Genereer aandacht voor uw merk met contextuele targeting

Een advertentie moet de aandacht trekken en een van de manieren om dat te doen is door uw advertentie op de beste plaats in de juiste context te plaatsen met onze nieuwe tool. Advertenties van autoproducten genereren meer impact in…
5 september 2023

Een advertentie moet de aandacht trekken en een van de manieren om dat te doen is door uw advertentie op de beste plaats in de juiste context te plaatsen met onze nieuwe tool.

Advertenties van autoproducten genereren meer impact in een context die is afgestemd op alles wat met de auto heeft te maken

Dit lijkt voor de hand liggend en logisch … en toch is het niet altijd gemakkelijk om een advertentie in de juiste context te plaatsen.

« We beschikken nu over alle tools om dit op een geautomatiseerde basis te doen, zodat we adverteerders zeer gerichte oplossingen kunnen bieden », verklaart Thierry Hottat, Director of Operations.

« We zijn actief op nieuwssites, dus over het algemeen zijn surfers meer bezig met hun keuze over welk artikel ze willen lezen en daar willen we op inspelen», vervolgt Thierry.

« De nieuwigheid is dat we nu contextuele targeting creëren op basis van artificiële intelligentie via een tool waarmee we al het verkeer op onze sites kunnen analyseren. Dit alles wordt getoetst aan de hand van de IAB-classificatie, volgens een groot aantal categorieën zoals: News, Sport, Muziek, Popcultuur, Shopping, Kunst … Vervolgens wordt de match tussen reclame en contextuele targeting gemaakt. »

En hoewel veel campagnes geen contextuele targeting vereisen (omdat ze iedereen willen bereiken), kan de methode – die ook werkt voor videocontent! – een serieuze boost zijn voor elke adverteerder die de aandacht en betrokkenheid van een bepaald type consument wil wekken.

Meer weten? Ontdek onzeratecard digitale

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

The Informal Pintjes Meetings by IPM: join our super cool afterwork!

The Informal Pintjes Meetings by IPM: join our super cool afterwork!

Grégory, Yield Manager en projectverantwoordelijke, legt ons het concept uit: Achter deze intrigerende naam schuilt ons nieuwe evenement dat u niet mag missen: "een coole afterwork, in de buurt van onze partners en klanten, gewoon een praatje bij een pintje, in een...

Heeft u al eens gedacht aan het huren van onze LN24 studio’s?

Heeft u al eens gedacht aan het huren van onze LN24 studio’s?

Bent u op zoek naar een audiovisuele oplossing om de geloofwaardigheid van uw bedrijf te versterken? Of wenst u uw naamsbekendheid te vergroten via kwalitatief hoogstaande tv-uitzendingen? Maar beschikt u niet over de nodige opnamefaciliteiten? Geen nood: LN24 heeft...

Les News, belangrijk fundament voor democratie

Les News, belangrijk fundament voor democratie

Gemiddeld besteden de Belgen 539 minuten per dag (ofwel 9 uur) aan mediaconsumptie. Om de aandacht van uw lezer-consument vast te houden, moet u naast de juiste contentmarketing ook een goede mediastrategie kiezen. NP3D (met 3 nieuwe premium digitale formaten: mobile,...

Newsletter IPM Advertising
Restez informé de notre actualité et de nos dernières offres !