Het media-agentschap van de toekomst: welke modellen?

In samenwerking met IPM Advertising heeft MM enkele dagen geleden een Webinar georganiseerd over de uitdagingen waarvoor de media-agentschappen staan.
12 februari 2021

Reclamemarkt

Al jaren blijft men maar herhalen dat de reclamemarkt op een keerpunt staat. Er wordt gezegd dat de spelregels veranderen, dat de verwachtingen van de adverteerders evolueren volgens die van de consumenten, dat de agentschappen zich moeten aanpassen om te overleven… En meer bepaald over de mengelmoes van agentschappen wordt dan verwezen naar de uitdagingen i.v.m. de automatisering, de internationalisering, het probleem om nieuwe profielen aan te werven, de concurrentie van consultants en tech, en een bedrijfsmodel dat grotendeels gebaseerd blijft op het volume verkopen.

Al deze onderwerpen bespreken wij zonder taboes met de vicevoorzitter en de voorzitter van de UMA, Sylvie Irzi (IPG Mediabrands) en François Chaudoir (Space), en met Thierry Brynaert (Wavemaker).

Naast een verslag in de twee edities van ons tijdschrift van juni zal tijdens dit Webinar ook een dossier worden behandeld dat binnenkort verschijnt in La Libre Eco, de economische bijlage van La Libre Belgique.

MediaMarketing

Video van de Webinar te vinden in het artikel van MM:
https://www.mm.be/news-fr-46662-webinar-quels-modeles-pour-l-agence-media-du-futur

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

Vanaf zaterdag 11 januari heeft de La Libre Eco Week-end bijlage een nieuwe look. Deze bijlage van 20 pagina's bij La Libre bevat al het economische en financiële nieuws van het weekend, inclusief beurskoersen en koersen van uw beleggingsfondsen. Wat kunnen de lezers...

Resultaten van de CIM 2024

Resultaten van de CIM 2024

Ter gelegenheid van de publicatie van de resultaten van de CIM BPS-studie kunnen we bevestigen dat de Belgen dol zijn op hun persmerken, aangezien 94,1% van hen maandelijks minstens één persmerk raadpleegt! 83,0% leest ze ook in digitale versie, vooral op smartphones,...