LN24 geniet steeds meer bekendheid

Volgens een studie van AQRATE positioneert onze tv-zender LN24 zich als een belangrijk nieuwsmerk binnen het Belgische audiovisuele landschap. Uit de resultaten van deze enquête onder 800 Franstaligen blijkt duidelijk dat LN24 nu al een uitstekende reputatie geniet. Meer dan…
7 maart 2023

Volgens een studie van AQRATE positioneert onze tv-zender LN24 zich als een belangrijk nieuwsmerk binnen het Belgische audiovisuele landschap.

Uit de resultaten van deze enquête onder 800 Franstaligen blijkt duidelijk dat LN24 nu al een uitstekende reputatie geniet. Meer dan één op de twee Franstaligen kent LN24 en bijna 20% noemt het spontaan als nieuwszender. Dit is een opmerkelijke prestatie voor een merk dat pas in september 2019 werd gelanceerd.

Een trouw en sterk geëngageerd publiek

Maar LN24 geniet niet alleen meer bekendheid, het heeft ook een trouw, breed en geëngageerd kijkerspubliek. Inderdaad, een kwart van de Franstaligen heeft de afgelopen drie maanden naar de nieuwszender gekeken, evenveel als naar France 3 en Arte, en meer dan naar TV5 Monde. Van de LN24-kijkers kijkt bijna de helft er minstens vier keer per week naar en bijna een derde kijkt er bijna elke dag naar.

Uit het onderzoek blijkt dat twee derde van de kijkers van de zender tevreden of zelfs zeer tevreden is over de manier waarop het nieuws wordt gebracht – een hoger percentage dan dat van de RTL-TVi kijkers. Volgens de ondervraagden onderscheidt LN24 zich door zijn diepgaande berichtgeving, betrouwbaarheid en diversiteit aan onderwerpen, maar ook door zijn journalistieke geloofwaardigheid en zijn objectiviteit.

Betrouwbare, relevante advertentiecontent

De kijkers vinden LN24 een professionele, betrouwbare, aantrekkelijke en originele zender. Ze raden de zender dan ook vaak aan bij hun vrienden en familie. LN24 onderscheidt zich vooral van zijn concurrenten door zijn uitgebreide berichtgeving over politiek, economisch en internationaal nieuws, maar ook door zijn debatten.

« Het is een groot succes en de beloning voor de harde inspanningen van onze jonge talenten, die door hun continue inzet voor journalistieke legitimiteit, fenomenen zoals fake-news, infobesitas en gebrek aan debat op sociale media tegen gaan », zegt Emmanuel Tourpe, Directeur audiovisuele activiteiten bij IPM.

Wenst u te adverteren op LN24? Contacteer onze partner la RMB of onze Sales Fabienne Tramasure.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Resultaten van de CIM 2024

Resultaten van de CIM 2024

Ter gelegenheid van de publicatie van de resultaten van de CIM BPS-studie kunnen we bevestigen dat de Belgen dol zijn op hun persmerken, aangezien 94,1% van hen maandelijks minstens één persmerk raadpleegt! 83,0% leest ze ook in digitale versie, vooral op smartphones,...

La Libre Belgique, 140 jaar in dienst van de democratie!

La Libre Belgique, 140 jaar in dienst van de democratie!

La Libre Belgique begon zijn geschiedenis in 1884 onder denaam Le Patriote, op initiatief van Louis en Victor Jourdain. Le Patriote positioneert zich via offensievejournalistiek, maar wil ook respect tonen voor andere ideeën. In 1914, toen de Eerste Wereldoorlog...