Genereer aandacht voor uw merk met contextuele targeting

Een advertentie moet de aandacht trekken en een van de manieren om dat te doen is door uw advertentie op de beste plaats in de juiste context te plaatsen met onze nieuwe tool. Advertenties van autoproducten genereren meer impact in…
5 september 2023

Een advertentie moet de aandacht trekken en een van de manieren om dat te doen is door uw advertentie op de beste plaats in de juiste context te plaatsen met onze nieuwe tool.

Advertenties van autoproducten genereren meer impact in een context die is afgestemd op alles wat met de auto heeft te maken

Dit lijkt voor de hand liggend en logisch … en toch is het niet altijd gemakkelijk om een advertentie in de juiste context te plaatsen.

« We beschikken nu over alle tools om dit op een geautomatiseerde basis te doen, zodat we adverteerders zeer gerichte oplossingen kunnen bieden », verklaart Thierry Hottat, Director of Operations.

« We zijn actief op nieuwssites, dus over het algemeen zijn surfers meer bezig met hun keuze over welk artikel ze willen lezen en daar willen we op inspelen», vervolgt Thierry.

« De nieuwigheid is dat we nu contextuele targeting creëren op basis van artificiële intelligentie via een tool waarmee we al het verkeer op onze sites kunnen analyseren. Dit alles wordt getoetst aan de hand van de IAB-classificatie, volgens een groot aantal categorieën zoals: News, Sport, Muziek, Popcultuur, Shopping, Kunst … Vervolgens wordt de match tussen reclame en contextuele targeting gemaakt. »

En hoewel veel campagnes geen contextuele targeting vereisen (omdat ze iedereen willen bereiken), kan de methode – die ook werkt voor videocontent! – een serieuze boost zijn voor elke adverteerder die de aandacht en betrokkenheid van een bepaald type consument wil wekken.

Meer weten? Ontdek onzeratecard digitale

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

Vanaf zaterdag 11 januari heeft de bijlage La Libre Eco Week-end een nieuwe look. Deze 20 pagina’s tellende bijlage bij La Libre bevat elk weekend al het economische en financiële nieuws, inclusief beurskoersen en de waardes van beleggingsfondsen. Wat kunnen de lezers...

Resultaten van de CIM 2024

Resultaten van de CIM 2024

Ter gelegenheid van de publicatie van de resultaten van de CIM BPS-studie kunnen we bevestigen dat de Belgen dol zijn op hun persmerken, aangezien 94,1% van hen maandelijks minstens één persmerk raadpleegt! 83,0% leest ze ook in digitale versie, vooral op smartphones,...