IPM is tevreden met de CIM Pers resultaten en een groeiend lezerspubliek!

De Franstalige Belgische dagbladen bevestigen immers de interesse van hun lezers voor kwalitatieve en lokale informatie.
3 november 2022

De Franstalige Belgische dagbladen bevestigen immers de interesse van hun lezers voor kwalitatieve en lokale informatie.  Vooral La Libre (met een opmerkelijke groei: +35,5% last period readership!), toont aan dat IPM nog steeds een grote aantrekkingskracht kent bij een serieus publiek met interesse voor actualiteit maar ook bij een jong publiek.

Dankzij onze sterke merken La Libre, La DH Les Sports + en L’Avenir, staan we dagelijks in contact met zowel algemene als gerichte doelgroepen en hebben we aandacht voor zowel lokale content als financieel-economisch nieuws of sport.

Als adverteerder kan u nu ook profiteren van dit groot en geïnteresseerd publiek op al onze distributiekanalen. 

In het Convergence House zijn we elke dag in de weer om een persoonlijke en vertrouwensrelatie te ontwikkelen met meer dan 1 miljoen Franstalige lezers!

De magazines Moustique, Paris Match en Télé Pocket merken een positieve invloed van digitale platforms gelinkt aan onze gedrukte merken. En Moustique en Paris Match houden beter stand dan hun tegenhangers, het resultaat van een bijzondere positionering voor elk van hen.

Hier volgen enkele relevante key facts die de kracht van onze mediamerken weergeven:

30%: dit is het percentage van Last period readership beïnvloed door onze mediamerken (print + digitaal)

+35,5% uitbreiding van lezerspubliek van La Libre tussen 2020 en 2022. Dit is de sterkste groei op de markt in print + digitaal

+9% meer lezers die La DH Les Sports + raadplegen tussen 2020 en 2022 in de vorm van een PDF-bestand, wat het succes van de digitalisering bevestigt  

41% van het marktaandeel van L’Avenir in Luxemburg, 37% in de provincie Namen in 2022 (print + digitaal)

79% VVA bij Paris Match lezers, het beste resultaat bij de tijdschriftenpers en 25% GS 1-2, de op één na hoogste score in de tijdschriften sector!

En 80% VVA bij Moustique lezers. Het beste resultaat in de sector van TV-magazines.  

En LN Radio doet het ook goed: het had de beste groei van alle spelers in de laatste golf van het CIM radio-onderzoek met een stijging van het marktaandeel met 20%!

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding om je aanwezigheid in de media deze zomer een boost te geven! Of het nu digitaal of gedrukt is, profiteer van uitzonderlijke tarieven voor alle publicaties tussen 30 juni en 24 augustus 2025. 3 onweerstaanbare...

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...