Resultaten van de CIM 2024

Ter gelegenheid van de publicatie van de resultaten van de CIM BPS-studie kunnen we bevestigen dat de Belgen dol zijn op hun persmerken, aangezien 94,1% van hen maandelijks minstens één persmerk raadpleegt! 83,0% leest ze ook in digitale versie, vooral…
13 november 2024

Ter gelegenheid van de publicatie van de resultaten van de CIM BPS-studie kunnen we bevestigen dat de Belgen dol zijn op hun persmerken, aangezien 94,1% van hen maandelijks minstens één persmerk raadpleegt! 83,0% leest ze ook in digitale versie, vooral op smartphones, een bewijs dat informatie vandaag op alle kanalen te volgen is.

Wij danken daarom onze 1.570.212 lezers voor hun vertrouwen en toewijding, of ze ons nu raadplegen in de dagelijkse pers met La Libre Belgique, La Dernier Heure Les Sports+ of l’Avenir, of in de tijdschriften met Moustique, Paris Match Belgique, Deuzio en Télé Pocket.

De IPM-groep ervaart ook de grootste groei in bereik in Franstalige dagbladen met +5% en behoudt zijn dominante positie in de provincies Waals-Brabant, Luxemburg en Namen. Onze algemene kranten, L’Avenir en DH, kunnen er trots op zijn dat ze met 34% lezers het grootste marktaandeel bestrijken. L’Avenir is het enige regionale dagblad met een groei. De DH is het dagblad dat jongeren aanspreekt met 48% van zijn lezers tussen 16 en 44 jaar oud, maar is ook het dagblad waarvan de digitale transformatie de snelste op de markt is met zijn site, die het een extra bereik van 91% oplevert. Wat onze premiumtitel La Libre betreft, deze kan er trots op zijn leider te zijn in zijn sector onder sociale groepen 1 tot 2, en onder jongeren van 16 tot 44 jaar.

Ons eeuwenoude tijdschrift Moustique blijft aanslaan waar het ertoe doet, vooral in de sociale groepen 1 tot en met 4 (53% van het publiek), maar is ook het jongste nieuwsmagazine met het grootste lezerspubliek onder de 35-54-jarigen. Paris Match Belgium viert dit jaar zijn 75ste verjaardag door het grootste Franstalige luxe- en nieuwsmagazine voor vrouwen te worden, een waar gekroond hoofd dat groeit met +14,5%, waar al zijn concurrenten het opgeven! Deuzio, eind 2023 verdrievoudigd door het supplement van onze drie dagbladen te worden, vergroot zijn publiek met +49% en is het meest vrouwelijke van de dagelijkse supplementen.

Dit nieuwste CIM bevestigt in ieder geval het essentiële karakter van IPM-tijdschriften in hun categorie, met name over de thema’s sport, economisch, regionaal, nationaal en internationaal nieuws, maar ook in elke selectie van hoogwaardige vrouwenbladen en nieuws in het algemeen.

Contact: Sophie Vanderwinkel, [email protected],

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Het audiovisuele luik van IPM zet de transformatie verder. Op radiovlak is de krachtenbundeling tussen Fun Radio en LN Radio nu officieel, onder leiding van onze Programmadirecteur Lloyd Byloos. Daarbij behouden beide zenders hun unieke redactionele stijl en aanpak....

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Met deze krachtige titel begon onze hoofdredacteur zijn artikel in de editie van 19 juni 2025, waarin hij ons feliciteerde met het winnen van de Future Proof Award tijdens de 20e AMMA Awards. We zijn trots op deze bekroning, een mooie erkenning voor een mediamerk dat...