Een advertentie moet de aandacht trekken en een van de manieren om dat te doen is door uw advertentie op de beste plaats in de juiste context te plaatsen met onze nieuwe tool.
Advertenties van autoproducten genereren meer impact in een context die is afgestemd op alles wat met de auto heeft te maken
Dit lijkt voor de hand liggend en logisch … en toch is het niet altijd gemakkelijk om een advertentie in de juiste context te plaatsen.
« We beschikken nu over alle tools om dit op een geautomatiseerde basis te doen, zodat we adverteerders zeer gerichte oplossingen kunnen bieden », verklaart Thierry Hottat, Director of Operations.

« We zijn actief op nieuwssites, dus over het algemeen zijn surfers meer bezig met hun keuze over welk artikel ze willen lezen en daar willen we op inspelen», vervolgt Thierry.
« De nieuwigheid is dat we nu contextuele targeting creëren op basis van artificiële intelligentie via een tool waarmee we al het verkeer op onze sites kunnen analyseren. Dit alles wordt getoetst aan de hand van de IAB-classificatie, volgens een groot aantal categorieën zoals: News, Sport, Muziek, Popcultuur, Shopping, Kunst … Vervolgens wordt de match tussen reclame en contextuele targeting gemaakt. »
En hoewel veel campagnes geen contextuele targeting vereisen (omdat ze iedereen willen bereiken), kan de methode – die ook werkt voor videocontent! – een serieuze boost zijn voor elke adverteerder die de aandacht en betrokkenheid van een bepaald type consument wil wekken.
Meer weten? Ontdek onzeratecard digitale