Moustique bestaat 100 jaar in 2024 maar is nog altijd even modern!

  Het bekende magazine Moustique wordt 100 jaar in 2024. Het oudste Belgische magazine heeft een hoge reputatie en sterk DNA en sluit dicht aan bij wat er leeft in de samenleving.   Volgens hoofdredacteur, Jean-Luc Cambier, is het…
5 oktober 2023

 

Het bekende magazine Moustique wordt 100 jaar in 2024. Het oudste Belgische magazine heeft een hoge reputatie en sterk DNA en sluit dicht aan bij wat er leeft in de samenleving.  

Volgens hoofdredacteur, Jean-Luc Cambier, is het geheim achter de lange levensduur van Moustique deels te wijten aan het feit dat het anders is dan andere magazines:

«we creëren de link tussen lezers en de wereld om hen heen. We willen een venster op de wereld zijn via uiteenzettingen, illustraties…

Ons lees- en schrijftempo is anders dan dat van anderen. We trachten de verhalen persoonlijk te maken, zowel emotioneel als rationeel te overtuigen. »

De doelgroep van Moustique omvat vooral 45- tot 60-jarigen. Jean-Luc Cambier wijst erop dat het magazine «alle sociale klassen van 1 tot 4 bereikt, maar vooral de groepen 2 en 3. We hebben een goed evenwicht tussen mannen en vrouwen (50/50) en 2/3 van onze lezers zijn stedelingen. Het zijn veeleisende lezers. »

Wat maakt het magazine nu zo sterk? De vrije positionering, de ongebruikelijke toon («ironie, ja, maar nooit cynisch »), en ook de focus op cultuur, zoals muziek en festivals: «cultuur gaat over de samenleving. Zo leggen we verbanden tussen cultuur en maatschappelijke thema’s. Niet alleen entertainment, maar ook bewustwording. »

Het is een magazine dat nieuws en lezers verbindt, met verhalen die de maatschappij belichten… maar niet alleen dat, want « onze aandachtspunten komen ook overeen met de thema’s van de adverteerders: voeding, economie, consumptie, … ». Het is een formule die nog steeds aanslaat, met 702.000 lezers* is Moustique still going strong!

*bron: CIM Readership Survey 2022, Total reach of total brand

Ontdek alle print- en webmogelijkheden van Moustique in onze Print en Digital tariefkaarten.

of neem contact met ons op via [email protected] voor meer informatie.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

Om een bepaalde doelgroep te bereiken voor advertentiedoeleinden, ‘waste’ te vermijden en geleidelijk verdwijnende cookies te compenseren, biedt IPM geavanceerde targeting strategieën. We denken eerst aan contextuele targeting. Dit betreft gegevens die worden gebruikt...

De IMMO-nieuwigheden voor 2025

De IMMO-nieuwigheden voor 2025

Bij IPM volgen we de vastgoedmarkt op de voet met drie gespecialiseerde mediamerken: Paris Match, La Libre IMMO en L’Essentielle IMMO. In 2025 versterken we onze vastgoedcontent en aanbiedingen nog verder! Elke maand zet L’ESSENTIELLE IMMO Belgisch erfgoed in de...

Bij IPM heerst een geweldige sfeer!

Bij IPM heerst een geweldige sfeer!

Michel Ronsmans vervoegde in oktober de IPM-groep als nieuwe Cross Media Account Manager. "Mijn taak bestaat erin om top of mind te blijven bij mediabureaus en adverteerders om IPM-producten te promoten, zowel in print als digitaal. Het doel is om de juiste formule te...