La Libre Eco : uw belangrijkste afspraak met de economie in België

Volgens de CIM-studie is het aantal lezers van La Libre tussen 2020 en 2022 met 35% gestegen. Eén van de redenen voor dit succes komt ongetwijfeld van de economische bijlage: La Libre Eco. Een groot succes zowel in print als…
3 november 2022

Volgens de CIM-studie is het aantal lezers van La Libre tussen 2020 en 2022 met 35% gestegen. Eén van de redenen voor dit succes komt ongetwijfeld van de economische bijlage: La Libre Eco. Een groot succes zowel in print als digitaal.  

« We zijn leader in de sector van economische berichtgeving », verklaart Sophie Vanderwinkel, General Manager bij IPM Advertising.

La Libre Eco is de bijzondere bijlage van La Libre du Weekend. Elke week brengen we onze lezers het meest interessante economisch nieuws uit België en het buitenland. Economische en financiële fenomenen worden ontcijferd door onze vakjournalisten en door vooraanstaande experts in hun respectievelijke vakgebieden.

Op het digitale, is La Libre Eco een hit: gemiddeld 181.000 unieke surfers per week, ver voor zijn Franstalige concurrenten! (CIM, internetstudie, average augustus 2022).

« Wij informeren, u beslist »

De sleutel tot succes? La Libre Eco brengt scherpe analyses, maar ambieert tevens om de economische fenomenen toegankelijk te maken voor een zo groot mogelijk publiek. « Dat we dicht op de markt zitten blijkt uit onze keuze van kwesties en onderwerpen. We brengen ze altijd in verband met concrete kwesties gelinkt aan het bedrijfsleven en de economie. Onze slogan is nog nooit zo opportuun geweest: wij informeren en u beslist! », vervolgt Sophie.

La Libre Eco komt tegemoet aan de behoeften van de adverteerders: « Veel banken en financiële instellingen wensen te communiceren over duurzaam beleggen. La Libre Eco en onze verschillende titels zijn de ideale media om contentstrategieën te ontwikkelen, zowel op het web als in print. Deze media bieden u ook de mogelijkheid om financiële berichten en bijeenroepingen voor vergaderingen te publiceren », herinnert Caroline Bossaert, Head of Sales Direct Market. 

Crossmediale uitbreidingen

Naast La Libre Eco die elke zaterdag verschijnt, wordt op 7 december ook de bijlage « Investissement, Epargne et Patrimoine » (Beleggen, Sparen en Erfgoed) ingevoegd bij La Libre.

We brengen ook een speciaal dossier « Entreprise de demain » (De onderneming van morgen) uit op 2 december 2022.  

We blijven uiteraard ook aandacht schenken aan andere belangrijke categorieën zoals ‘éco-fin’. Met ons IN-MAIL-product kunnen we ook onze lezers bereiken die zich hebben geabonneerd op onze newsletters met betrekking tot economie. 

In televisie,nodigt LN24 deskundigen uit afkomstig van de economische en financiële sector om in gesprek te gaan tijdens de uitzendingen. 

Sommige weken zijn gewijd aan specifieke thema’s zoals « la durabilité » (duurzaamheid) (7/11/22) en « l’emploi » (werkgelegenheid) (28/11/22). 

Meer in het algemeen, biedt IPM veel advertentiemogelijkheden en -formaten om u te helpen een publiek met interesse voor economisch nieuws te bereiken.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

Om een bepaalde doelgroep te bereiken voor advertentiedoeleinden, ‘waste’ te vermijden en geleidelijk verdwijnende cookies te compenseren, biedt IPM geavanceerde targeting strategieën. We denken eerst aan contextuele targeting. Dit betreft gegevens die worden gebruikt...