IPM maakt voortaan gebruik van data clean rooms

IPM gebruikt voortaan data clean rooms zoals Liveramp voor het ontwikkelen van profielen en de segmentering van doelgroepen op de IPM-sites. Een woordje uitleg. Wanneer we het hebben over data voor reclame-advertenties, hebben we het meestal over targeting, die het…
5 oktober 2023

IPM gebruikt voortaan data clean rooms zoals Liveramp voor het ontwikkelen van profielen en de segmentering van doelgroepen op de IPM-sites. Een woordje uitleg.

Wanneer we het hebben over data voor reclame-advertenties, hebben we het meestal over targeting, die het mogelijk maakt om specifieke profielen te ontwikkelen.

“Hiervoor worden twee soorten gegevens gebruikt”: verklaart Raphaël Stuck, Data Senior Manager.

“Ten eerste gedragsgegevens (gegevens verzameld op basis van het gedrag en activiteiten van de bezoeker op de website). Ten tweede declaratieve gegevens: gegevens die mensen vrijwillig verstrekken door zich te registreren (op een site, een nieuwsbrief, enz.).

Maar eens men over deze twee soorten gegevens beschikt, moet men ze allemaal met elkaar kunnen linken”.

IPM is daarom in 2021 een groot project gestart met de volledige herziening van al haar CRM-velden. Het doel? Een geïntegreerde oplossing, met name door met dezelfde leverancier te werken zodat alle gegevens met elkaar verbonden zijn.

We streven ook naar een privacy-conforme oplossing en daarom starten we een eerste data clean room samenwerking met Liveramp:

hierdoor kunnen we de gegevens van de adverteerder matchen met onze eigen gegevens in een veilige en cookieloze omgeving“.

“We hebben nu de mogelijkheid om alle profielen te delen in al onze advertentieomgevingen en programmatische kanalen. Maar een data clean room alleen is niet voldoende: we zijn ook volop bezig met de implementatie van Google Pair.”

Guillaume Lefebvre, CTO van IPM Group, heeft als taak om nog verder te gaan op het gebied van integratie, door te blijven werken aan de convergentie van systemen en aan het veilig verzamelen van gegevens over surfgedrag.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...