Jongeren zijn de hoofdrolspelers in de wereld van morgen. Omdat ze vanaf nu consumptiekeuzes gaan maken voor de rest van hun leven, heeft La Libre een nieuwskanaal gecreëerd speciaal gericht aan dit jonge publiek: La Libre Étudiant.
La Libre is een medium dat goed scoort bij jongeren en studenten. 16% van het lezerspubliek bestaat uit jongeren tussen 16 en 24 jaar. Dit is het hoogste aandeel in de Belgische Franse dagbladpers na La DH Les Sports + (18%). (Bron: CIM, print study 2022, 16+).
« Onze journalisten schrijven over nieuwsonderwerpen op een verfrissende manier en vanuit originele invalshoeken », verklaart Caroline Bossaert. De inzet van de contentredactie werpt dan ook haar vruchten af, want er is een aanzienlijke toename van lezers van 16 tot 24 jaar: +34% tussen 2019 en 2020 en +54% tussen 2020 en 2022 (CIM print studies, 2019, 2020-2022, 16+).
Voor studenten
Met een aangepaste stijl en taalgebruik biedt La Libre Étudiant nieuwsitems die studenten interesseren: nieuwe regelgeving, studies en masters, studentenkoten, adviezen voor Erasmus-deelnemers, enz.
De Facebookpagina van La Libre Étudiant telt meer dan 30.000 abonnees uit de Franstalige Belgische studentenwereld. Het regelmatig posten van berichten op deze pagina, leidt abonnees dan ook automatisch naar de site.
Vervolgens biedt de Instagrampagina aan 1.200 abonnees regelmatig nieuwe content via publicaties, reels en stories.
La Libre Étudiant begeleidt jongeren ook in hun dagelijks leven, vooral tijdens strategische periodes zoals de blok. « We zitten op Spotify, en creëren playlists met specifieke nummers voor tijdens de studieperiodes », vertelt Sophie Knapen, Marketing Manager.
Om ons aanbod uit te breiden zijn er ook de bijlagen van La Libre en DH: Enseignement (29/5 en 19/8/23) en 3ème Cycle (9/9/23), een extra kans om dit specifiek lezerspubliek te bereiken
Voor meer informatie, gelieve contact op te nemen met Dominique.
Al onze bijlagen zijn te vinden in onze online kalender
Unieke opportuniteit tot gecibleerde verspreiding voor adverteerders
« Deze media bieden adverteerders een unieke opportuniteit voor het cibleren van bijvoorbeeld toekomstige werknemers », zegt Sophie Knapen. « Een student die zich voorbereidt op de arbeidsmarkt zal zich moeten aansluiten bij een interimkantoor, een telecomoperator, een bank of een mutualiteit. »
Er worden ook veel wedstrijden gelinkt aan campagnes: een leuke en relevante manier om dit doelpubliek te bereiken.