PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

Om een bepaalde doelgroep te bereiken voor advertentiedoeleinden, ‘waste’ te vermijden en geleidelijk verdwijnende cookies te compenseren, biedt IPM geavanceerde targeting strategieën. We denken eerst aan contextuele targeting. Dit betreft gegevens die worden gebruikt om een campagne in real-time te…
18 februari 2025

Om een bepaalde doelgroep te bereiken voor advertentiedoeleinden, ‘waste’ te vermijden en geleidelijk verdwijnende cookies te compenseren, biedt IPM geavanceerde targeting strategieën.

We denken eerst aan contextuele targeting. Dit betreft gegevens die worden gebruikt om een campagne in real-time te targeten of uit te sluiten op basis van de inhoud (sleutelwoorden in het artikel, thema’s, enz.). 

Dit soort gegevens maakt het ook mogelijk om een vorm van “brand safety” toe te passen. Dit betekent dat de campagne niet zal worden weergegeven in een ongepaste context.

Dan zijn er nog gedragsgegevens: dit zijn gegevens die het mogelijk maken om voor iedere internetgebruiker een surfprofiel op te stellen op basis van interesses of intenties.

Wat betreft de first party data, “dit zijn gegevens uit onze database van geregistreerde lezers, waardoor we socio-demografische gegevens kunnen selecteren, zoals leeftijd, geslacht, locatie, …“, verklaart Olivier Sohy, Team Leader Data binnen het Ad Operations-team van IPM.

Bovendien bevinden we ons momenteel in de testfase van een belangrijke innovatie op het gebied van AI-gebaseerde prompting: brand matching. Dit houdt in dat we het DNA van een merk of product koppelen aan onze content met behulp van beveiligde AI.

Onder de verschillende adtech-opties die beschikbaar zijn, kunnen onze adverteerders ervoor kiezen om hun campagnes uit te voeren op basis van meteorologische gegevens (bijvoorbeeld alleen op zonnige dagen of wanneer het flink vriest). Anderen moedigen smartphonegebruikers aan om de nieuwe app van een adverteerder te downloaden. Het doel is altijd om de best mogelijke match te bereiken tussen merk, content en surfer.

First-ID tenslotte is onze meest recente samenwerking en IPM is trots de eerste uitgever in België te zijn die deze technologie gebruikt. “First-ID stelt ons in staat om de gebruikers-id in onze verschillende systemen en platforms (web, app, mobiel, …) met elkaar in overeenstemming te brengen waarmee we het bereik vergroten binnen het brede scala van datagebruiksvormen. Dit biedt de adverteerder een betere campagnekwaliteit en optimaliseert de prestaties“, stelt Raphael Stuyck, Head of Adtech Integrations.

Daarnaast beschikt IPM ook over Data Clean Rooms waardoor we de gegevens van de adverteerder kunnen matchen met onze eigen gegevens, met respect voor privacy en toestemming.

Wilt u profiteren van onze targetingtechnologieën? Hebt u vragen?

Neem contact met ons op: [email protected] of raadpleeg onze ratecard !

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Het audiovisuele luik van IPM zet de transformatie verder. Op radiovlak is de krachtenbundeling tussen Fun Radio en LN Radio nu officieel, onder leiding van onze Programmadirecteur Lloyd Byloos. Daarbij behouden beide zenders hun unieke redactionele stijl en aanpak....

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Met deze krachtige titel begon onze hoofdredacteur zijn artikel in de editie van 19 juni 2025, waarin hij ons feliciteerde met het winnen van de Future Proof Award tijdens de 20e AMMA Awards. We zijn trots op deze bekroning, een mooie erkenning voor een mediamerk dat...