IPM maakt voortaan gebruik van data clean rooms

IPM gebruikt voortaan data clean rooms zoals Liveramp voor het ontwikkelen van profielen en de segmentering van doelgroepen op de IPM-sites. Een woordje uitleg. Wanneer we het hebben over data voor reclame-advertenties, hebben we het meestal over targeting, die het…
5 oktober 2023

IPM gebruikt voortaan data clean rooms zoals Liveramp voor het ontwikkelen van profielen en de segmentering van doelgroepen op de IPM-sites. Een woordje uitleg.

Wanneer we het hebben over data voor reclame-advertenties, hebben we het meestal over targeting, die het mogelijk maakt om specifieke profielen te ontwikkelen.

“Hiervoor worden twee soorten gegevens gebruikt”: verklaart Raphaël Stuck, Data Senior Manager.

“Ten eerste gedragsgegevens (gegevens verzameld op basis van het gedrag en activiteiten van de bezoeker op de website). Ten tweede declaratieve gegevens: gegevens die mensen vrijwillig verstrekken door zich te registreren (op een site, een nieuwsbrief, enz.).

Maar eens men over deze twee soorten gegevens beschikt, moet men ze allemaal met elkaar kunnen linken”.

IPM is daarom in 2021 een groot project gestart met de volledige herziening van al haar CRM-velden. Het doel? Een geïntegreerde oplossing, met name door met dezelfde leverancier te werken zodat alle gegevens met elkaar verbonden zijn.

We streven ook naar een privacy-conforme oplossing en daarom starten we een eerste data clean room samenwerking met Liveramp:

hierdoor kunnen we de gegevens van de adverteerder matchen met onze eigen gegevens in een veilige en cookieloze omgeving“.

“We hebben nu de mogelijkheid om alle profielen te delen in al onze advertentieomgevingen en programmatische kanalen. Maar een data clean room alleen is niet voldoende: we zijn ook volop bezig met de implementatie van Google Pair.”

Guillaume Lefebvre, CTO van IPM Group, heeft als taak om nog verder te gaan op het gebied van integratie, door te blijven werken aan de convergentie van systemen en aan het veilig verzamelen van gegevens over surfgedrag.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding om je aanwezigheid in de media deze zomer een boost te geven! Of het nu digitaal of gedrukt is, profiteer van uitzonderlijke tarieven voor alle publicaties tussen 30 juni en 24 augustus 2025. 3...

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...