De kwaliteit beoordelen en bevorderen van websites die zich inzetten voor verantwoorde reclamepraktijken: dat is het doel van het DAT-label dat IPM onlangs heeft ontvangen.
IPM heeft onlangs het DAT-label ontvangen. Het label is bedoeld om de kwaliteit van de sites die zich verbinden tot verantwoorde reclame te beoordelen en waarderen.
Het DAT-label (Digital Ad Trust), gelanceerd in 2019 door UBA en We Media (Belgische beroepsorganisatie van uitgevers van periodieke publicaties) is bedoeld om de kwaliteit van de sites die zich verbinden tot verantwoorde reclame te garanderen. Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, verklaart
« bij IPM streven we naar kwaliteit, service en prestaties, en daarom wilden we overgaan tot het labelen van deze principes ».
De waardering gebeurt op basis van 5 criteria : brand safety garanderen (merken de garantie bieden dat de omgevingen waarin ze verschijnen volkomen veilig zijn), zichtbaarheid van onlineadvertising optimaliseren, advertentiefraude bestrijden, gebruikerservaring (UX) verbeteren en gebruikers beter informeren over de bescherming van hun persoonsgegevens.
« Deze certificering is dan ook zeer positief maar bovenal een bevestiging van alles wat we al doen. »
« Voor adverteerders, vervolgt Thierry, is het een bijkomend element dat de kwaliteit van de omgeving waarin zij adverteren garandeert, en dat een veilig universum garandeert. Dit onderscheidt ons bijvoorbeeld ook van bepaalde sites die uitsluitend inhoud verzamelen. Vergeleken met de positionering qua advertentieaanbod die IPM haar adverteerders wil bieden, is het dus een pluspunt met een duidelijke symbolische waarde. »