Sébastien Desclée, nieuwe Managing Director van IPM Group

September markeert een keerpunt voor IPM met Denis Pierrard’s pensionering en de komst van Sébastien Désclée als nieuwe Managing Director. De ideale gelegenheid om met hem te praten over zijn ambities … en de uitdagingen die hem te wachten staan.…
5 september 2023

September markeert een keerpunt voor IPM met Denis Pierrard’s pensionering en de komst van Sébastien Désclée als nieuwe Managing Director. De ideale gelegenheid om met hem te praten over zijn ambities … en de uitdagingen die hem te wachten staan.

Hij definieert zichzelf als “iemand die graag verschillende werelden ontdekt en daartussen bruggen bouwt”. Sébastien Desclée is een man van uitdagingen, met een indrukwekkende carrière en een schat aan gevarieerde ervaringen die hij graag ten dienste van IPM wil stellen. Wat trok hem aan? « Alle uitdagingen van deze sector in transitie: hoe kun je een publiek digitaal boeien en er inkomsten mee genereren? Hoe maak je dit businessmodel duurzaam? Hoe kunnen we hoogwaardige inhoud creëren en aanbieden aan onze consumenten, maar ook aan onze adverteerders? En dan is er nog de uitdaging van de datakwestie. En hoe we het beste talent kunnen aantrekken voor IPM. Want alles draait om de mensen binnen een organisatie. »

Sébastien Desclée is er inderdaad van overtuigd dat « de rol van een groep als IPM belangrijker is dan ooit in de opbouw van de samenleving en het informeren van mensen. En deze rol is ook belangrijk in het economische en lokale weefsel. Hiervoor is het van essentieel belang al onze energie en ons enthousiasme in te zetten! » Deze gepassioneerde man is tevreden over de nieuwe impuls die de integratie van l’Avenir en LN24 met zich meebrengt: « Onze media-impact is enorm groot met de krant, tv en radio … we bereiken de hele bevolking en alle media. IPM is een geweldig platform! »

De nieuwe Managing Director herhaalt ook de noodzaak om naast IPM sterke merken te hebben: « Ik wil de adverteerders bedanken voor het vertrouwen dat ze in ons stellen. Ik wil een fervente Belgicain zijn omdat we elkaar moeten steunen. Ik wil ook samen met hen zien wat we beter kunnen doen voor hun bedrijf. Want we hebben hen nodig, om inkomsten te kunnen genereren bij ons publiek in het belang van hun merken en de samenleving in het algemeen. »

En hoewel hij zeer tevreden is om bij IPM aan de slag te gaan, vergeet Sébastien Desclée niet om ook hulde te brengen aan zijn voorganger, Denis Pierrard, die 30 jaar aan het hoofd van IPM stond. « Het is een hele uitdaging om de fakkel van Denis over te nemen! Het is onmogelijk om hem te vervangen, omdat hij op een buitengewone manier zijn stempel op IPM heeft gedrukt. Ik kijk ernaar uit om te leren uit zijn ervaring en de transitie samen te doorlopen. Ik ben erg enthousiast om deel uit te maken van een groep die een diepgaande digitale transformatie doormaakt en dat in rechtstreekse samenwerking met mensen zoals Denis Pierrard of François le Hodey. »

Ongetwijfeld zal de inspirerende en charismatische persoonlijkheid van Sébastien Desclée, naast zijn strategische visie en veelzijdige competenties, voor een frisse wind zorgen, niet alleen voor IPM, maar ook voor de mediasector.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Resultaten van de CIM 2024

Resultaten van de CIM 2024

Ter gelegenheid van de publicatie van de resultaten van de CIM BPS-studie kunnen we bevestigen dat de Belgen dol zijn op hun persmerken, aangezien 94,1% van hen maandelijks minstens één persmerk raadpleegt! 83,0% leest ze ook in digitale versie, vooral op smartphones,...

La Libre Belgique, 140 jaar in dienst van de democratie!

La Libre Belgique, 140 jaar in dienst van de democratie!

La Libre Belgique begon zijn geschiedenis in 1884 onder denaam Le Patriote, op initiatief van Louis en Victor Jourdain. Le Patriote positioneert zich via offensievejournalistiek, maar wil ook respect tonen voor andere ideeën. In 1914, toen de Eerste Wereldoorlog...