Het media-agentschap van de toekomst: welke modellen?

In samenwerking met IPM Advertising heeft MM enkele dagen geleden een Webinar georganiseerd over de uitdagingen waarvoor de media-agentschappen staan.
12 februari 2021

Reclamemarkt

Al jaren blijft men maar herhalen dat de reclamemarkt op een keerpunt staat. Er wordt gezegd dat de spelregels veranderen, dat de verwachtingen van de adverteerders evolueren volgens die van de consumenten, dat de agentschappen zich moeten aanpassen om te overleven… En meer bepaald over de mengelmoes van agentschappen wordt dan verwezen naar de uitdagingen i.v.m. de automatisering, de internationalisering, het probleem om nieuwe profielen aan te werven, de concurrentie van consultants en tech, en een bedrijfsmodel dat grotendeels gebaseerd blijft op het volume verkopen.

Al deze onderwerpen bespreken wij zonder taboes met de vicevoorzitter en de voorzitter van de UMA, Sylvie Irzi (IPG Mediabrands) en François Chaudoir (Space), en met Thierry Brynaert (Wavemaker).

Naast een verslag in de twee edities van ons tijdschrift van juni zal tijdens dit Webinar ook een dossier worden behandeld dat binnenkort verschijnt in La Libre Eco, de economische bijlage van La Libre Belgique.

MediaMarketing

Video van de Webinar te vinden in het artikel van MM:
https://www.mm.be/news-fr-46662-webinar-quels-modeles-pour-l-agence-media-du-futur

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding om je zichtbaarheid in de media deze zomer een boost te geven! Of het nu digitaal of print is, profiteer van uitzonderlijke tarieven voor alle publicaties tussen 30 juni en 24 augustus 2025. 3...

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...