La Libre Etudiant: een nieuwe rubriek die rechtstreeks op jongeren is gericht

De nieuwe rubriek van Lalibre.be, met inhoud voor studenten en jongvolwassenen, ging afgelopen oktober online en is een doorslaand succes. Aangestuurd door een Facebook-pagina die al een paar jaar bestaat, worden de artikelen in deze rubriek enthousiast aangeklikt. Een overzicht.…
22 december 2021

De nieuwe rubriek van Lalibre.be, met inhoud voor studenten en jongvolwassenen, ging afgelopen oktober online en is een doorslaand succes. Aangestuurd door een Facebook-pagina die al een paar jaar bestaat, worden de artikelen in deze rubriek enthousiast aangeklikt. Een overzicht.

In november werden bijna 160.000 kliks door Facebook naar de rubriek La Libre Etudiant doorgestuurd. Dat is behoorlijk wat voor dit soort webpagina’s met specifieke inhoud voor een bepaalde bevolkingsgroep. Dit is te danken aan een briljante contentstrategie op sociale netwerken, gericht op indringende beelden maar ook op peilingen, animaties en straatinterviews.

Het is ook te danken aan de vitaliteit van de community die sinds 2018 op deze Facebook-pagina is gebouwd. ‘La Libre richt zich al enkele jaren via sociale netwerken op studenten: het enige wat nog ontbrak, was een echte rubriek op de website om dit aanbod te vervolledigen’, benadrukt Sophie Knapen, Product & Marketing Manager van La Libre Etudiant.

Een journalist is nu voltijds bezig met het bedenken van exclusieve inhoud voor deze pagina. Jessica Flament, hoofd van La Libre Etudiant, kijkt ernaar uit om verslag uit te brengen over de campussen of werkplekken van Belgische jongeren. ‘Ze zijn de toekomst van ons land, de hoofdrolspelers van de wereld van morgen en wij proberen hun realiteit te vertellen en hun visie op onze samenleving weer te geven omdat zij de toekomst zijn’, legt zij uit.

Voorbeelden van artikelen die op La Libre Etudiant te vinden zijn? We deden bijvoorbeeld onlangs verslag over de toestroom van studenten in distrubutiecentra voor voedselpakketten. We publiceren tips en trucs om de blokperiode door te komen. Of artikelen over sport en cultuur die mogelijk aansluiten bij hun interesses.

Naast de exclusieve artikelen die door het team van La Libre Etudiant worden geschreven, maakt de pagina gebruik van de inhoud die door de journalisten van de redactie van La Libre en door de teams van de supplementen wordt geproduceerd.

‘We denken dat veel adverteerders, bijvoorbeeld diegenen die hun doelgroep willen verjongen, mogelijk geïnteresseerd zijn om hun producten en diensten onder de aandacht te brengen op deze nog onderschatte pagina die het echter erg goed doet’, zegt Sophie Knapen.

‘We bieden hen met name native advertising aan om samen met hen reclamecontent op te stellen die studenten rechtstreeks aanspreekt in plaats van de gebruikelijke advertenties’, voegt ze daaraan toe.

Neem contact op met [email protected] voor meer informatie en om in samenwerking met het dynamische team van La Libre Etudiant inhoud te bedenken.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding om je zichtbaarheid in de media deze zomer een boost te geven! Of het nu digitaal of print is, profiteer van uitzonderlijke tarieven voor alle publicaties tussen 30 juni en 24 augustus 2025. 3...

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...