Moustique bestaat 100 jaar in 2024 maar is nog altijd even modern!

  Het bekende magazine Moustique wordt 100 jaar in 2024. Het oudste Belgische magazine heeft een hoge reputatie en sterk DNA en sluit dicht aan bij wat er leeft in de samenleving.   Volgens hoofdredacteur, Jean-Luc Cambier, is het…
5 oktober 2023

 

Het bekende magazine Moustique wordt 100 jaar in 2024. Het oudste Belgische magazine heeft een hoge reputatie en sterk DNA en sluit dicht aan bij wat er leeft in de samenleving.  

Volgens hoofdredacteur, Jean-Luc Cambier, is het geheim achter de lange levensduur van Moustique deels te wijten aan het feit dat het anders is dan andere magazines:

«we creëren de link tussen lezers en de wereld om hen heen. We willen een venster op de wereld zijn via uiteenzettingen, illustraties…

Ons lees- en schrijftempo is anders dan dat van anderen. We trachten de verhalen persoonlijk te maken, zowel emotioneel als rationeel te overtuigen. »

De doelgroep van Moustique omvat vooral 45- tot 60-jarigen. Jean-Luc Cambier wijst erop dat het magazine «alle sociale klassen van 1 tot 4 bereikt, maar vooral de groepen 2 en 3. We hebben een goed evenwicht tussen mannen en vrouwen (50/50) en 2/3 van onze lezers zijn stedelingen. Het zijn veeleisende lezers. »

Wat maakt het magazine nu zo sterk? De vrije positionering, de ongebruikelijke toon («ironie, ja, maar nooit cynisch »), en ook de focus op cultuur, zoals muziek en festivals: «cultuur gaat over de samenleving. Zo leggen we verbanden tussen cultuur en maatschappelijke thema’s. Niet alleen entertainment, maar ook bewustwording. »

Het is een magazine dat nieuws en lezers verbindt, met verhalen die de maatschappij belichten… maar niet alleen dat, want « onze aandachtspunten komen ook overeen met de thema’s van de adverteerders: voeding, economie, consumptie, … ». Het is een formule die nog steeds aanslaat, met 702.000 lezers* is Moustique still going strong!

*bron: CIM Readership Survey 2022, Total reach of total brand

Ontdek alle print- en webmogelijkheden van Moustique in onze Print en Digital tariefkaarten.

of neem contact met ons op via info@ipmadvertising.be voor meer informatie.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...