La Libre Etudiant, het perfecte media-aanbod voor 15- tot 25-jarigen

Jongeren zijn de hoofdrolspelers in de wereld van morgen. Omdat ze vanaf nu consumptiekeuzes gaan maken voor de rest van hun leven, heeft La Libre een nieuwskanaal gecreëerd speciaal gericht aan dit jonge publiek: La Libre Étudiant.       La Libre…
11 mei 2023

Jongeren zijn de hoofdrolspelers in de wereld van morgen. Omdat ze vanaf nu consumptiekeuzes gaan maken voor de rest van hun leven, heeft La Libre een nieuwskanaal gecreëerd speciaal gericht aan dit jonge publiek: La Libre Étudiant.      

La Libre is een medium dat goed scoort bij jongeren en studenten. 16% van het lezerspubliek bestaat uit jongeren tussen 16 en 24 jaar. Dit is het hoogste aandeel in de Belgische Franse dagbladpers na La DH Les Sports + (18%). (Bron: CIM, print study 2022, 16+).

« Onze journalisten schrijven over nieuwsonderwerpen op een verfrissende manier en vanuit originele invalshoeken », verklaart Caroline Bossaert. De inzet van de contentredactie werpt dan ook haar vruchten af, want er is een aanzienlijke toename van lezers van 16 tot 24 jaar: +34% tussen 2019 en 2020 en +54% tussen 2020 en 2022 (CIM print studies, 2019, 2020-2022, 16+).

Voor studenten

Met een aangepaste stijl en taalgebruik biedt La Libre Étudiant nieuwsitems die studenten interesseren: nieuwe regelgeving, studies en masters, studentenkoten, adviezen voor Erasmus-deelnemers, enz.

De Facebookpagina van La Libre Étudiant telt meer dan 30.000 abonnees uit de Franstalige Belgische studentenwereld. Het regelmatig posten van berichten op deze pagina, leidt abonnees dan ook automatisch naar de site.

Vervolgens biedt de Instagrampagina aan 1.200 abonnees regelmatig nieuwe content via publicaties, reels en stories.

La Libre Étudiant begeleidt jongeren ook in hun dagelijks leven, vooral tijdens strategische periodes zoals de blok. « We zitten op Spotify, en creëren playlists met specifieke nummers voor tijdens de studieperiodes », vertelt Sophie Knapen, Marketing Manager.

La Libre Etudiant publiceert inhoud voor jongeren zowel op haar website als in aangepaste versies voor sociale netwerken.

Om ons aanbod uit te breiden zijn er ook de bijlagen van La Libre en DH: Enseignement (29/5 en 19/8/23) en 3ème Cycle (9/9/23), een extra kans om dit specifiek lezerspubliek te bereiken

Voor meer informatie, gelieve contact op te nemen met Dominique.

Al onze bijlagen zijn te vinden in onze online kalender

Het dossier ‘Enseignement’ (Onderwijs) vormt de ideale redactionele context voor de publicatie van aankondigingen van evenementen voor studenten. (Hierbij het voorbeeld van UMONS in de editie van 18 maart 2023).

Unieke opportuniteit tot gecibleerde verspreiding voor adverteerders

 « Deze media bieden adverteerders een unieke opportuniteit voor het cibleren van bijvoorbeeld toekomstige werknemers », zegt Sophie Knapen. « Een student die zich voorbereidt op de arbeidsmarkt zal zich moeten aansluiten bij een interimkantoor, een telecomoperator, een bank of een mutualiteit. »

Er worden ook veel wedstrijden gelinkt aan campagnes: een leuke en relevante manier om dit doelpubliek te bereiken.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...