IPM engageert zich nog meer voor verantwoorde reclame

De kwaliteit beoordelen en bevorderen van websites die zich inzetten voor verantwoorde reclamepraktijken: dat is het doel van het DAT-label dat IPM onlangs heeft ontvangen. IPM heeft onlangs het DAT-label ontvangen. Het label is bedoeld om de kwaliteit van…
5 oktober 2023

De kwaliteit beoordelen en bevorderen van websites die zich inzetten voor verantwoorde reclamepraktijken: dat is het doel van het DAT-label dat IPM onlangs heeft ontvangen.

IPM heeft onlangs het DAT-label ontvangen. Het label is bedoeld om de kwaliteit van de sites die zich verbinden tot verantwoorde reclame te beoordelen en waarderen.

Het DAT-label (Digital Ad Trust), gelanceerd in 2019 door UBA en We Media (Belgische beroepsorganisatie van uitgevers van periodieke publicaties) is bedoeld om de kwaliteit van de sites die zich verbinden tot verantwoorde reclame te garanderen.  Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, verklaart

« bij IPM streven we naar kwaliteit, service en prestaties, en daarom wilden we overgaan tot het labelen van deze principes »

De waardering gebeurt op basis van 5 criteria : brand safety garanderen (merken de garantie bieden dat de omgevingen waarin ze verschijnen volkomen veilig zijn), zichtbaarheid van onlineadvertising optimaliseren, advertentiefraude bestrijden, gebruikerservaring (UX) verbeteren en gebruikers beter informeren over de bescherming van hun persoonsgegevens. 

« Deze certificering is dan ook zeer positief maar bovenal een bevestiging van alles wat we al doen. »

« Voor adverteerders, vervolgt Thierry, is het een bijkomend element dat de kwaliteit van de omgeving waarin zij adverteren garandeert, en dat een veilig universum garandeert. Dit onderscheidt ons bijvoorbeeld ook van bepaalde sites die uitsluitend inhoud verzamelen. Vergeleken met de positionering qua advertentieaanbod die IPM haar adverteerders wil bieden, is het dus een pluspunt met een duidelijke symbolische waarde. »

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding om je aanwezigheid in de media deze zomer een boost te geven! Of het nu digitaal of gedrukt is, profiteer van uitzonderlijke tarieven voor alle publicaties tussen 30 juni en 24 augustus 2025. 3 onweerstaanbare...

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...