Ons recept voor een geslaagde native campagne

Bij IPM analyseren we elke campagne, zodat we adverteerders steeds beter kunnen helpen met de voor hen meest efficiënte campagnes. We nemen als voorbeeld de succesvolle campagne van een bekende keukenproducent. Een reclamecampagne is essentieel voor een effectieve marketingstrategie, het…
5 oktober 2023

Bij IPM analyseren we elke campagne, zodat we adverteerders steeds beter kunnen helpen met de voor hen meest efficiënte campagnes. We nemen als voorbeeld de succesvolle campagne van een bekende keukenproducent.

Een reclamecampagne is essentieel voor een effectieve marketingstrategie, het vergroot uw naamsbekendheid en verstevigt uw positie in de markt. De sleutel tot succes is de vermenigvuldiging van boodschappen om zoveel mogelijk potentiële klanten te bereiken gedurende de hele campagne.

Als bewijs van succes geven we hier het voorbeeld van een recente native campagne die maar liefst 72 verschillende ads gebruikte met een zeer hoge CTR en Viewability Rate. “Wat er zo bijzonder aan is? De slimme combinatie van tekst en visuals: we konden de advertentieboodschappen variëren op basis van verschillende visuals. Dezelfde tekst gekoppeld aan een andere visual had dan een heel andere impact.”

Het is belangrijk om tegelijkertijd concreet en innovatief te zijn in uw creaties. In dit geval werd praktisch advies aangevuld met visuals met allerlei informatie, en werd tevens een meerwaarde toegevoegd (“5 tips voor maximale opbergruimte”). Wees niet bang om te verrassen met nieuwe gegevens en formules.

Overweeg tenslotte om uw DNA aan te passen aan de interesses van lezers en internetgebruikers.

We moedigen adverteerders aan om te profiteren van de specifieke en complementaire profielen van onze verschillende titels om hun doelgroepen te bereiken.

De expertise van het IPM-team zal u helpen om de beste crossmediale en native campagne te creëren voor uw merk.

Wilt u profiteren van ons sterk aanbod?

Bekijk onze Digital Ratecard !

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

Vanaf zaterdag 11 januari heeft de La Libre Eco Week-end bijlage een nieuwe look. Deze bijlage van 20 pagina's bij La Libre bevat al het economische en financiële nieuws van het weekend, inclusief beurskoersen en koersen van uw beleggingsfondsen. Wat kunnen de lezers...

Resultaten van de CIM 2024

Resultaten van de CIM 2024

Ter gelegenheid van de publicatie van de resultaten van de CIM BPS-studie kunnen we bevestigen dat de Belgen dol zijn op hun persmerken, aangezien 94,1% van hen maandelijks minstens één persmerk raadpleegt! 83,0% leest ze ook in digitale versie, vooral op smartphones,...