Onze apps zijn vernieuwd!

Een van IPM’s hoofdprojecten sinds het begin van 2023 was het pimpen van de DH, La Libre en L’Avenir apps. Missie geslaagd met de lancering van de vernieuwde DH app die werd uitgebracht op 27/11. De volgende twee staan gepland…
9 november 2023

Een van IPM’s hoofdprojecten sinds het begin van 2023 was het pimpen van de DH, La Libre en L’Avenir apps. Missie geslaagd met de lancering van de vernieuwde DH app die werd uitgebracht op 27/11. De volgende twee staan gepland voor het einde van het jaar. Maar waarom overschakelen naar een vernieuwde versie van deze apps?

 

“Het digitale landschap evolueert op snel tempo en we moeten gelijke tred houden met ons publiek”, verklaart Amaury Rosier, Marketing Director van IPM Group.

. IPM heeft alle zeilen bijgezet om na te denken over een complete upgrade, op basis van best practices in binnen- en buitenland.

Het resultaat: we hebben een berg werk verzet op het gebied van UX om de navigeerbaarheid, functies en personalisatie te vereenvoudigen en de video-ervaring zo immersief mogelijk te maken om zo aan te sluiten bij de nieuwe behoeften van mediaconsumptie (zoals TikTok bijvoorbeeld). Maar waarom zoveel investeren in high-performance apps? Amaury Rosier ziet verschillende voordelen:

  • – Publieksgerichtheid: we kunnen onze lezers een echte immersieve ervaring bieden, rekening houdend met het feit dat het aandeel mobiel verkeer tot 90 à 95% bedraagt met een exponentiële toename.
  • – Een betere kennis van het gedrag van onze lezers.

Bovendien behoudt elk mediamerk, ook al is de technologische basis gemeenschappelijk, zijn eigen DNA en specifieke kenmerken. Zo zal het bijvoorbeeld mogelijk zijn om op de L’Avenir app, een regionaal medium, lokale content per stad te plaatsen. Er werd ook gewerkt aan toegankelijkheid (zoals een dark mode om de jongere generatie aan te spreken, maar ook vergrote karakters voor een ouder publiek), allemaal belangrijke elementen in het vinden van manieren om alle doelgroepen aan te spreken.

Wenst u meer info over ons digitale aanbod? Contacteer ons via [email protected] of raadpleeg onze ratecard

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Het audiovisuele luik van IPM zet de transformatie verder. Op radiovlak is de krachtenbundeling tussen Fun Radio en LN Radio nu officieel, onder leiding van onze Programmadirecteur Lloyd Byloos. Daarbij behouden beide zenders hun unieke redactionele stijl en aanpak....

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Met deze krachtige titel begon onze hoofdredacteur zijn artikel in de editie van 19 juni 2025, waarin hij ons feliciteerde met het winnen van de Future Proof Award tijdens de 20e AMMA Awards. We zijn trots op deze bekroning, een mooie erkenning voor een mediamerk dat...