Genereer aandacht voor uw merk met contextuele targeting

Een advertentie moet de aandacht trekken en een van de manieren om dat te doen is door uw advertentie op de beste plaats in de juiste context te plaatsen met onze nieuwe tool. Advertenties van autoproducten genereren meer impact in…
5 september 2023

Een advertentie moet de aandacht trekken en een van de manieren om dat te doen is door uw advertentie op de beste plaats in de juiste context te plaatsen met onze nieuwe tool.

Advertenties van autoproducten genereren meer impact in een context die is afgestemd op alles wat met de auto heeft te maken

Dit lijkt voor de hand liggend en logisch … en toch is het niet altijd gemakkelijk om een advertentie in de juiste context te plaatsen.

« We beschikken nu over alle tools om dit op een geautomatiseerde basis te doen, zodat we adverteerders zeer gerichte oplossingen kunnen bieden », verklaart Thierry Hottat, Director of Operations.

« We zijn actief op nieuwssites, dus over het algemeen zijn surfers meer bezig met hun keuze over welk artikel ze willen lezen en daar willen we op inspelen», vervolgt Thierry.

« De nieuwigheid is dat we nu contextuele targeting creëren op basis van artificiële intelligentie via een tool waarmee we al het verkeer op onze sites kunnen analyseren. Dit alles wordt getoetst aan de hand van de IAB-classificatie, volgens een groot aantal categorieën zoals: News, Sport, Muziek, Popcultuur, Shopping, Kunst … Vervolgens wordt de match tussen reclame en contextuele targeting gemaakt. »

En hoewel veel campagnes geen contextuele targeting vereisen (omdat ze iedereen willen bereiken), kan de methode – die ook werkt voor videocontent! – een serieuze boost zijn voor elke adverteerder die de aandacht en betrokkenheid van een bepaald type consument wil wekken.

Meer weten? Ontdek onzeratecard digitale

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Het audiovisuele luik van IPM zet de transformatie verder. Op radiovlak is de krachtenbundeling tussen Fun Radio en LN Radio nu officieel, onder leiding van onze Programmadirecteur Lloyd Byloos. Daarbij behouden beide zenders hun unieke redactionele stijl en aanpak....

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Met deze krachtige titel begon onze hoofdredacteur zijn artikel in de editie van 19 juni 2025, waarin hij ons feliciteerde met het winnen van de Future Proof Award tijdens de 20e AMMA Awards. We zijn trots op deze bekroning, een mooie erkenning voor een mediamerk dat...