Arts Libre: toppers en floppers in de cultuurwereld op woensdag

De bijlage ‘Arts Libre’ op woensdag is eigenlijk een nieuwkomer in de IPM-familie. Vóór 2019 zaten alle artikels over cultuur in de brede zin verspreid in de krant en over diverse bijlagen op verschillende dagen. Drie jaar geleden werd de…
29 juni 2021

De bijlage ‘Arts Libre’ op woensdag is eigenlijk een nieuwkomer in de IPM-familie. Vóór 2019 zaten alle artikels over cultuur in de brede zin verspreid in de krant en over diverse bijlagen op verschillende dagen. Drie jaar geleden werd de beslissing genomen om te werken volgens het principe ‘eenheid van tijd en plaats’ door de belangrijkste artikels in één bijlage te bundelen.

Een beslissing waarin de lezers zich duidelijk helemaal konden vinden gezien de opvallende stijging van de verkoopcijfers van La Libre op woensdag. De sterrenbeoordelingen voor bioscoopfilms, toneelstukken, tentoonstellingen en albums, de toppers en de floppers maar ook de boekenverkoopcijfers werden al gauw referenties in de sector.

Op het menu: een veertigtal pagina’s over films, boeken (literatuur, strips, …), theater- en dansstukken, muziek (festivals, albums, streaming en recensies), kunst (galerijen, tentoonstellingen en veilinghuizen) en een wel zeer uitgebreide agenda. Op de andere dagen van de week verschijnen er in de krant artikels die inspelen op de actualiteit in allerlei sectoren.

Als hoofd van de cultuurdienst sinds mei 2017 geeft Bruno Fella leiding aan een team van tien inhouse journalisten en een twintigtal freelancers. Sommige zijn zeer gespecialiseerde experts, zoals Philippe Farcy (veilinghuizen) en Nicolas Blanmont en Martine D. Mergeay (klassieke muziek).

“Ik ben erg fier op de passie van onze journalisten. Ze zijn erin geslaagd om het hoofd koel te houden en hun vurig enthousiasme te delen tijdens de pandemie. De bioscoop- en theaterzalen waren gesloten, maar ze zijn tot het uiterste gegaan om onze lezers te begeleiden naar andere culturele mogelijkheden”, aldus Bruno Fella.

Paradoxaal genoeg wordt de dienst na deze periode van culturele schaarste nu overspoeld met nieuwigheden. Zo zijn er vorige week maar liefst veertien nieuwe films uitgekomen in de bioscoopzalen!

Het team moet dan ook de nodige soepelheid en flexibiliteit aan de dag leggen. Bruno laat zich er alvast niet door afschrikken! Sinds zijn indiensttreding bij La Libre in 2004 heeft Bruno er de meest uiteenlopende taken op zich genomen: stage, proeflezen, weerbericht, hoofd van de dienst Regionaal Nieuws, hoofd van de fotodienst, enz.

Kortom, Arts Libre is de bijlage die de hele week lang op uw salontafel blijft liggen en die u raadpleegt wanneer u tips voor een avondje uit kunt gebruiken. De agenda is een uitstekend hulpmiddel om u een keuze te helpen maken.

Wilt u graag uw merknaam associëren met een culturele bijlage die is uitgegroeid tot een echte referentie? Neem dan zeker contact met ons op

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding om je zichtbaarheid in de media deze zomer een boost te geven! Of het nu digitaal of print is, profiteer van uitzonderlijke tarieven voor alle publicaties tussen 30 juni en 24 augustus 2025. 3...

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...