Genereer aandacht voor uw merk met contextuele targeting

Een advertentie moet de aandacht trekken en een van de manieren om dat te doen is door uw advertentie op de beste plaats in de juiste context te plaatsen met onze nieuwe tool. Advertenties van autoproducten genereren meer impact in…
5 september 2023

Een advertentie moet de aandacht trekken en een van de manieren om dat te doen is door uw advertentie op de beste plaats in de juiste context te plaatsen met onze nieuwe tool.

Advertenties van autoproducten genereren meer impact in een context die is afgestemd op alles wat met de auto heeft te maken

Dit lijkt voor de hand liggend en logisch … en toch is het niet altijd gemakkelijk om een advertentie in de juiste context te plaatsen.

« We beschikken nu over alle tools om dit op een geautomatiseerde basis te doen, zodat we adverteerders zeer gerichte oplossingen kunnen bieden », verklaart Thierry Hottat, Director of Operations.

« We zijn actief op nieuwssites, dus over het algemeen zijn surfers meer bezig met hun keuze over welk artikel ze willen lezen en daar willen we op inspelen», vervolgt Thierry.

« De nieuwigheid is dat we nu contextuele targeting creëren op basis van artificiële intelligentie via een tool waarmee we al het verkeer op onze sites kunnen analyseren. Dit alles wordt getoetst aan de hand van de IAB-classificatie, volgens een groot aantal categorieën zoals: News, Sport, Muziek, Popcultuur, Shopping, Kunst … Vervolgens wordt de match tussen reclame en contextuele targeting gemaakt. »

En hoewel veel campagnes geen contextuele targeting vereisen (omdat ze iedereen willen bereiken), kan de methode – die ook werkt voor videocontent! – een serieuze boost zijn voor elke adverteerder die de aandacht en betrokkenheid van een bepaald type consument wil wekken.

Meer weten? Ontdek onzeratecard digitale

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...