DH Radio krijgt zijn uitzendnetwerken FM en DAB+ terug

Ter herinnering: toen het frequentieplan in september 2019 werd gewijzigd, heeft de CSA (Conseil supérieur de l’audiovisuel, Franse overheidsinstantie voor de regulering van de audiovisuele sector) DH Radio, waarvan het netwerk aan LN24 was toegewezen, niet behouden. De persgroep IPM,…
4 april 2022

Ter herinnering: toen het frequentieplan in september 2019 werd gewijzigd, heeft de CSA (Conseil supérieur de l’audiovisuel, Franse overheidsinstantie voor de regulering van de audiovisuele sector)

DH Radio, waarvan het netwerk aan LN24 was toegewezen, niet behouden.

De persgroep IPM, uitgever van DH Radio, had onmiddellijk verschillende beroepen ingesteld bij de Raad van State om dit uitsluitingsbesluit op te schorten. In afwachting van een eindbeslissing van de Raad van State, die de argumenten van de IPM heeft aanvaard, heeft de CSA besloten de verschillende radiozenders waarop deze beroepen betrekking hebben (DH Radio, NRJ, FUN en Contact), toe te staan hun uitzendingen voort te zetten in de vorm van een gedoogregeling.

Sindsdien is de situatie geëvolueerd en heeft de IPM Group geïnvesteerd in de 24-uursnieuwszender LN24. Deze integratie verandert onherroepelijk de situatie voor de CSA, die daarom unaniem heeft besloten haar frequentieplan te herzien en DH Radio daarin opnieuw op te nemen.

Dit is uitstekend nieuws voor de teams van DH Radio en de IPM Group die veerkracht en strijdbaarheid hebben getoond om de luisteraars in deze moeilijke periode een kwalitatief hoogstaande dienst te verlenen. Vandaag de dag zal DH Radio zijn ontplooiing kunnen voortzetten en nieuwe strategische thema’s voor verdere studie binnen de groep op gang kunnen brengen.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Het audiovisuele luik van IPM zet de transformatie verder. Op radiovlak is de krachtenbundeling tussen Fun Radio en LN Radio nu officieel, onder leiding van onze Programmadirecteur Lloyd Byloos. Daarbij behouden beide zenders hun unieke redactionele stijl en aanpak....

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Met deze krachtige titel begon onze hoofdredacteur zijn artikel in de editie van 19 juni 2025, waarin hij ons feliciteerde met het winnen van de Future Proof Award tijdens de 20e AMMA Awards. We zijn trots op deze bekroning, een mooie erkenning voor een mediamerk dat...