‘Ouvrir une parenthèse qui fait du bien’, de eerste bekendheidscampagne voor Parismatch.be

“Onze website staat sinds 2017 online en is dus vrij recent, maar we hadden er nog nooit een bekendheidscampagne voor gevoerd”, zegt Laurent Depré, redactiemanager van Parismatch.be. Met de hulp van het agentschap Secondfloor heeft het team hard gewerkt aan…
29 juni 2021

“Onze website staat sinds 2017 online en is dus vrij recent, maar we hadden er nog nooit een bekendheidscampagne voor gevoerd”, zegt Laurent Depré, redactiemanager van Parismatch.be.

Met de hulp van het agentschap Secondfloor heeft het team hard gewerkt aan een campagne om de website meer naamsbekendheid te geven. Door te kiezen voor ‘Ouvrir une parenthèse qui fait du bien’ als titel van de campagne, willen we de website lijnrecht tegenover bronnen van beangstigend nieuws plaatsen. “Het publiek werd de voorbije maanden overspoeld met vrij negatieve en stresserende berichtgeving. We hebben dus beslist om in te zetten op een positieve benadering rond onderwerpen als gastronomie, uitstapjes, cultuur, people …”, aldus Laurent.

De websites van de groep zijn hoofdzakelijk zichtbaar op digitale media, maar ook op Facebook en Instagram. De campagne ‘Ouvrir une parenthèse’ wordt uitgerold in drie golven van telkens twee weken.

De eerste golf loopt van 10 tot 24 juni en speelt in op drie thema’s: de Rode Duivels met een video van Lukaku die viraal is gegaan, de ‘gastrofanaten’  in het teken van de volledige heropening van de horeca, en de wereld van de series naar aanleiding van de start van Loki op het streamingplatform Disney+.

Daarna volgt een tweede golf van 7 tot 21 juli en nog een derde begin september. Na de campagne zal Parismatch.be ongetwijfeld vooraan in het peloton staan in het segment van de magazines! Aan het eind van de zomer kloppen we nog eens bij Laurent aan voor een korte update.

Zou u graag uw merk willen koppelen aan een website in volle groei? Neem contact op met [email protected]

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding om je zichtbaarheid in de media deze zomer een boost te geven! Of het nu digitaal of print is, profiteer van uitzonderlijke tarieven voor alle publicaties tussen 30 juni en 24 augustus 2025. 3...

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...