IPM Advertising heeft een innovatieve reclameoplossing ontwikkeld voor de Belgische Federatie van Autobus- en Autocarondernemers (FBAA). Onze reclameregie heeft een partnerschap afgesloten met influencers om duurzaam toerisme onder de aandacht te brengen.
De doelstellingen van de FBAA-campagne waren duidelijk. « Busreizen associëren met sterke waarden zoals duurzaamheid, milieu en fun », verklaart Héloïse Gregoire, communicatieverantwoordelijke van de Federatie. « We richten ons op jongeren tussen de 20 en 35 jaar. »
Een tripartite akkoord tussen adverteerders, BeInfluence en IPM
IPM heeft vervolgens deelgenomen aan verschillende briefings in samenwerking met onze partner BeInfluence. Toen kwamen we op het idee van een reis met influencers en van de samenwerking met Atout France, belangrijke speler in het toerisme in Frankrijk. « Onze organisatie wilde de weinig bekende en mysterieuze plaatsen in Normandië onder de aandacht brengen », verklaart Margaux Voituret, woordvoerder van de vereniging. « Met de hulp van Normandie Tourisme hebben we toen een route en een reeks originele activiteiten voorgesteld ».
Belgische influencers (zoals Vidal, Amandine Roselle of Géraldine Matz…) kregen de kans om een ritje te maken op een step, cocktails te proeven in een benedictijnenabdij, te verblijven in een “duurzaam” hotel of de avonturier te spelen tijdens de verkenning van de grot van Roche Persée.
Tevreden adverteerders
Het eindresultaat? Honderden stories, posts en reels op Instagram en Tiktok. En vooral tevreden adverteerders. « We zijn zeer tevreden met de resultaten van de campagne», verkondigt Margaux Voituret van Atout France trots : « We zijn erin geslaagd om Normandië te laten ontdekken vanuit een nieuwe en originele invalshoek».
De FBAA is al even enthousiast. « We hebben een nieuwe manier gevonden om onze campagnes in te richten. De gewenste doelgroep (jongeren) werd bereikt. We hebben een hoge engagement rate behaald. We zijn erg tevreden over onze samenwerking met IPM » zegt Héloïse Grégoire van FBAA.
Ook bij IPM zijn we blij met deze samenwerking. « We hebben de verwachtingen van de klant waargemaakt door een combinatie van below- en above the line voor te stellen. Met de above the line spreken we de 35-50 jarigen aan via een display campagne, terwijl de below de 20-35 jarigen bereikt. Deze case bewijst onze expertise in het opzetten, inrichten en implementeren van innovatieve digitale marketingcampagnes », besluit Sibylle de Meeûs, Head of Agencies Market.
Aarzel niet om Sibylle te contacteren voor meer info: Sibylle de Meeûs, Head of Agencies Market :[email protected]
Raadpleeg hier onze digitale ratecard.