Het media-agentschap van de toekomst: welke modellen?

In samenwerking met IPM Advertising heeft MM enkele dagen geleden een Webinar georganiseerd over de uitdagingen waarvoor de media-agentschappen staan.
12 februari 2021

Reclamemarkt

Al jaren blijft men maar herhalen dat de reclamemarkt op een keerpunt staat. Er wordt gezegd dat de spelregels veranderen, dat de verwachtingen van de adverteerders evolueren volgens die van de consumenten, dat de agentschappen zich moeten aanpassen om te overleven… En meer bepaald over de mengelmoes van agentschappen wordt dan verwezen naar de uitdagingen i.v.m. de automatisering, de internationalisering, het probleem om nieuwe profielen aan te werven, de concurrentie van consultants en tech, en een bedrijfsmodel dat grotendeels gebaseerd blijft op het volume verkopen.

Al deze onderwerpen bespreken wij zonder taboes met de vicevoorzitter en de voorzitter van de UMA, Sylvie Irzi (IPG Mediabrands) en François Chaudoir (Space), en met Thierry Brynaert (Wavemaker).

Naast een verslag in de twee edities van ons tijdschrift van juni zal tijdens dit Webinar ook een dossier worden behandeld dat binnenkort verschijnt in La Libre Eco, de economische bijlage van La Libre Belgique.

MediaMarketing

Video van de Webinar te vinden in het artikel van MM:
https://www.mm.be/news-fr-46662-webinar-quels-modeles-pour-l-agence-media-du-futur

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Het audiovisuele luik van IPM zet de transformatie verder. Op radiovlak is de krachtenbundeling tussen Fun Radio en LN Radio nu officieel, onder leiding van onze Programmadirecteur Lloyd Byloos. Daarbij behouden beide zenders hun unieke redactionele stijl en aanpak....

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Met deze krachtige titel begon onze hoofdredacteur zijn artikel in de editie van 19 juni 2025, waarin hij ons feliciteerde met het winnen van de Future Proof Award tijdens de 20e AMMA Awards. We zijn trots op deze bekroning, een mooie erkenning voor een mediamerk dat...