Verkiezingen 2024: La Libre Belgique, uw vierde macht

De polls die in samenwerking met de RTBF werden uitgevoerd in de aanloop naar de verkiezingen van 2024 – waarvan de eerste op 12 oktober werd gepubliceerd – maken deel uit van de verschillende onderzoeken om te peilen naar politieke…
9 november 2023

De polls die in samenwerking met de RTBF werden uitgevoerd in de aanloop naar de verkiezingen van 2024 – waarvan de eerste op 12 oktober werd gepubliceerd – maken deel uit van de verschillende onderzoeken om te peilen naar politieke attitudes.

“Voor de politieke berichtgeving voorafgaand aan de verkiezingen zijn aanzienlijke middelen nodig”, verklaart Dorian de Meeûs, onze hoofdredacteur. “Om een geloofwaardig onderzoek en een sterk redactioneel aanbod te bieden, werken we samen met andere media, universiteiten en opiniepeilingsinstituten. Het zorgt ook voor meer transparantie.”

Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre Belgique, vandaar de motivatie voor politieke berichtgeving zelfs ruim voor de verkiezingen: “2024 is een zeer belangrijke deadline op elk niveau en onze lezers hebben zeer hoge verwachtingen. Vooral gezien de inzet van deze verkiezingen. Er zullen 600.000 nieuwe kiezers zijn – dat is ongekend! We weten dus dat er een electorale schok zal plaatsvinden waarop we moeten kunnen anticiperen door ons af te vragen wie deze jonge mensen in het bijzonder zijn en op wie ze gaan stemmen… dit is belangrijk, want het ziet ernaar uit dat er grote politieke veranderingen op komst zijn.”

Lees hier meer over dit onderzoek op onze website of op onze politieke pagina !

Dorian de Meeûs legt uit dat we als medium een enorme informatieplicht hebben. Er is wat we het publiek geven in de vorm van gevalideerde cijfers, maar er zijn ook de analyses (uitleg van de cijfers, tendensen, enz.) en vervolgens hoe we deze peilingen gebruiken om waardevolle conclusies te trekken uit alle gegevens waaruit we dan beschikken (koopkracht, opleiding, leeftijd, enz.).

Hoe zal de ene partij stemmen winnen van de andere? Wie stemt op welke politieke partij? Aan de hand van deze vragen willen we graag inzicht verwerven over het kiespubliek en analyses geven over hun stemgedrag.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Het audiovisuele luik van IPM zet de transformatie verder. Op radiovlak is de krachtenbundeling tussen Fun Radio en LN Radio nu officieel, onder leiding van onze Programmadirecteur Lloyd Byloos. Daarbij behouden beide zenders hun unieke redactionele stijl en aanpak....

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Met deze krachtige titel begon onze hoofdredacteur zijn artikel in de editie van 19 juni 2025, waarin hij ons feliciteerde met het winnen van de Future Proof Award tijdens de 20e AMMA Awards. We zijn trots op deze bekroning, een mooie erkenning voor een mediamerk dat...