L’Avenir: nieuwe look, dezelfde waarden

L’Avenir huldigt vandaag, 1 juni, zijn nieuwe maquette in. Nadat ze verschillende werkmaquettes en een nulnummer van 48 pagina’s hadden zien passeren, keken de teams vol ongeduld uit naar het concrete resultaat van de verjongingskuur. Dit minutieuze werk werd verzorgd door…
1 juni 2021

L’Avenir huldigt vandaag, 1 juni, zijn nieuwe maquette in. Nadat ze verschillende werkmaquettes en een nulnummer van 48 pagina’s hadden zien passeren, keken de teams vol ongeduld uit naar het concrete resultaat van de verjongingskuur.

Dit minutieuze werk werd verzorgd door de grafische studio Rampazzo et Associés in Parijs. Via werkgroepen werkten ze samen met de volledige redactie van L’Avenir en bij elke belangrijke etappe van de uitwerking werden lezerspanels geraadpleegd.

De verandering komt duidelijk tot uiting bij de voorpagina, die de redactionele keuzes beter in de verf zet. Binnenin is de krant luchtiger, wat de leesbaarheid ten goede komt. De leeservaring wordt bepaald door kleurcodes voor de verschillende rubrieken: hoofdpunten, België/wereld, regio, sport, cultuur. Er ging ook bijzondere aandacht uit naar de kwaliteit van de foto’s. Daarnaast werd de inhoud verrijkt met nieuwe afspraken  om steeds dichter bij de lezers te staan.

“We geven nog altijd evenveel informatie, maar de maquette is luchtiger en beter georganiseerd, aangenamer om lezen. Waarbij we ernaar streven de afbeeldingen goed te doen uitkomen”, verduidelijkt Nata Rampazzo.

“Onze redactionele methode, onze journalistieke waarden, onze missie om te informeren, onze toegankelijke stijl … zijn niet veranderd. Maar ze zullen beter tot hun recht komen in een nieuw jasje, in uw favoriete krant. L’Avenir blijft in het teken staan van de inhoud”, zegt Thierry Remacle, hoofdredacteur van het dagblad.

Deze evolutie versterkt de positie van L’Avenir als voornaamste krant in Wallonië, met 495.600 lezers. Dankzij haar lokale verankering, nu al 100 jaar lang, kan ze meteen inspelen op de interesses van haar lezers. De kwaliteit van de wijze waarop de redacties met informatie omgaan, trouw aan de redactionele waarden (geloofwaardigheid, nabijheid en solidariteit) verandert niet.

Neem gerust contact op met IPM Advertising om uw imago te verbinden met L’Avenir 2.0. Profiteer van de speciale tarieven die heel de maand juni gelden.

Zin om uw reclameadvertenties in dit vernieuwde blad te laten verschijnen? Neem contact op met [email protected]

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Het audiovisuele luik van IPM zet de transformatie verder. Op radiovlak is de krachtenbundeling tussen Fun Radio en LN Radio nu officieel, onder leiding van onze Programmadirecteur Lloyd Byloos. Daarbij behouden beide zenders hun unieke redactionele stijl en aanpak....

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Met deze krachtige titel begon onze hoofdredacteur zijn artikel in de editie van 19 juni 2025, waarin hij ons feliciteerde met het winnen van de Future Proof Award tijdens de 20e AMMA Awards. We zijn trots op deze bekroning, een mooie erkenning voor een mediamerk dat...