Economisch nieuws, vaste waarde bij IPM Advertising

Economisch nieuws is een vaste waarde bij IPM en het publiek toont belangstelling voor financiële onderwerpen. Overzicht van verschillende redactionele of advertentie ruimtes die aan dit onderwerp  zijn gewijd. 39% van de lezers van La Libre zegt beursgenoteerde aandelen, obligaties…
7 juni 2022

Economisch nieuws is een vaste waarde bij IPM en het publiek toont belangstelling voor financiële onderwerpen. Overzicht van verschillende redactionele of advertentie ruimtes die aan dit onderwerp  zijn gewijd.

39% van de lezers van La Libre zegt beursgenoteerde aandelen, obligaties of beleggingsfondsen te bezitten, wat meer is dan het nationale gemiddelde (32%). « De economie is ook een integraal onderdeel van IPM’s favoriete onderwerpen. Dit is zeker het geval bij La Libre, waarvan de drie basispijlers altijd cultuur, politiek en economie zijn geweest. Dit is nog versterkt door de komst van LN24, doorlopend nieuwskanaal dat economisch nieuws als één van zijn prioriteiten beschouwt», legt Caroline Bossaert uit.

La Libre Eco en online marktmonitoring

In La Libre vinden we heel wat rubrieken over financiën en economie. Iedere zaterdag verschijnt La Libre Eco, de print bijlage bij de krant La Libre. In totaal heeft La Libre Eco op het web en in print een publiek van 230.900 lezers. La Libre kenmerkt zich door een uitzonderlijke selectiviteit van 171 voor de sociale groepen 1-2.

Een online pagina volgt het beurswezen en de evolutie ervan. Alle gegevens en de belangrijkste beursindexen zijn erin opgenomen: lezers kunnen de markten dus live volgen. Valuta’s, obligaties, grondstoffen, beleggingsfondsen, portefeuilles… en zelfs cryptocurrencies zijn toegankelijk.

In een hoogwaardige redactionele context biedt deze IPM bijlage volop mogelijkheden voor adverteerders die zich richten op deze hoge sociaaleconomische profielen, of het nu gaat om online gesponsorde contentartikelen of meer traditionele advertenties in print.

Economische experten aan het woord op LN24 

Voor de economische doelgroep bestaat binnen IPM Advertising nog een andere reclamevorm. Op televisie op de doorlopende nieuwszender LN24 laat de reeks « Parole d’expert » deskundigen uit de economische of financiële sector aan het woord. De perfecte manier om uw financiële producten te promoten.

Om te genieten van deze opportuniteiten, gelieve contact op te nemen met :

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding om je zichtbaarheid in de media deze zomer een boost te geven! Of het nu digitaal of print is, profiteer van uitzonderlijke tarieven voor alle publicaties tussen 30 juni en 24 augustus 2025. 3...

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...