‘Il faut qu’on parle’, het nieuwe praatprogramma van DH Radio, is sterk van start gegaan

Dit is een van de meest gemediatiseerde programma’s van Brussel en Wallonië. De nieuwe uitzending ‘Il faut qu’on parle’ is elke weekdag om 7.30 uur live te beluisteren. Het interview wordt gefilmd, op alle websites van de groep herhaald en…
4 mei 2021

Dit is een van de meest gemediatiseerde programma’s van Brussel en Wallonië. De nieuwe uitzending ‘Il faut qu’on parle’ is elke weekdag om 7.30 uur live te beluisteren. Het interview wordt gefilmd, op alle websites van de groep herhaald en op de sociale netwerken verspreid.

Aan het roer van deze nieuwe formule staat Maxime Binet. De 33-jarige journalist zat reeds voor de RTBF aan de microfoon en werkte mee aan de lancering van LN24 waar hij vooral politieke onderwerpen presenteerde. Sinds half april werkt hij bij IPM en sprong op maandag 19 april in het diepe na een week van wennen en testen. ‘We willen af van de gebruikelijke formule van traditionele ochtendprogramma’s waar je vaak dezelfde soort gesprekspartners aantreft, zegt de journalist. We willen ook graag nabijheid in onze aanpak. Dit betekent ook ons op het terrein begeven. We ontmoeten mensen waar ze zich bevinden. ’

Het ochtendblok wordt in twee delen aangeboden: het eerste deel duurt 5 minuten en gaat over de kern van het nieuws met betrekking tot de gesprekspartner. Het tweede deel, ‘Il faut qu’on parle de vous’, is persoonlijker, zodat de gast meer intieme vragen kan bespreken: wat gebeurt er achter de schermen van een onderhandeling, wat irriteert hem/haar, wat waardeert hij/zij …

Het nieuwe ochtendblok beperkt zich niet tot de politiek. Maxime Binet zegt dat hij daarin heel open is. Op zijn lijstjes staan persoonlijkheden met zeer diverse achtergronden zoals cultuur, kunst, sport … Een schooldirecteur, een wetenschappelijk onderzoekster, een specialiste in podiumkunsten, een partijvoorzitter, een verpleger op de intensive care, een minister … hebben hem al te woord gestaan.

‘Il faut qu’on parle’ is elke weekdag om 7.30 uur op DH Radio te beluisteren.

Neem contact op met RMB

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

Om een bepaalde doelgroep te bereiken voor advertentiedoeleinden, ‘waste’ te vermijden en geleidelijk verdwijnende cookies te compenseren, biedt IPM geavanceerde targeting strategieën. We denken eerst aan contextuele targeting. Dit betreft gegevens die worden gebruikt...