Verkiezingen 2024: La Libre Belgique, uw vierde macht

De polls die in samenwerking met de RTBF werden uitgevoerd in de aanloop naar de verkiezingen van 2024 – waarvan de eerste op 12 oktober werd gepubliceerd – maken deel uit van de verschillende onderzoeken om te peilen naar politieke…
9 november 2023

De polls die in samenwerking met de RTBF werden uitgevoerd in de aanloop naar de verkiezingen van 2024 – waarvan de eerste op 12 oktober werd gepubliceerd – maken deel uit van de verschillende onderzoeken om te peilen naar politieke attitudes.

“Voor de politieke berichtgeving voorafgaand aan de verkiezingen zijn aanzienlijke middelen nodig”, verklaart Dorian de Meeûs, onze hoofdredacteur. “Om een geloofwaardig onderzoek en een sterk redactioneel aanbod te bieden, werken we samen met andere media, universiteiten en opiniepeilingsinstituten. Het zorgt ook voor meer transparantie.”

Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre Belgique, vandaar de motivatie voor politieke berichtgeving zelfs ruim voor de verkiezingen: “2024 is een zeer belangrijke deadline op elk niveau en onze lezers hebben zeer hoge verwachtingen. Vooral gezien de inzet van deze verkiezingen. Er zullen 600.000 nieuwe kiezers zijn – dat is ongekend! We weten dus dat er een electorale schok zal plaatsvinden waarop we moeten kunnen anticiperen door ons af te vragen wie deze jonge mensen in het bijzonder zijn en op wie ze gaan stemmen… dit is belangrijk, want het ziet ernaar uit dat er grote politieke veranderingen op komst zijn.”

Lees hier meer over dit onderzoek op onze website of op onze politieke pagina !

Dorian de Meeûs legt uit dat we als medium een enorme informatieplicht hebben. Er is wat we het publiek geven in de vorm van gevalideerde cijfers, maar er zijn ook de analyses (uitleg van de cijfers, tendensen, enz.) en vervolgens hoe we deze peilingen gebruiken om waardevolle conclusies te trekken uit alle gegevens waaruit we dan beschikken (koopkracht, opleiding, leeftijd, enz.).

Hoe zal de ene partij stemmen winnen van de andere? Wie stemt op welke politieke partij? Aan de hand van deze vragen willen we graag inzicht verwerven over het kiespubliek en analyses geven over hun stemgedrag.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...