Het media-agentschap van de toekomst: welke modellen?

In samenwerking met IPM Advertising heeft MM enkele dagen geleden een Webinar georganiseerd over de uitdagingen waarvoor de media-agentschappen staan.
12 februari 2021

Reclamemarkt

Al jaren blijft men maar herhalen dat de reclamemarkt op een keerpunt staat. Er wordt gezegd dat de spelregels veranderen, dat de verwachtingen van de adverteerders evolueren volgens die van de consumenten, dat de agentschappen zich moeten aanpassen om te overleven… En meer bepaald over de mengelmoes van agentschappen wordt dan verwezen naar de uitdagingen i.v.m. de automatisering, de internationalisering, het probleem om nieuwe profielen aan te werven, de concurrentie van consultants en tech, en een bedrijfsmodel dat grotendeels gebaseerd blijft op het volume verkopen.

Al deze onderwerpen bespreken wij zonder taboes met de vicevoorzitter en de voorzitter van de UMA, Sylvie Irzi (IPG Mediabrands) en François Chaudoir (Space), en met Thierry Brynaert (Wavemaker).

Naast een verslag in de twee edities van ons tijdschrift van juni zal tijdens dit Webinar ook een dossier worden behandeld dat binnenkort verschijnt in La Libre Eco, de economische bijlage van La Libre Belgique.

MediaMarketing

Video van de Webinar te vinden in het artikel van MM:
https://www.mm.be/news-fr-46662-webinar-quels-modeles-pour-l-agence-media-du-futur

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...