IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een digitaal aanbod met mogelijkheden…
6 februari 2024

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd!

IPM introduceert een digitaal aanbod met mogelijkheden voor weertargeting. In samenwerking met onze ad tech partner hebben we een innovatieve data-oplossing kunnen ontwikkelen met o.a. uitgever exclusiviteit! Dit betekent concreet dat campagnes nu kunnen worden uitgevoerd op basis van klimatologische criteria zoals temperatuur, zon, regen, vorst, enz.

In de praktijk kan de campagne tegelijkertijd of anticiperend worden opgestart (bijvoorbeeld: de campagne wordt alleen gelanceerd als mooi weer wordt voorspeld dit weekend).

Deze technologie is al beschikbaar voor mediakopers, maar het programmeren ervan is omslachtig. Ons platform biedt daarentegen een geautomatiseerde configuratie, dankzij geolocatie en rechtstreeks in onze ad server.

De gegevens zijn niet alleen van toepassing op België, want we kunnen ook weersinformatie buiten onze grenzen ophalen. Zo kunnen we bijvoorbeeld voor een reisoperator een campagne bedenken als “Het is koud in België, dus ga lekker naar de zon op de Canarische Eilanden!” Er kan worden ingespeeld op een veelheid aan briefings zo divers als sport, voeding, toerisme, gezondheid, enz.

Wilt u ook het mooie weer maken voor uw adverteerders?

Neem contact met ons op via het adres  [email protected]  of bekijk onze ratecard hier

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding om je aanwezigheid in de media deze zomer een boost te geven! Of het nu digitaal of gedrukt is, profiteer van uitzonderlijke tarieven voor alle publicaties tussen 30 juni en 24 augustus 2025. 3 onweerstaanbare...

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...