La Libre en La DH Les Sports + hanteren een nieuw formaat vanaf 4 april 2023!

Op 4 april 2023 slaan onze twee titels een bladzijde om. Vanaf dan zullen ze van de pers rollen in half-Berliner formaat, het formaat dat al wordt toegepast bij onze regionale krant L’Avenir. «Het half-Berliner formaat is gemakkelijker te hanteren…
4 april 2023

Op 4 april 2023 slaan onze twee titels een bladzijde om. Vanaf dan zullen ze van de pers rollen in half-Berliner formaat, het formaat dat al wordt toegepast bij onze regionale krant L’Avenir.

«Het half-Berliner formaat is gemakkelijker te hanteren en biedt meer leescomfort», verklaart Edmond Arnoys, die al meer dan 20 jaar verantwoordelijk is voor de opmaak van de kranten. 

De krant is compacter en duurzamer geworden.  De verandering maakt deel uit van de initiatieven van de IPM-Group om haar ecologische voetafdruk te verbeteren.

Het nieuwe formaat heeft ook gevolgen voor de afmetingen van de advertenties. De aangepaste technische fiche is te vinden op onze rate card (gelieve de slides 20 en 21 te raadplegen).

Continue verandering

 « IPM was in de jaren 2000 al innovatief”, herinnert Edmond zich. “De meeste dagbladen werden gedrukt in grote formaten zoals broadsheet. Toen besloten werd over te stappen op tabloid, een toen nog weinig bekend formaat, keek men raar op. Daarna werden kleinere formaten de norm. IPM was zeker een voorloper…».

Ons sales teams staat klaar voor al uw vragen: Caroline Bossaert en Sibylle de Meeûs.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Het audiovisuele luik van IPM zet de transformatie verder. Op radiovlak is de krachtenbundeling tussen Fun Radio en LN Radio nu officieel, onder leiding van onze Programmadirecteur Lloyd Byloos. Daarbij behouden beide zenders hun unieke redactionele stijl en aanpak....

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Met deze krachtige titel begon onze hoofdredacteur zijn artikel in de editie van 19 juni 2025, waarin hij ons feliciteerde met het winnen van de Future Proof Award tijdens de 20e AMMA Awards. We zijn trots op deze bekroning, een mooie erkenning voor een mediamerk dat...