IPM gebruikt voortaan data clean rooms zoals Liveramp voor het ontwikkelen van profielen en de segmentering van doelgroepen op de IPM-sites. Een woordje uitleg.
Wanneer we het hebben over data voor reclame-advertenties, hebben we het meestal over targeting, die het mogelijk maakt om specifieke profielen te ontwikkelen.
“Hiervoor worden twee soorten gegevens gebruikt”: verklaart Raphaël Stuck, Data Senior Manager.
“Ten eerste gedragsgegevens (gegevens verzameld op basis van het gedrag en activiteiten van de bezoeker op de website). Ten tweede declaratieve gegevens: gegevens die mensen vrijwillig verstrekken door zich te registreren (op een site, een nieuwsbrief, enz.).
Maar eens men over deze twee soorten gegevens beschikt, moet men ze allemaal met elkaar kunnen linken”.
IPM is daarom in 2021 een groot project gestart met de volledige herziening van al haar CRM-velden. Het doel? Een geïntegreerde oplossing, met name door met dezelfde leverancier te werken zodat alle gegevens met elkaar verbonden zijn.
We streven ook naar een privacy-conforme oplossing en daarom starten we een eerste data clean room samenwerking met Liveramp:
“hierdoor kunnen we de gegevens van de adverteerder matchen met onze eigen gegevens in een veilige en cookieloze omgeving“.
“We hebben nu de mogelijkheid om alle profielen te delen in al onze advertentieomgevingen en programmatische kanalen. Maar een data clean room alleen is niet voldoende: we zijn ook volop bezig met de implementatie van Google Pair.”
Guillaume Lefebvre, CTO van IPM Group, heeft als taak om nog verder te gaan op het gebied van integratie, door te blijven werken aan de convergentie van systemen en aan het veilig verzamelen van gegevens over surfgedrag.