IPM en voetbal, een winnend team

Al meer dan een jaar moeten we het zonder de grote sportcompetities stellen. Het is dus massaal aftellen geblazen naar de start van het EK Voetbal. Van 11 juni t/m 11 juli 2021 zullen de voetbalfans leven van wedstrijd naar wedstrijd. Het kampioenschap…
23 maart 2021

Al meer dan een jaar moeten we het zonder de grote sportcompetities stellen. Het is dus massaal aftellen geblazen naar de start van het EK Voetbal. Van 11 juni t/m 11 juli 2021 zullen de voetbalfans leven van wedstrijd naar wedstrijd. Het kampioenschap vindt plaats in 12 verschillende steden.

Net als de spelers en de supporters bereiden de teams van IPM Advertising dit hoogtepunt van het jaar tot in de puntjes voor. “Zowel de redacties als de agentschappen bulken van het enthousiasme en de creativiteit”, aldus Sibylle de Meeûs, Head of Sales Agencies Market bij IPM Advertising. Ze licht het voetbalaanbod voor de adverteerders toe.

  1. Voor digital stellen IPM en Mediahuis een bijzonder sterke nationale aanbieding met 2 miljoen views voor. Dit betreft een ‘take over run of site’, waarbij u de kans hebt om de zeven websites volledig aan te kleden naar het beeld van een adverteerder, voor een bijzonder aantrekkelijke ‘cost per mille’ (CPM) van 20 euro. Dit aanbod op maat van nationale adverteerders garandeert 2 miljoen views: 70% in de Nederlandstalige kranten Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg en De Standaard, en 30% in de Franstalige kranten La Libre.be, DH.be en Lavenir.net.

2. Wilt u de voetbalfans bereiken? Dankzij een nauwgezette opvolging van het voetbalnieuws – heel belangrijk tijdens het EK Voetbal – kan IPM recht op doel trappen en de voetbalfans rechtstreeks bereiken. Het segment ‘voetbalfans’ is goed voor 43 miljoen bekeken pagina’s en 500.000 unieke bezoekers per maand.

3. De grote acties lopen eveneens in de papieren versies van La Libre, La DH en L’Avenir. De team van IPM hebben alvast de 3 belangrijke datums voor de Rode Duivels in hun agenda gezet:

  • Zaterdag 12 juni: België – Rusland (21 u in Sint-Petersburg)
  • Donderdag 17 juni: Denemarken – België (18 u in Kopenhagen)
  • Maandag 21 juni: Finland – België (21 u in Sint-Petersburg)

Laten we hopen dat er na deze drie avonden ook nog een kwartfinale, halve finale én finale volgen! Profiteer van deze hoogdagen van het voetbal. Zo biedt IPM een ‘wrap cover’-formule, of de cover 1 en 4 verspreid over twee dagen (12 & 13 juni, 17 & 18 juni of 21 & 22 juni). Het idee?  Een opvallende communicatie op pagina 1 en 4 op de wedstrijddag én de dag erna met een verwijzing naar de overwinning/nederlaag van de Rode Duivels.

4. In de aanloop naar het EK zijn de redacties uiteraard al volop bezig met het bedenken van unieke specials. Zo brengt La DH 64 pagina’s uit op 21 mei en La DH en L’Avenir plannen een bijlage van 28 pagina’s op 28 mei.

Het is duidelijk dat onze mensen nu al in de weer zijn voor deze grote sportafspraak die de mensen massaal zullen volgen”, besluit Sibylle de Meeûs. We werken aan andere interessante aanbiedingen voor onze adverteerders. Maar we luisteren in de eerste plaats naar u. Hebt u dus zelf een idee om de Belgen tijdens deze voetbalgekte te bereiken? Laat het ons weten!”

Meer weten over het voetbalaanbod van IPM? Neem vlug contact op met Sibylle de Meeûs (Head of Sales – Agencies Market) of Caroline Bossaert (Head of Sales – Direct Market).

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

Vanaf zaterdag 11 januari heeft de La Libre Eco Week-end bijlage een nieuwe look. Deze bijlage van 20 pagina's bij La Libre bevat al het economische en financiële nieuws van het weekend, inclusief beurskoersen en koersen van uw beleggingsfondsen. Wat kunnen de lezers...

Resultaten van de CIM 2024

Resultaten van de CIM 2024

Ter gelegenheid van de publicatie van de resultaten van de CIM BPS-studie kunnen we bevestigen dat de Belgen dol zijn op hun persmerken, aangezien 94,1% van hen maandelijks minstens één persmerk raadpleegt! 83,0% leest ze ook in digitale versie, vooral op smartphones,...