LN24 is in beweging en Emmanuel Tourpe, Directeur Audiovisuele Media van IPM, is vastbesloten om het te bewijzen: de 24-uurs nieuwszender heeft de programmering volledig aangepast en dat lijkt een succes!
Er is heel wat veranderd sinds LN24 zich in december 2021 bij IPM aansloot!
“We zitten in jaar 2 van de integratie van een tv-nieuwszender in een mediagroep. In jaar 1 hebben we ons publiek kunnen verdubbelen en we streven ernaar om dat over een jaar opnieuw te verdubbelen“, zegt Emmanuel Tourpe en hij voegt eraan toe dat “we volledig gelijkwaardig zijn aan LCI in Frankrijk“.
Wat is de verklaring voor dit succes?
De strategie bestond al uit het samenstellen van een programmering met een sterk aanbod gedurende de hele dag. Vervolgens heeft de zender zich volledig geconcentreerd op ‘access prime time’, d.w.z. tussen 17.00 en 23.00 uur, voor het uitzenden van vaste programma’s.
Het idee is dat zelfs als er geen belangrijk actueel nieuws is, er een programma voorhanden is dat mensen graag willen volgen.
Na het gedrag van het publiek van uur tot uur te hebben bestudeerd, heeft de zender alle nieuwsprogramma’s uitgewerkt volgens de behoeften van dat publiek:
relevant nieuws, het 18u-journaal, infotainment met Pascal Vrebos en zijn team, enz.
De directeur Audiovisuele Media van IPM stelt dat dit een uniek concept is in Europa dat zeker adverteerders zal aantrekken, want “de toekomst van general interest TV ligt in het nieuws…. en wij zijn het nieuws.”
Als je meer wilt weten over wat we te bieden hebben, neem dan contact op met: [email protected]