Sébastien Desclée, nieuwe Managing Director van IPM Group

September markeert een keerpunt voor IPM met Denis Pierrard’s pensionering en de komst van Sébastien Désclée als nieuwe Managing Director. De ideale gelegenheid om met hem te praten over zijn ambities … en de uitdagingen die hem te wachten staan.…
5 september 2023

September markeert een keerpunt voor IPM met Denis Pierrard’s pensionering en de komst van Sébastien Désclée als nieuwe Managing Director. De ideale gelegenheid om met hem te praten over zijn ambities … en de uitdagingen die hem te wachten staan.

Hij definieert zichzelf als “iemand die graag verschillende werelden ontdekt en daartussen bruggen bouwt”. Sébastien Desclée is een man van uitdagingen, met een indrukwekkende carrière en een schat aan gevarieerde ervaringen die hij graag ten dienste van IPM wil stellen. Wat trok hem aan? « Alle uitdagingen van deze sector in transitie: hoe kun je een publiek digitaal boeien en er inkomsten mee genereren? Hoe maak je dit businessmodel duurzaam? Hoe kunnen we hoogwaardige inhoud creëren en aanbieden aan onze consumenten, maar ook aan onze adverteerders? En dan is er nog de uitdaging van de datakwestie. En hoe we het beste talent kunnen aantrekken voor IPM. Want alles draait om de mensen binnen een organisatie. »

Sébastien Desclée is er inderdaad van overtuigd dat « de rol van een groep als IPM belangrijker is dan ooit in de opbouw van de samenleving en het informeren van mensen. En deze rol is ook belangrijk in het economische en lokale weefsel. Hiervoor is het van essentieel belang al onze energie en ons enthousiasme in te zetten! » Deze gepassioneerde man is tevreden over de nieuwe impuls die de integratie van l’Avenir en LN24 met zich meebrengt: « Onze media-impact is enorm groot met de krant, tv en radio … we bereiken de hele bevolking en alle media. IPM is een geweldig platform! »

De nieuwe Managing Director herhaalt ook de noodzaak om naast IPM sterke merken te hebben: « Ik wil de adverteerders bedanken voor het vertrouwen dat ze in ons stellen. Ik wil een fervente Belgicain zijn omdat we elkaar moeten steunen. Ik wil ook samen met hen zien wat we beter kunnen doen voor hun bedrijf. Want we hebben hen nodig, om inkomsten te kunnen genereren bij ons publiek in het belang van hun merken en de samenleving in het algemeen. »

En hoewel hij zeer tevreden is om bij IPM aan de slag te gaan, vergeet Sébastien Desclée niet om ook hulde te brengen aan zijn voorganger, Denis Pierrard, die 30 jaar aan het hoofd van IPM stond. « Het is een hele uitdaging om de fakkel van Denis over te nemen! Het is onmogelijk om hem te vervangen, omdat hij op een buitengewone manier zijn stempel op IPM heeft gedrukt. Ik kijk ernaar uit om te leren uit zijn ervaring en de transitie samen te doorlopen. Ik ben erg enthousiast om deel uit te maken van een groep die een diepgaande digitale transformatie doormaakt en dat in rechtstreekse samenwerking met mensen zoals Denis Pierrard of François le Hodey. »

Ongetwijfeld zal de inspirerende en charismatische persoonlijkheid van Sébastien Desclée, naast zijn strategische visie en veelzijdige competenties, voor een frisse wind zorgen, niet alleen voor IPM, maar ook voor de mediasector.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...