Informatieve newsletters : een advertentieruimte om te overwegen

IPM-groep verstuurt regelmatig talrijke newsletters die heel wat reclamemogelijkheden bieden :  keuze van de periode, aantal vertoningen, capping of kliks per dag, enz. « De inhoud is praktisch reclamevrij. Maar de IPM newsletters bieden interessante mogelijkheden.  Het gaat om kwalitatieve en…
3 mei 2022

IPM-groep verstuurt regelmatig talrijke newsletters die heel wat reclamemogelijkheden bieden :  keuze van de periode, aantal vertoningen, capping of kliks per dag, enz.

« De inhoud is praktisch reclamevrij. Maar de IPM newsletters bieden interessante mogelijkheden.  Het gaat om kwalitatieve en gevarieerde informatie. Bovendien hebben we een nieuwe adserver die de doeltreffendheid van de advertenties zal verhogen », meldt Thierry Hottat, Operations Director bij IPM Advertising.

Tot nu toe werd de verkoop van mediaruimte meestal afgerekend op basis van CPM (Cost Per Mile – kosten per 1000 weergaven), die wordt berekend op basis van de open rate (openingspercentage van de newsletter). Dankzij deze nieuwe adserver zal IPM Advertising voortaan reclameproducten verkopen op basis van verdeling. “Wij verkopen de vertoning alleen wanneer het wordt verdeeld”, voegt Thierry Hottat eraan toe. Als de lezer de newsletter drie dagen na verzending opent en de campagne nog loopt, wordt de advertentie als verdeeld beschouwd.

De belangrijkste websites LaLibre.be, DH.be, LAvenir.net, ParisMatch.be, Moustique.be, Gourmandiz.be et Logic-Immo.be hebben miljoenen vertoningen per maand.

Targeting per regio of in functie van de interessesfeer

Ander voordeel : de uitgebreide targetingmogelijkheden. De advertenties kunnen verschijnen in de newsletters van specifieke perstitels, maar bijvoorbeeld ook in het geheel van “actualiteit”-newsletters van de IPM-groep. Het is ook mogelijk voetbalfans te bereiken door te verschijnen in newsletters gelinkt aan voetbalnieuws.

Ten slotte kunnen adverteerders via sommige regionale newsletters verschijnen in relevante plaatsen of regio’s. 

Om te profiteren van deze targeting- en reclamemogelijkheden, gelieve contact op te nemen met uw commercieel contactpersoon.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding om je aanwezigheid in de media deze zomer een boost te geven! Of het nu digitaal of gedrukt is, profiteer van uitzonderlijke tarieven voor alle publicaties tussen 30 juni en 24 augustus 2025. 3 onweerstaanbare...

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...