IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een digitaal aanbod met mogelijkheden…
6 februari 2024

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd!

IPM introduceert een digitaal aanbod met mogelijkheden voor weertargeting. In samenwerking met onze ad tech partner hebben we een innovatieve data-oplossing kunnen ontwikkelen met o.a. uitgever exclusiviteit! Dit betekent concreet dat campagnes nu kunnen worden uitgevoerd op basis van klimatologische criteria zoals temperatuur, zon, regen, vorst, enz.

In de praktijk kan de campagne tegelijkertijd of anticiperend worden opgestart (bijvoorbeeld: de campagne wordt alleen gelanceerd als mooi weer wordt voorspeld dit weekend).

Deze technologie is al beschikbaar voor mediakopers, maar het programmeren ervan is omslachtig. Ons platform biedt daarentegen een geautomatiseerde configuratie, dankzij geolocatie en rechtstreeks in onze ad server.

De gegevens zijn niet alleen van toepassing op België, want we kunnen ook weersinformatie buiten onze grenzen ophalen. Zo kunnen we bijvoorbeeld voor een reisoperator een campagne bedenken als “Het is koud in België, dus ga lekker naar de zon op de Canarische Eilanden!” Er kan worden ingespeeld op een veelheid aan briefings zo divers als sport, voeding, toerisme, gezondheid, enz.

Wilt u ook het mooie weer maken voor uw adverteerders?

Neem contact met ons op via het adres  [email protected]  of bekijk onze ratecard hier

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Het audiovisuele luik van IPM zet de transformatie verder. Op radiovlak is de krachtenbundeling tussen Fun Radio en LN Radio nu officieel, onder leiding van onze Programmadirecteur Lloyd Byloos. Daarbij behouden beide zenders hun unieke redactionele stijl en aanpak....

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Met deze krachtige titel begon onze hoofdredacteur zijn artikel in de editie van 19 juni 2025, waarin hij ons feliciteerde met het winnen van de Future Proof Award tijdens de 20e AMMA Awards. We zijn trots op deze bekroning, een mooie erkenning voor een mediamerk dat...