest ze ook in digitale versie, vooral…
13 november 2024

Ter gelegenheid van de publicatie van de resultaten van de CIM BPS-studie kunnen we bevestigen dat de Belgen dol zijn op hun persmerken, aangezien 94,1% van hen maandelijks minstens één persmerk raadpleegt! 83,0% leest ze ook in digitale versie, vooral op smartphones, een bewijs dat informatie vandaag op alle kanalen te volgen is.

Wij danken daarom onze 1.570.212 lezers voor hun vertrouwen en toewijding, of ze ons nu raadplegen in de dagelijkse pers met La Libre Belgique, La Dernier Heure Les Sports+ of l’Avenir, of in de tijdschriften met Moustique, Paris Match Belgique, Deuzio en Télé Pocket.

De IPM-groep ervaart ook de grootste groei in bereik in Franstalige dagbladen met +5% en behoudt zijn dominante positie in de provincies Waals-Brabant, Luxemburg en Namen. Onze algemene kranten, L’Avenir en DH, kunnen er trots op zijn dat ze met 34% lezers het grootste marktaandeel bestrijken. L’Avenir is het enige regionale dagblad met een groei. De DH is het dagblad dat jongeren aanspreekt met 48% van zijn lezers tussen 16 en 44 jaar oud, maar is ook het dagblad waarvan de digitale transformatie de snelste op de markt is met zijn site, die het een extra bereik van 91% oplevert. Wat onze premiumtitel La Libre betreft, deze kan er trots op zijn leider te zijn in zijn sector onder sociale groepen 1 tot 2, en onder jongeren van 16 tot 44 jaar.

Ons eeuwenoude tijdschrift Moustique blijft aanslaan waar het ertoe doet, vooral in de sociale groepen 1 tot en met 4 (53% van het publiek), maar is ook het jongste nieuwsmagazine met het grootste lezerspubliek onder de 35-54-jarigen. Paris Match Belgium viert dit jaar zijn 75ste verjaardag door het grootste Franstalige luxe- en nieuwsmagazine voor vrouwen te worden, een waar gekroond hoofd dat groeit met +14,5%, waar al zijn concurrenten het opgeven! Deuzio, eind 2023 verdrievoudigd door het supplement van onze drie dagbladen te worden, vergroot zijn publiek met +49% en is het meest vrouwelijke van de dagelijkse supplementen.

Dit nieuwste CIM bevestigt in ieder geval het essentiële karakter van IPM-tijdschriften in hun categorie, met name over de thema’s sport, economisch, regionaal, nationaal en internationaal nieuws, maar ook in elke selectie van hoogwaardige vrouwenbladen en nieuws in het algemeen.

Contact: Sophie Vanderwinkel, [email protected],

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding om je zichtbaarheid in de media deze zomer een boost te geven! Of het nu digitaal of print is, profiteer van uitzonderlijke tarieven voor alle publicaties tussen 30 juni en 24 augustus 2025. 3...

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...