Essentielle Auto: tweedehandswagens in de kijker

De volgende editie van Essentielle Auto, die gepland staat op 22 oktober, zal in het teken staan van tweedehandswagens. ‘Sinds een paar jaar behandel ik per nummer een thema en dat wordt door de automobielsector enorm gewaardeerd,’ verduidelijkt Calvin Kalombo…
14 september 2021

De volgende editie van Essentielle Auto, die gepland staat op 22 oktober, zal in het teken staan van tweedehandswagens. ‘Sinds een paar jaar behandel ik per nummer een thema en dat wordt door de automobielsector enorm gewaardeerd,’ verduidelijkt Calvin Kalombo die verantwoordelijk is voor de marketing van de 6 jaarlijkse edities van deze bijlage bij La DH en La Libre.

Tweedehandswagens zijn momenteel enorm populair: de verkoop steeg met +14,6% in de eerste acht maanden van dit jaar in vergelijking met dezelfde periode van 2020. Waarom? Enerzijds heeft de sector te kampen met ernstige leveringsproblemen voor nieuwe voertuigen door fabriekssluitingen vanwege COVID en een wereldwijd tekort aan elektronische onderdelen. Anderzijds zorgden de overstromingen in juli voor de afschrijving van duizenden auto’s.

‘Er is nieuwe aandacht voor de tweedehandsmarkt en wij willen met deze editie adverteerders en spelers in de sector de mogelijkheid bieden zich nog beter te profileren,’ legt Calvin Kalombo uit. Naast dit thema zal de bijlage de gebruikelijke rubrieken bevatten: een bezoek aan een historisch merk, originele toeristische bestemmingen, reportages over exotische of sportieve avonturen met de auto, een knipoog naar gemotoriseerde tweewielers, portretten van belangrijke figuren uit de automobielsector, …

Er staat nog een nummer van Essentielle Auto gepland in 2021, namelijk op 10 december, vóór de speciale editie van januari 2022 die in het teken van het Autosalon staat.

Wilt u in de volgende editie van Essentielle Auto staan?  Neem dan contact op met [email protected]

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding om je zichtbaarheid in de media deze zomer een boost te geven! Of het nu digitaal of print is, profiteer van uitzonderlijke tarieven voor alle publicaties tussen 30 juni en 24 augustus 2025. 3...

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...