IPM engageert zich nog meer voor verantwoorde reclame

De kwaliteit beoordelen en bevorderen van websites die zich inzetten voor verantwoorde reclamepraktijken: dat is het doel van het DAT-label dat IPM onlangs heeft ontvangen. IPM heeft onlangs het DAT-label ontvangen. Het label is bedoeld om de kwaliteit van…
5 oktober 2023

De kwaliteit beoordelen en bevorderen van websites die zich inzetten voor verantwoorde reclamepraktijken: dat is het doel van het DAT-label dat IPM onlangs heeft ontvangen.

IPM heeft onlangs het DAT-label ontvangen. Het label is bedoeld om de kwaliteit van de sites die zich verbinden tot verantwoorde reclame te beoordelen en waarderen.

Het DAT-label (Digital Ad Trust), gelanceerd in 2019 door UBA en We Media (Belgische beroepsorganisatie van uitgevers van periodieke publicaties) is bedoeld om de kwaliteit van de sites die zich verbinden tot verantwoorde reclame te garanderen.  Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, verklaart

« bij IPM streven we naar kwaliteit, service en prestaties, en daarom wilden we overgaan tot het labelen van deze principes »

De waardering gebeurt op basis van 5 criteria : brand safety garanderen (merken de garantie bieden dat de omgevingen waarin ze verschijnen volkomen veilig zijn), zichtbaarheid van onlineadvertising optimaliseren, advertentiefraude bestrijden, gebruikerservaring (UX) verbeteren en gebruikers beter informeren over de bescherming van hun persoonsgegevens. 

« Deze certificering is dan ook zeer positief maar bovenal een bevestiging van alles wat we al doen. »

« Voor adverteerders, vervolgt Thierry, is het een bijkomend element dat de kwaliteit van de omgeving waarin zij adverteren garandeert, en dat een veilig universum garandeert. Dit onderscheidt ons bijvoorbeeld ook van bepaalde sites die uitsluitend inhoud verzamelen. Vergeleken met de positionering qua advertentieaanbod die IPM haar adverteerders wil bieden, is het dus een pluspunt met een duidelijke symbolische waarde. »

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Het audiovisuele luik van IPM zet de transformatie verder. Op radiovlak is de krachtenbundeling tussen Fun Radio en LN Radio nu officieel, onder leiding van onze Programmadirecteur Lloyd Byloos. Daarbij behouden beide zenders hun unieke redactionele stijl en aanpak....

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Met deze krachtige titel begon onze hoofdredacteur zijn artikel in de editie van 19 juni 2025, waarin hij ons feliciteerde met het winnen van de Future Proof Award tijdens de 20e AMMA Awards. We zijn trots op deze bekroning, een mooie erkenning voor een mediamerk dat...