IPM maakt voortaan gebruik van data clean rooms

IPM gebruikt voortaan data clean rooms zoals Liveramp voor het ontwikkelen van profielen en de segmentering van doelgroepen op de IPM-sites. Een woordje uitleg. Wanneer we het hebben over data voor reclame-advertenties, hebben we het meestal over targeting, die het…
5 oktober 2023

IPM gebruikt voortaan data clean rooms zoals Liveramp voor het ontwikkelen van profielen en de segmentering van doelgroepen op de IPM-sites. Een woordje uitleg.

Wanneer we het hebben over data voor reclame-advertenties, hebben we het meestal over targeting, die het mogelijk maakt om specifieke profielen te ontwikkelen.

“Hiervoor worden twee soorten gegevens gebruikt”: verklaart Raphaël Stuck, Data Senior Manager.

“Ten eerste gedragsgegevens (gegevens verzameld op basis van het gedrag en activiteiten van de bezoeker op de website). Ten tweede declaratieve gegevens: gegevens die mensen vrijwillig verstrekken door zich te registreren (op een site, een nieuwsbrief, enz.).

Maar eens men over deze twee soorten gegevens beschikt, moet men ze allemaal met elkaar kunnen linken”.

IPM is daarom in 2021 een groot project gestart met de volledige herziening van al haar CRM-velden. Het doel? Een geïntegreerde oplossing, met name door met dezelfde leverancier te werken zodat alle gegevens met elkaar verbonden zijn.

We streven ook naar een privacy-conforme oplossing en daarom starten we een eerste data clean room samenwerking met Liveramp:

hierdoor kunnen we de gegevens van de adverteerder matchen met onze eigen gegevens in een veilige en cookieloze omgeving“.

“We hebben nu de mogelijkheid om alle profielen te delen in al onze advertentieomgevingen en programmatische kanalen. Maar een data clean room alleen is niet voldoende: we zijn ook volop bezig met de implementatie van Google Pair.”

Guillaume Lefebvre, CTO van IPM Group, heeft als taak om nog verder te gaan op het gebied van integratie, door te blijven werken aan de convergentie van systemen en aan het veilig verzamelen van gegevens over surfgedrag.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Het audiovisuele luik van IPM zet de transformatie verder. Op radiovlak is de krachtenbundeling tussen Fun Radio en LN Radio nu officieel, onder leiding van onze Programmadirecteur Lloyd Byloos. Daarbij behouden beide zenders hun unieke redactionele stijl en aanpak....

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Met deze krachtige titel begon onze hoofdredacteur zijn artikel in de editie van 19 juni 2025, waarin hij ons feliciteerde met het winnen van de Future Proof Award tijdens de 20e AMMA Awards. We zijn trots op deze bekroning, een mooie erkenning voor een mediamerk dat...