Steeds meer videocontent

Elke week worden er 400 video’s geüpload bij IPM… een indrukwekkend aantal, dat nog steeds toeneemt. De meeste van deze video’s worden intern gemaakt. « Naast deze cijfers zijn er vooral prestaties, en dus zijn er grote kansen voor adverteerders »,…
7 juni 2022

Elke week worden er 400 video’s geüpload bij IPM… een indrukwekkend aantal, dat nog steeds toeneemt. De meeste van deze video’s worden intern gemaakt. « Naast deze cijfers zijn er vooral prestaties, en dus zijn er grote kansen voor adverteerders », vertelt Thierry Hottat, Operations Director van IPM Advertising. « Dit betekent dat we maandelijks 38 miljoen beschikbare impressies hebben. Dat is enorm. IPM Advertising investeert en bevestigt zijn positie als belangrijke speler in het lokale Franstalige videolandschap », resumeert hij.

Om deze goede prestaties compleet te maken, volgen hier nog een paar cijfers: meer dan 90% AdViewability en een completion rate van 77%. De video’s worden dan ook vaak in hun geheel bekeken.

Videocontent vastpinnen

IPM media maken hun eigen video-inhoud. Dat is bijvoorbeeld het geval bij het programma « Il faut qu’on en parle », een maatschappelijke kroniek op DH Radio, waarbij praatgasten worden verwelkomd aan de microfoon bij Maxime Binet. Op sportgebied zijn er verschillende programma’s online, zoals « Le Décrassage », waarin het sportnieuws van het weekend op onze sites en op de sociale netwerken wordt geanalyseerd.

Videocontent vastpinnen

IPM media maken hun eigen video-inhoud. Dat is bijvoorbeeld het geval bij het programma « Il faut qu’on en parle », een maatschappelijke kroniek op DH Radio, waarbij praatgasten worden verwelkomd aan de microfoon bij Maxime Binet. Op sportgebied zijn er verschillende programma’s online, zoals « Le Décrassage », waarin het sportnieuws van het weekend op onze sites en op de sociale netwerken wordt geanalyseerd.

De « Champions Club »  analyseert voetbalnieuws tijdens Champions League-wedstrijden. Een kanaal gewijd aan extreme sporten en gelinkt aan la DH is ook beschikbaar op Facebook. Deze verscheidenheid aan kanalen biedt heel wat opportuniteiten aan adverteerders die op zoek zijn naar een kwalitatief publiek in een geloofwaardige redactionele context. IPM biedt een « brand safe » universum, een hele grote troef voor merken.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding om je aanwezigheid in de media deze zomer een boost te geven! Of het nu digitaal of gedrukt is, profiteer van uitzonderlijke tarieven voor alle publicaties tussen 30 juni en 24 augustus 2025. 3...

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...