Door het DNA van de historische titel Paris Match, is dit nieuwsmagazine een bijzonder merk in de IPM-portefeuille. De site Paris Match.be krijgt eind april een make-over om nog beter aan te sluiten op de behoeften van de markt en de lezers.
« De website is ingrijpend aangepast en gebruiksvriendelijker met een nieuwe lay-out om beter aan te sluiten bij de ontwikkelingen van de mediaconsumptie, maar onze filosofie verandert niet, net als de inhoud» zegt Laurent Depré, hoofdredacteur van Paris Match.be
Artikels + video’s … een geslaagde combinatie
« De nieuwigheden zijn een groter aanbod van artikels op de homepage, meer video’s en een meer prominente aanwezigheid van onze videoproducties en fotoreportages ». Redenen te over voor een adverteerder om gebruik te maken van de premium en native content van parismatch.be.
De voordelen van een merk dat het verschil maakt
De vernieuwde site zal de aantrekkingskracht van Paris Match.be nog vergroten: « Onze onderwerpen over cultuur, reportages, psychologie, lifestyle, food, enz. bestrijken een voldoende breed scala aan thema’s om te voldoen aan de verwachtingen en wensen van een groot lezerspubliek », stelt Laurent. « Onze lezers nemen hun tijd en consumeren informatie op een andere manier, in tegenstelling tot ‘open-tap news’ ».
Een aanpak die werkt, gezien de cijfers van de site: 355.264 UV/maand voor 1.358.463 PV/maand. « En dit naast het feit dat we 55% van de vrouwen bereiken en dat 70% van het publiek tussen 25 en 55 jaar oud is ». Een ideale doelgroep dus qua segmentatie en consumptiegewoonten.
De nieuwe site zal de kracht van de al zeer succesvolle IPM-oplossingen versterken, vooral met de 512.000 impressies per maand van ons lifestyle/luxe/fashion segment en onze 50 miljoen videostreams per maand.
Paris Match heeft ook een grote community op sociale media met zo’n 65.000 volgers op Facebook!