La Libre en La DH Les Sports + hanteren een nieuw formaat vanaf 4 april 2023!

Op 4 april 2023 slaan onze twee titels een bladzijde om. Vanaf dan zullen ze van de pers rollen in half-Berliner formaat, het formaat dat al wordt toegepast bij onze regionale krant L’Avenir. «Het half-Berliner formaat is gemakkelijker te hanteren…
4 april 2023

Op 4 april 2023 slaan onze twee titels een bladzijde om. Vanaf dan zullen ze van de pers rollen in half-Berliner formaat, het formaat dat al wordt toegepast bij onze regionale krant L’Avenir.

«Het half-Berliner formaat is gemakkelijker te hanteren en biedt meer leescomfort», verklaart Edmond Arnoys, die al meer dan 20 jaar verantwoordelijk is voor de opmaak van de kranten. 

De krant is compacter en duurzamer geworden.  De verandering maakt deel uit van de initiatieven van de IPM-Group om haar ecologische voetafdruk te verbeteren.

Het nieuwe formaat heeft ook gevolgen voor de afmetingen van de advertenties. De aangepaste technische fiche is te vinden op onze rate card (gelieve de slides 20 en 21 te raadplegen).

Continue verandering

 « IPM was in de jaren 2000 al innovatief”, herinnert Edmond zich. “De meeste dagbladen werden gedrukt in grote formaten zoals broadsheet. Toen besloten werd over te stappen op tabloid, een toen nog weinig bekend formaat, keek men raar op. Daarna werden kleinere formaten de norm. IPM was zeker een voorloper…».

Ons sales teams staat klaar voor al uw vragen: Caroline Bossaert en Sibylle de Meeûs.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...