Informatieve newsletters : een advertentieruimte om te overwegen

IPM-groep verstuurt regelmatig talrijke newsletters die heel wat reclamemogelijkheden bieden :  keuze van de periode, aantal vertoningen, capping of kliks per dag, enz. « De inhoud is praktisch reclamevrij. Maar de IPM newsletters bieden interessante mogelijkheden.  Het gaat om kwalitatieve en…
3 mei 2022

IPM-groep verstuurt regelmatig talrijke newsletters die heel wat reclamemogelijkheden bieden :  keuze van de periode, aantal vertoningen, capping of kliks per dag, enz.

« De inhoud is praktisch reclamevrij. Maar de IPM newsletters bieden interessante mogelijkheden.  Het gaat om kwalitatieve en gevarieerde informatie. Bovendien hebben we een nieuwe adserver die de doeltreffendheid van de advertenties zal verhogen », meldt Thierry Hottat, Operations Director bij IPM Advertising.

Tot nu toe werd de verkoop van mediaruimte meestal afgerekend op basis van CPM (Cost Per Mile – kosten per 1000 weergaven), die wordt berekend op basis van de open rate (openingspercentage van de newsletter). Dankzij deze nieuwe adserver zal IPM Advertising voortaan reclameproducten verkopen op basis van verdeling. “Wij verkopen de vertoning alleen wanneer het wordt verdeeld”, voegt Thierry Hottat eraan toe. Als de lezer de newsletter drie dagen na verzending opent en de campagne nog loopt, wordt de advertentie als verdeeld beschouwd.

De belangrijkste websites LaLibre.be, DH.be, LAvenir.net, ParisMatch.be, Moustique.be, Gourmandiz.be et Logic-Immo.be hebben miljoenen vertoningen per maand.

Targeting per regio of in functie van de interessesfeer

Ander voordeel : de uitgebreide targetingmogelijkheden. De advertenties kunnen verschijnen in de newsletters van specifieke perstitels, maar bijvoorbeeld ook in het geheel van “actualiteit”-newsletters van de IPM-groep. Het is ook mogelijk voetbalfans te bereiken door te verschijnen in newsletters gelinkt aan voetbalnieuws.

Ten slotte kunnen adverteerders via sommige regionale newsletters verschijnen in relevante plaatsen of regio’s. 

Om te profiteren van deze targeting- en reclamemogelijkheden, gelieve contact op te nemen met uw commercieel contactpersoon.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Het audiovisuele luik van IPM zet de transformatie verder. Op radiovlak is de krachtenbundeling tussen Fun Radio en LN Radio nu officieel, onder leiding van onze Programmadirecteur Lloyd Byloos. Daarbij behouden beide zenders hun unieke redactionele stijl en aanpak....

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Met deze krachtige titel begon onze hoofdredacteur zijn artikel in de editie van 19 juni 2025, waarin hij ons feliciteerde met het winnen van de Future Proof Award tijdens de 20e AMMA Awards. We zijn trots op deze bekroning, een mooie erkenning voor een mediamerk dat...